Range Rover Classic Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erenatac Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,619

erenatac

Kamp III
Mesajlar
901
Tepkime Puanı
4
Range Rover Classic hakkında bilgisi olanlara bir kaç sorum var,bu aracı hem günlük kullanmak için,hemde hafta sonu çok ağır olmayan parkurlarda piknik,kamp vs işlerimde kullanmak için düşünüyorum.Aklıma takılan ana konu,yedek parça fiyatları ve Ankarada parça sıkıntısı yaşayıp yaşamayacağım.. Kullanan veya aracı tanıyan arkadaşlar merak ettiğim bir kaç soruyu yanıtlarlarsa sevinirim..(1987 - 1990 modeller arası bir araç düşünüyorum)

- Bu araçların yürür aksamının disco I ve defenderla benzerlikleri varmıdır?
- 3.9 litre olan motoru disco I de ki 3.9 v8 ile aynı motormu?
- Düz ve otomatik şanzumanın ve diferansiyellerin disco veya defender dakilerle alakası varmı?
- sağlamlık ve parça bulunabilirliği açısından 3.5 lt ve 3.9 lt motorlu olanların dişe dokunur bir farkı varmıdır?
- Parça fiyatları ne düzeydedir? Rakamsal değerler defender inkine mi yakındır yoksa bir üst kasası olan p 38 e mi?
 

Etiketler
Ynt: Range Rover Classic Hakkında

merhaba, RRC kullanmadım ama bildiklerimi ileteyim. yürür aksam disco ile aynı, 100inch. RRC'de 89 yılından sonra kullanılan 3.9 motor disco'da kullanılan V8 motor. otomatik şanzıman ZF'tir, disco ile aynıdır. düz şanzıman LT77'dir, discoda R380 vardır. sağlamlık konusunu kullananlar cevaplasın, ama RRC kullananlardan şikeyet duymadım. Tek tavsiyem 3.9 motorlu olanları tercih edin. 89 öncesi araçlar 3.5lt motora sahip. parça fiyatı derken, bakım masrafı mı? yoksa kaporta, far, ayna gibi gövdesi ile ilgili parçaları mı soruyorsunuz? yağı filtresi benzer rakamlar. ama diğer parçaların fiyatlarını bilemiyorum.

P38 ayrı bi olay. arazi yapacaksanız, pek tavsiye etmem... ama elektriğini çıkarıp çıplak kullanırım derseniz, o da ayrı bir şık ve başarılı olur.

iyi günlerde kullanın.
 

Ynt: Range Rover Classic Hakkında

Engin Bey birsey sormak istiyorum , RRC lerin tamamı 100 inch midir ?
100 inchlerin Isvicre ve Fransa orduları icin kısa bir dönemde cok sınırlı sayıda uretildikleri gibi bir bilgi kırıntısı kalmıs aklımda ancak yanılıyor olabilirim. Hatta bu 100 inchlik RRC lerin LR in üretmis oldugu en basarılı arac oldugu gibi bir görüsde vardı yanılmıyorsam.
A 4x4 is born serisinde Mark Evans'ın topladıgı arac bir 100 inchlik RRC idi.
 

Ynt: Range Rover Classic Hakkında

Tarık Bey;

100 inch hem arazi hem de yol için en uygun boyut olarak kabul ediliyor. 90 inch arazide her yere girip çıkabilse de, sınırlı taşıma alanı nedeni ile uzun yolda malzeme taşıma kapasitesi düşük. 110 ise arazide sürekli bagajı vuracak bir görüntüye sahip.

Bildiğim kadarı ile 1992 yılında Long Wheel Base adı ile 108 inch'lik RRC'ler piyasaya sürüldü. 92 yılından 95'e kadar 100'lükler TR'de de satıldı diye biliyorum. En basidi, almadan önce ölçmek... ama RRC'yi bir süredir takip ediyorsanız, zaten gördüğünüzde uzun olup olmadığını rahatlıkla anlarsınız. aralarındaki bir fark da motorları. LWB 4.2lt motorla sunulmuştu, ama TR'de kaç tane var bilmiyorum.
 

Ynt: Range Rover Classic Hakkında

Tesekkürler Engin Bey dedigim gibi aklımın bir kösesinde kalmıs bir bilgi ve dogru olup olmadıgını teyid etmek istedim. Anlasılan pek dogru degilmis.
Eren bey konunuzu böldügüm icin özür dilerim.
 



Ynt: Range Rover Classic Hakkında

Engin bey cevaplarınız için teşekkür ederim.Parça fiyatından kastım kaporta aksamı far,ayna vs gibi şeylerdi.Forum üyelerinden bir arkadaş defender kapı sacının 800 ytl civarı olduğunu yazmıştı,kaldı ki defender ın yedek parçaları bu civardaysa diğerleri dahamı pahalı diye merak ediyor insan.Malum araca yaşı nedeniyle kasko yaptırmak mümkün olmayacak..

Tarık bey konuyu bölmek ne demek sayenizde yeni birşey daha öğrenmiş olduk :smiley:
 

Ynt: Range Rover Classic Hakkında

Eren Bey;

Aracını yeni toplatan bir arkadaşım Defender sol ön kapı için Otokar'dan 960 YTL + KDV diye fiyat almıştı. Kapıyı bir ustaya yeniden yaptırsa, 450-500 YTL (kdv yok) civarına çıkıyordu. Varolan kapının çerçevesini kullanarak bir ustaya aluminyum kaplattı, 350 ytl'ye çıktı. RRC'nin fiyatlarını bilmiyorum. Yedpa'da Kayalar Oto'ya sormanızda fayda var.

İyi günler.
 

Ynt: Range Rover Classic Hakkında

Engin bey yardımınız için teşekkür ederim.
Benim kendimce çıkardığım sonuç 10 - 12 bin ytl civarına bu araç alınır,günlük kullanımda konforundan ve arazidede bir disco yada defender tadındaki kabiliyetinden (mekaniğinin çoğunlukla disco ile aynı olmasından dolayı) çokta parça sıkıntısı çekmeden doya doya faydalanılır.Anlayamadığım tek nokta ise bu özelliklerde ve bu fiyat aralığında benzeri olmayan bu araçlar neden tabiri caizse "alanın elinde kalıyor" ?
 

Ynt: Range Rover Classic Hakkında

Land Rover diğer arazi aracı üreticilerinden farklı bir konuma sahip. Toys for Big Boys mantığı ile; aracınızı kendi garajınıza koyup oynayabilir, ekstra özellikler takabilir, düz yapısı ve geniş iç hacmi nedeniyle içine yatak, tam donanımlı dalış takımı, kamp malzemesi, ve hatta küçük çaplı bir radyo yayın istasyonu bile kurabilirsiniz. Kısaca Defender alan kişinin hayal gücü ne kadar zenginse, o aracı istediği şekle sokabilir.

Discovery ise, Camel Trophy yıllarında yetişen kişilerin kafasında edindiği yer ve sevgi nedeniyle hala çok popüler bir araç. Def nereye giderse, Disco da gelir. Lakin iç yapısı çok çetrefelli ve bagajı 110'a kıyaslanamaz. RRC ise yapıldığı ilk günden bu yana, bir arazi aracının konforlu olabileceğini göstermek için tasarlanmış. Disco ile aynı teknik özelliklere sahip, ama ondan daha konforlu. Bu da çamura, toza, suya girmek isteyen bir kişi için "araca yazık oluyor" mantığının gelişmesine sebep olmuş.

Dolayısı ile, kişisel tercih deyip geçiyoruz. Şuan Discovery kullanıyorum. hem düz yolda hem de arazide istediğimi yapıyor. Unutmayın, herkesin "arazi" anlayışı ve yapmak istedikleri farklıdır. size uyuyorsa, fiyatının ucuz olması avantaj. ama şunu da unutmayın, Def kullanıcıları gibi, sizin de o RRC'yi aldığınızda bir bakım yaptırmanız gerekecek, ki bunun fiyatını önceden hesaplatın.

iyi günler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,831
Mesajlar
1,531,201
Kayıtlı Üye Sayımız
166,936
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmetfv263

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst