Saç Beyazlatan C5

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan FthBlc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 223
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,094

FthBlc

Kamp II
Mesajlar
253
Tepkime Puanı
78

Merbalar;işimi bitirmeden bişeyler paylaşmiyim diyordum ama saçlarimi beyazlatan cj5 imin biteceği yok biraz motive olmak için bu yolu seçtim.paylaşmak iyidir...hersey şu discovery'deki garaj proğramini izlemeyle başladi.elin gavurlari yaparda biz yapamazmiyiz ve gazimizi aldik giristik guzelim cj5 imi dagitmaya...Dagitmaz olaydimm... 10 kutu macun 1 kilo boya 5 kilo polyesterle sifirdan topladik de gitsin dimi....iste ilk halimiz ve başladık dağıtmaya;
Dağıtma işlemi oldukça keyifliydi, görüldüğü gibi

Bu işlem bittikten sonra hemen kupayı kumlamaya götürdük. (Çürükleri gördükten sonra götürmez olaydım; insanların iki ayda nasıl jeep topladıklarının farkına vardım. 10 kutu macun, 5 kilo polyester)
Kumlama işlemimiz bittikten sonra hemen kaporta işlemine başladık. 3 plaka 120x2.50 sac yetmedi. Ustamızın beyazlayacak saçı olmadığı için efkardan cigaraya başlamayı düşündüğü anlar aşağıdadır,


Biz de bu sırada boş durmadık, defransiyel, motor, şanzıman, makasları söktük. Bir de baktık ki, elimizde yerde yatan bir şase kalmış.
O da kumlandıktan sonra 4 kat epoxy gemi boyasıyla boyandı. Son kat olarakta üzerine 1 kat siyah boya çekildi.
Elimizde ne varsa, kaldırıp işe yaramaz deyip attığımız için çelik fren borularını yeni baştan yaptırıp şaşe üzerine monte ettik. Makasları revize ettikten sonra (küpeleri, burçları değişti.) yerine takıldı. Asıl iş olan sao aşamasına gelindi.
İşte o an saçlarımın beyazlamaya başladığını fark ettim. Makas yatakları defransiyel üzerinde açıları ayarlanarak yeni baştan bastırılıp uygun bir şekilde yerine kaynatıldı.
Defransiyeller yerlerine bağlandı. Bu esnada şaftlar uzatıldı. Mafsallar değişti, kaydırıcılar değişti. Makasları defransiyel üzerine aldığımız için, bütün tertibatı yeni baştan düzmemiz gerekti. Fren hortumları kısa geldiği için yeni baştan bastırıldı.
Ana fren merkezleri değiştirildi. Amartsör boyları değiştiği için 4 amartsör yenilendi. Ön tarafta yükseltmeden dolayı direksiyon rotu makaslara çarptığı için yeni baştan Z rotla değiştirildi. Elimiz değmişken ön taraftaki bütün rotlar da değişti.


Motor ve şanzıman üzerindeki bütün yağ keçeleri değiştirildi. Epey uğraş vererek motor ve şanzıman üzerindeki boya tamamen kazınıp yeni baştan ısıya dayanıklı boya ile boyandı.



Şu an fren merkezleri değiştirilip fren balataları yenilenerek yerine takılıyor..

..Devam Edecek..
 
Son düzenleme:

Etiketler
için



Allah yardimciniz olsun

Sent from my LG-F500L using Tapatalk
 
Son düzenleme:



Kolaysa başiniza gelsin diceem heralde daha kötü bi beddua olmazdi...4 kez fren merkezi değistirilmeye gidilirmi anasinisatayim
 

Selamlar...Şöyle bir bakınca epey yol katetmişim..Değiştirdiğim malzemeleri listeden gözden geçirdiğimde kendimi aştığimin farkına vadım.(Bu arada listesini görünce neden'' üzerinde bir pul dahi bırakmadım '' dediğimi daha iyi anlıyacaksınız)Kaportamız bitti gibi şimdi komple alt tabanı çamurluk içlerini pütürleme işlemini bitirip boya aşamasına biran önce geçmemiz lazım diye düşünüyorum;yoksa bu CJ 2048 yılına anca bitcek
RENK??? gönlüm kırmızıdan yana ama uç renk olmalı,şöyle bakıldığında insan kendini kaybetmeli ) gerçi SAO işlemi ve lastik büyütmeden sonra insanlar sadece alt kısmını görebilecekler ama olsun belki birileri camdan bakar
 


Cok sükür kaportamiz nihayet bitti. Hersey orjinalindeki gibi..çamurluklar güçlendirildi.tak çikar civata somun.kaynaği basgec yok.takdire sayen bir is cikti hakkaten...yarin hemen epoxy ve zehirli astar uygulayip taabani motor ici boyaya hazirlamak lazim.. Renk konusunda önerilerinizi beklemekteyim
 




Kırmızı tonlamaları seviyorsan eğer nar çiçeği muhteşem olur,gerçekten zor bi iş hem nakit hem vakit gerektirir ama bittiğinde ortaya mükemmel bi iş çıkacağına eminim



Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Ne oldu kardeşim bu cj5 in hali ses seda yok


Sent from my iPhone using Tapatalk
 




2048 dedik ya ağirdan aliyorum şaka biyana herşeyin içime sinerek olmasi gerekiyor (bu huyumdan çok nefret ediyorum) şuan kupayi alt üst ettim zehirli astar pütür ve epoxy için hazirliklarimi yapiyorum.pasi birak en ufak çil dahi olmamasi lazim sacda.iki gündur araştirma yapiyorum bir sivi hakkinda.ek yerlerinde kumlama flexiyle ulasilamiyan yerler icin pastan tamamen arindiran bir sivi onu bulmam lazim.yavaş yavaş sinirlerim bozuluyo ensonunda krom kaplama yapan yerlerdeki asit kazanina daldirp cikarticam olacaği o .mikron kadar pas kalmiycak...oda bi dünya para bi dünya ugraş