sorum şu bir aracın şanzıman vites oranları nasıl hesaplanır 1. vites 2. vites 3. 4. 5.ci vites oranları örneğin 1. vites 6.40 bu 6.40 neye göre bulunuyor?
Prizdirek ve çıkış şaftını işaretlersiniz. Şanzımanı 1. vitese takar ve prizdireği elle döndürmeye başlarsınız ve dönüş sayısını sayarsınız. Çıkış şaftı 1 tur atıp işaretlediğiniz yere gelene kadar prizdirek kaç tur attıysa o sizin vites devir oranınızdır. Aynı şeyi 2,3 ve 4. vitesler için de yaparsınız. 4. vites 1:1 aktarma yaptığı için şaft 1 tur yaptığında prizdirek de 1 tur atmış olacaktır.
Prizdirek ve çıkış şaftını işaretlersiniz. Şanzımanı 1. vitese takar ve prizdireği elle döndürmeye başlarsınız ve dönüş sayısını sayarsınız. Çıkış şaftı 1 tur atıp işaretlediğiniz yere gelene kadar prizdirek kaç tur attıysa o sizin vites devir oranınızdır. Aynı şeyi 2,3 ve 4. vitesler için de yaparsınız. 4. vites 1:1 aktarma yaptığı için şaft 1 tur yaptığında prizdirek de 1 tur atmış olacaktır.
teşekkürler mantıklı, aynı mantıkla diff kapağını sökmeden ayna mahruti oranınıda bulurz sanırm tek tekeri havaya kaldırsak şaftı kaç tur döndürdüğümzde teker bi tur atıcak bkarız doğru mu szce?
;D simdi burda bi çorba olayi oldu sanirim. Şaftla teker arasimda diferansiyelmi var şanziman mi. Kacimci vitese takadsan tak şaft ile teker donusu ayni olur. Vites oranini şaft ile krank Rasinda hesaplamak gerekmez mi? Yaniliorsam duzeltin beni lutfen...:
;D simdi burda bi çorba olayi oldu sanirim. Şaftla teker arasimda diferansiyelmi var şanziman mi. Kacimci vitese takadsan tak şaft ile teker donusu ayni olur. Vites oranini şaft ile krank Rasinda hesaplamak gerekmez mi? Yaniliorsam duzeltin beni lutfen...: