KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Merhaba , malum turbonun ömrünü kısaltmamak için rölantide 30 sn. kadar bekleyip aracı öyle stop etmek gerekiyor. Bu da çoğunlukla unutuluyor , unutmanın önüne geçmek için bir çok araca "turbo timer" denen zamanlayıcılar takılıyor. Siz kontağı kapatıyorsunuz ancak araç 30 sn sonra stop ediyor .
Acaba Puma Defendere hangi zamanlayıcı uyar diye araştırdım biraz ancak henüz bir sonuca ulaşamadım.
Kullanan bilen , tavsiyesi olan var mı ?
@ barb_alone ,teşekkür ederim . Daha ekonomik bir çözüm bulsam iyi olacak 240 dolar büyük para , ebayde 14-15 dolara satılanlar uydurulabilir sanırım (ustaya defenderin kontak /istop sistemini sordum)
bu arada 2000 devri geçmeden kullanımda zaten gerekmez daha çok uzun yolda 2500 devir üstü kullanımlarda uzun dönem turbonun tam basınçla çalışmasından sonra turbonun salyangozunun durması zaman alır
hatta 1500 devirde 4-5 dk kullanımdan sonra 20sn yeterlidir turbonun durması için
Malum bizim araclarin el frenleri pek saglam degil ve arazide zaten cekemiyoruz... arabayi istop edip de vitese atamama durumu olacak bunu durumuda goze alin. 200 tdi bir defenderde var 30 sn bekletiyor her seferinde;-) tabi ayarlabiliyor ama gicik birsey
ibrahim IPEK