Pikap Karavan Yasal Durumu (pino Karavan Sahtekarlığı)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan selin22 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 66
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 93,568
O zaman problem yok. Gumruk tarife numarasini bulabilir misiniz ben de arastiriyim ruhsatlandirma isi nasil oluyor diye.
 

O zaman problem yok. Gumruk tarife numarasini bulabilir misiniz ben de arastiriyim ruhsatlandirma isi nasil oluyor diye.
Forumda daha önce tartışılanlar çerçevesinde yandan taşma olmadığı,,arkadan taşmada yasal sınırlarda olduğundan ağırlıkla ilgili sınırlarda aşılmadığından herhangi bir onay olmadan kullanılabilir gözüküyor.
Bunu sağlanması için tse DEN GÖRÜŞ ALINACAK,zira Karayolları GM bu konularda TSE yi bilirkişi görüyor.
Trafik memurlarının insafına kalmadan alınacak bir izin belgesi peşindeyim. Gümrük tarife numarası konuyla ilgili değil.
 


Merhaba, sahibi olduğum resim fotoğraftaki Pino karavan pickup üstü portatif "Taşınabilir Yaşam Kabini" için Gezenbilir portalı forum sayfası bu konuyu ve facebook karavan grubu Gezenbilir ve Karavan Kulubü ile Mitsubishi L 200 (Triton) grubu sayfalarında yazılanları paylalaşımları sonuna kadar iyice olumlu bakışla okumanızı tavsiye ederim...
 
Son düzenleme:


Kabinin (Yükün) esas zemini tabanı kamyonetin kasasına zeminine oturmakta taşmamaktadır, yan çıkıntılar (ki bunlar yükün/kabinin tabanının taşması değildir) aracın yan dikiz aynaları kadar limitlerde olabilir ( ki daha geniş açık veya kapalı kasa kamyon ve kamyonetler vardır; bunların yan dikiz aynaları yanları ve geriyi görmeleri için yana daha geniş çıkma imal edilir veya uzatma romörk aynası kullanılır, romörk olarak çekilen çekme karavan çeken araçlarda uzatma romörk aynası kullanılır).
 


Kabinin (Yükün) esas zemini tabanı kamyonetin kasasına zeminine oturmakta taşmamaktadır, yan çıkıntılar (ki bunlar yükün/kabinin tabanının taşması değildir) aracın yan dikiz aynaları kadar limitlerde olabilir ( ki daha geniş açık veya kapalı kasa kamyon ve kamyonetler vardır; bunların yan dikiz aynaları yanları ve geriyi görmeleri için yana daha geniş çıkma imal edilir veya uzatma romörk aynası kullanılır, romörk olarak çekilen çekme karavan çeken araçlarda uzatma romörk aynası kullanırlar).
 




Kabinin (Yükün) esas zemini tabanı kamyonetin kasasına zeminine oturmakta taşmamaktadır, yan çıkıntılar (ki bunlar yükün/kabinin tabanının taşması değildir) aracın yan dikiz aynaları kadar limitlerde olabilir ( ki daha geniş açık veya kapalı kasa kamyon ve kamyonetler vardır; bunların yan dikiz aynaları yanları ve geriyi görmeleri için yana daha geniş çıkma imal edilir veya uzatma romörk aynası kullanılır, romörk olarak çekilen çekme karavan çeken araçlarda uzatma romörk aynası kullanılır).
 


Mobil kabin yani demonte çıkarılabilir olarak Mitsubishi L 200 aracımla yerli imalat Pino karavan pickup üstü karavan kabin kullanıcısıyım imalat satış faturamdaki cins adı portatif " Taşınabilir Yaşam Kabini", iki yıldır yurtiçi yurt dışı geziler yapıyorum, size de hayırlı olsun.
 

Pickup üstü karavan araçlar yani açık kasa kamyonetler karavan değil ruhsata işletilmiyor, çünkü araçta teknik bir değişiklik yapılmış değil, çünkü araç karavan değil, üstündeki yük durumunda ve demonte dört ayağının üzerine çıkarılabilir durumda, aracın üzerinde içinde tadilat yok, koltuk değişikliği yok ve neticede imalatçı üretim faturası taşınabilir "Portatif Yaşam Kabini" ve siz bunu yük olarak tabii karayolları yönetmeliği trafik ve mevzuat açısından boyut ağırlık limitlerinde.
Pickup araçlar ruhsat açık kasa kamyonet , ruhsatta yazan kullanım amacı yük nakli ve ruhsatta yazan azami istihab haddi yani yüklü ağırlığı belirtilir benimki 2800 kg. yine ruhsatta yazan aracın ağırlığı 1900 kg. yani 900 kg. 1 ton yük ağırlık taşır kamyonetler, benim üstündeki portatif karavan kabin 'nin ağırlığı 700 kg. yani 1900 kg. araçla toplamda 2600 kg. oluyor böylece ruhsata yazan azami yüklü ağırlığın geçilmemesi önemli.
Avrupada da Pickup üstü karavanlar yük olarak geçiyor bunu sordum, tabii işin imalatçı üretici firmalar kısmı almaları gereken tip onay belgesi ayrı bir sorun, ayrıca konuşmak lâzım.
iki yıldır yurtiçi yurtdışı geziler yaptım, bu konu açıklamaya ihtiyaç duyuyor, internette karavan gruplarında müteakip defalar paylaşımda bulundum, sizlere de önceki paylaşımlarımı linkleri gönderirim, özelden de yazarım...
 

Neticede 3.50 mt. boyutunda 700 kg. ağırlığında bir karavan kabin ki, çekme karavan gibi altında römork dingil gibi tertibat yok, ama imalatı formu şekli biçiminden dolayı sanırım biraz daha zahmeti.
İnternette bahsedilen mahkemelik sorun 5-6 yıl önce yaşanmış internette gezenbilir de yazıları var, bende benimkini yaptırmadan önce hepsini okumuştum. Bahsedilen olayda sahibi Cenk bey sanırım internette pickup karavan mağduru Cenko1965 diye geçiyordu, yanlış yorumlanmış iş birazda polisle inatlaşmaya gitmiş, sahibi aracım karavan diye tutturmuş ve elinde imalat faturası da yokmuş, pickup üstü karavanda ki, biz ona benim imalat faturamda yazdığı gibi taşınabilir "Portatif Yaşam Kabini" diyoruz, Pickup aracınızda yani açık kasa kamyonetinizde teknik bir değişiklik yapmadığınız için ruhsata işletme, ruhsat değişikliği yani diğer motokaravan larda olduğu gibi Özel Maksatlı Araç (Karavan) yapma ihtiyacı olmuyor, üstündeki mobil kabin demonte yük istediğiniz zaman dört ayağının üzerine çıkarıyorsunuz ve TÜV araç muayenesine de ruhsat normal kamyonet olarak gidiyorsunuz...
 

Karavan kabin kısmı ayrılıyor, dört yerinden çelik kanca bağlantı kasa şaseye bağlı sabitleniyor ve çelik bağlamaları açarak karavan kabini ayırıyorsunuz dört krikolu ayağının üzerine çıkarıyorsunuz aracınızı kullanıyorsunuz. Üzerinize almak için ortalayıp geri geri yanaşıyorsunuz krikolu ayakları kısaltıyorsunuz ve dört yerinden bağlayarak sabitliyorsunuz... ayırma işlemi de, bağlama sabitleme işlemi de 15-20 dk.'da bitiyor.
 



Sorun olmadı... Bir kere Jandarma iki kere trafik polis kontrolü rastladı onlarda bunu bilmiyorlar ilgilerini çekiyor ama sadece normal ruhsat ehliyet bakıyorlar, asıl yol kenarı denetim istasyononları var onlarada iki kere denk geldim onlar aracın ruhsat ağırlık boyut ölçüleri ve işin vergi maliye kısmı açısından bakıyorlar tonaja kantara çıkarıyorlar ticari araçları ama benimle ilgili birşey istemediler ruhsata bakıp plakayı sorgulatıp vergi borcu varmı diye baktılar sadece zaten ruhsatı hususi görünce pak bakmıyorlar onların işi ticari taşımacılık yapan ticari ruhsatlı araçlarla.
 

Bence mevcut mevzuat cevaz vermiyor, açıklanması gerekiyor.

Yasak da değil, ben Mitsubishi L 200 Pickup karavanımla iki yıldır yurtiçi yurtdışı geziler yapıyorum sorun olmadı...
 

Burada önemli konu karayolları yönetmeliği trafik mevzuat açısından trafiği tehlikeye düşürmayecek şekilde trafik muayenesi güncel, araç ağırlık ve boyut taşıdığı yük limitlerinde araçların karayolunda trafikte emniyetle seyretmesi.
 

Üretici firmanın imalât satış faturası - ırsaliye fatura var paylaşabilirim...
Pickup araçlar yani ruhsat açık kasa kamyonetler kategori olarak hafif ticari araç sınıfına giriyor, benim aracım kendimin şahıs üzerine yani hususi ruhsatta kullanım amacı "Hususi Yük Nakli" yazıyor, eğer şirket üzerine olsaydı ruhsatta kullanım amacı "Ticari Yük Nakli" yazacaktı kj, karayolları yönetmeliği, trafik vergi maliye mevzuata göre ticari araçla yük taşımak ayrıca birçok belge gerektiriyor.
Yani hususi kamyonet aracınızda faturası size ait olan bir eşya ( imalat faturası şahsınıza yazılmış "Portatif Yaşam Kabini" ) tabii gerektiği gibi sabitlenmiş bağlanmış emniyetle şahsi yük taşıyorsunuz, demonte bir yük mobil kabin istediğiniz zaman bağlamalarını açıp dört ayağının üzerine çıkarıyorsunuz ve böylece TÜV araç muayenesine normal ruhsat kamyonet olarak gidiyorsunuz...
 

Karavan gruplarında facebook Gezenbilir ve Karavan Kulübü ile Mitsubishi L 200 (Triton) TR grupların sayfalarında müteakip defalar geçen yıl, bu yıl daha yeni bu hafta Pickup karavan için paylaşım açıklamalarda bulundum...
iki yıldır yurtiçi yurtdışı geziler yaptım, bu konu açıklamaya ihtiyaç duyuyor çünkü bilinmiyor ve temellendirilmiyor, resmi yetkili merciler de tam vakıf değiller ticari araç taşımacılığı gibi görülerek bence yanlış yorumluyorlar ve bizler vatandaşlarda ortada kalıyoruz.
Üretici imalatçı karavan firmalarının bakış açıları kendilerine göre ve yılda ciddi olarak sipariş verip Pickup karavan yaptıran yok halbuki Amerikada Avrupada yılda sanırım 30-40 adedin üzerinde Pickup karavan üretilip satılıyor yollara çıkıyor böylece standart ve kaliteyi her yıl artırıyorlar.
Toplumda önce vatandaş veya girişimci ön alacak yapacak ve devletten yasal mevzuat ve düzenlemeler toplumun ihtiyaçlarına uydurulacak, gerekli yasa ve yönetmelikler çıkarılacaktır.
 



.

Pick-up üstü demonte karavan düşüncesinde olanlar için şu an uygulamada muallakta olduğu yazılan yasalar dışında göz önünde bulundurması gereken diğer noktalar olarak da;
* aracın orjinal en kısıtlaması yüzünden, karavan bölümünün Slide-Out çözümleri dahil ancak oldukça sportif iki kişi dışında yeterli hacım sağlayamayacağı ve
* bu cins araçların genel uygulama olarak ticari amaçla kullanılmasının yük taşımada soruna sebep olacağı düşünülebilir.
Bu durumda belki özel ilgi dışında, sırf bu cins bir karavan için ekstra araç alımı söz konusu oluyor.

Tasarım özelliği olarak konaklanan yerde zaten demonte edilecekse, küçük bir çekme karavan, hızlı ayırım-birleştirme ve hacım açısından daha pratik olmalı ? Hele zaten aracınız varsa..
Üstelik kompakt olma özelliğinin ne hız ve ne de sürüş dinamiği açısından alternatiflerine göre daha fazla avantaj sağladığı şüpheli durumda.

ABD’de bu cins karavanlar özellikle çiftçiler ve zaten böyle araçlara birincil olarak ihtiyacı olanlarca kullanılmakta ve çıkışı da o yüzden. Bazılarını bildiğim için söylüyorum, kanunları da daha kullanıcı dostu.

Lütfen emek verip bu kıymetli yazıları yazanlar alınmasın, öyle bir kastım yok, burası forum olduğundan özellikle yeni düşünenlere söyleme hakkım olduğunu sanıyorum; bu tarz, ihtiyaçlarımız için biraz da kulağı tersten göstermeye benziyor.

Yine de konunun ilgilenenler için olumlu bir mecraya akıyor olması sevindirici.


@voner ,

trailerinizin ölçekli planını yüklemeniz mümkün mü ?

Diğer bir sorum da “ işin imalatçı üretici firmalar kısmı almaları gereken tip onay belgesi ayrı bir sorun“ demişsiniz. Yük sınıfında olan bir metanın tip onay belgesine ihtiyacı nasıl gerekçelendiriliyor ? Resmi bir tarafı var mı ?
Örneğin evimin oturma odasını veya mutfağını yük olarak taşırken söz konusu olmadığı gibi. Yani yükse yük olmalı...
Yoksa sadece tahmini olasılık olarak mı yazdınız ?

.
 
Son düzenleme: