Radyatör fanı yerinin değişimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,733

osman

Kamp III
Mesajlar
555
Tepkime Puanı
89
Nerhaba ,

Gaz69 aracımın üzerindeki 240 disel mercedes motorunu 300 dizel mercedes ile değiştirmek istiyorum.240 dizel motor radyatör ile göğüs sacı arasına ancak sığıyor ve 300 dizel motor 5 silindir olduğu için aynı yere sığma şansı yok. Göğüs sacını da kesmek istemiyorum .

Şayet motorun üzerindeki fanı komle söküp, buradan extra bir silindirlik yer kazanabilirsem motoru buraya yerleştirmyi düşünüyorum. Soğutmayı radyatörün ön tarafına elektrikli bir fan koyarak yapmak niyetindeyim.

Böyle bir fikir sizce başarılı olur mu? Hararet yapma tehlikesi var mı? Tecrübe ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 

Etiketler
Ynt: Radyatör fanı yerinin değişimi

merhaba .diğer konuları araştırırsan benzer uygulamalar görürsünüz.ama neredeydi şimdi hatırlamıyorum.ama sitede var biliyorum.yalnız uygulama konusu derin sulardan geçişlerde direk motordan tahrikli pervane sistemi sudan geçişlerde motoru fazla ıslamasın diye sizin tapmak istediğiniz gibi fan motoru uygulaması yapmışlar.bundan sonrası için benim tavsiyem ve düşüncem şu. fan motorunu radyatörün önüne veya arkasına gelecek şekilde koymanızda hiç bir sakınca görmüyorum.sonuçta vereceği hava akımının yönü önemli.dikkat edilecek nokta bu.hava akımının yönü dışarıdan motora gelecek şekillde bağlantısı yapıldımı sorun olmaması lazım.çünkü her iki şekildede kullanılan araçlar gördüm.inşallah yardımcı olabilmişimdir.
 

Ynt: Radyatör fanı yerinin değişimi

forumu iyi incelerseniz bu yönde denemeler olduğunu ama memnun kalınmadığı ve randımansız olduğu için vazgeçildiğini görürsünüz. şarj dinamosunda sorun çıkabilir veya 2. aküyü takmak zorunda kalabilirsiniz. aksi halde aracın yeterli elektriği üretemediği için bazı parçaların çalışmasında sorun olabilir.
 

Ynt: Radyatör fanı yerinin değişimi

ayrıca su geçişlerinde içerden bir düğme ile fan motorunu açıp kapamanız gerekecektir. olur ya , ya açmayı unutursanız...
 

Ynt: Radyatör fanı yerinin değişimi

merhabalar.ne amaçla yapılacağı önemli.eğer istendiği zaman açılıp kapatılacak bir sistem düşünülüyorsa.unutulma riski var tabiiki.bu riskleri düşünmek lazım.amaç sadece fanın yeri değişimi ise sorun yaratacağını sanmıyorum.normal bir sistem pekala kurulabilir.şarj dinomasında sorun yoksa kısa süreli fazla akım sorun yaratacağını sanmam.çekeceği enerji o kadar abartıldığı kadar değil.sonuçta fan motoru sürekli çalışan bir parça değil.çalışsa dahi normal bir akü sorun yaratmaz.saygılar.
 



Ynt: Radyatör fanı yerinin değişimi

Sayın Hudev,

Geçmişte aynı araca hararet sorunu nedeniyle radyatörün önüne ilave olarak elektrikli bir fan takmıştık. Hararet yükseldiği zaman içerideki anahtarla çalıştırp daha fazla soğutma yapmayı planlamıştık ancak bu fanı takınca araç daha çabuk hararet yapmaya başlamıştı ve biz o zaman bu fan ve motorun hava akımına engel oluyor kanaatine vararak sökmüştük ve motora bağlı normal 4 kanatlı fanı 6 kanatlı fan ile değiştirip hararet sorununu çözmüştük. Ama kanat sayısı arttıkça aracın çekiş gücüde o oranda hissedilir biçimde azalmaktadır,fan gürültüsü artmaktadır.

Terddütlerim bu yüzden, ancak sizin de belirttiğiniz gibi fanları radyatörün ön tarafında olan araçlar da var. Buradaki ince çizgiyi çözmezsek bu iş biraz sıkıntılı gibi olur diye düşünüyorum.

Yorumlarınız için teşekkürler.
 


Ynt: Radyatör fanı yerinin değişimi

osman bey merhaba.dediklerinize aynen katılıyorum.bunlar ince işler.işin uzmanı olmak lazım.fan takayım derken radyatörün önünü hava akımını önleyecek şekilde veya yeterli devir sayısı, gücü az fan takmak birde fan dönüş yönünü ayarlamak önemli.birde fan muşurunun açılma zamanlamasıda çok önemli..yani kısacası çok iyi ve bilgili bir çalışma çıkarılması gerek.benim dediğim teoride olur.her fan her uygulama olur mantığı elbette yanlış.saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,040
Mesajlar
1,527,726
Kayıtlı Üye Sayımız
166,788
Kaydolan Son Üyemiz
Cengizhan65

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst