Sayın mebus çocuk yok iki kişi olduğumuz için yer sorunumuz şuan pek yok zaten istediğim karavana ulaşana kadar zaman geçirmek için bir tane karavan şasesi aldım(erba ya yaptırdım)bu kışa kadar bitiririm diye düşünüyorum.karavanıda sene de 1 ay filan düşünmüyorum zamanım olduğu her anı değerlendirmeyi düşünüyorum örneğin haftasonlarını kaçırmayı hiç düşünmüyorum 52 haftanın 30 haftası çıksam 60 gün yapar bunların bir kaçtanesini cumadan kaçsam birde tatilleri ekledikmi resmi,bayram seyran tatilleri(mayıstosbug on the road)ciddi bir zaman ortaya çıkıyor.Bulunduğum coğrafya butarz gezilere çok uygun.ilerde ,bu gezilerden sonra nasıl bir aracın gerektiği belli olacak o zamana kadar çekme karavanla idare edeceğim.
Sanırım artık iş işten geçti. Bu konuların taşınması gerekiyor. Tartışma uzayacak. Birileri yeni bir başlık açsın, herkes kendi aracının artılarını eksilerini açıkça yazsın. Nasıl olur?
Bodrum dönüşü Ortaklar'da iki alkovanlı araca rastladık. Biri yerli yapım başoğlu benzeri arka yatak altı büyük bagajı olan 6 kişilik ducatolardandı. Diğeri ise Nissan şase üzerine daha kompakt bir şeydi. Sanırım alkovanlıları da boylarına göre ayırmak gerekir. İleride alkovanlı araç düşünmememe rağmen böyle bir şey olsa fena da olmaz dedim. Boyutları neredeyse yüksek tavan camper lar kadardı.
Onlar bizden önce çıktılar. Aynı aracı otobanda yakaladım. Sanırım kendilerince iyi sürat yapıyorlardı.(90-100 km.)
Acaba nasıl bir his diyerek en sağ şeritten arkasına takıldım. 5 dakika dayanamadım. Rampada 80 km. lere düşünce peşinden ayrıldım. Çok keyifli bir araç olursa belki ama bu hantallık beni bozar
aracım ne olursa olsun rampalarda bayılmamalı, bende bu konuda hassasım, seyahatım boyunca 90km sürat ile gideyim ama bileyimki aracım rampada bayılmayacak, bu yüzden 2800cc turbo dizel araç taraftarıyım ve camper tercih etme sebeblerimden biri bu konudur. uzun yolda altınızdaki araç size lazım olduğunda güç üretmeli ki sizi bir çok beladan kurtarsın (aynı şekilde durabilmekde önemli)
Ya Cem rampada 80 km ye hantal diyorsan işin çok zor.Kesinlikle 90-100 km harika bir hız. desenize Cem le bir yere gitmeye kalkarsak birtek başlarken görürüz cemi.Bir de benim gibi hayatta 90 km geçmeyen biri varsa,zaten sevmemde.
Hız sınırını % 10 dan fazla asla aşmam. Otobanda 132 km. yapar ki onu bile nadiren yaparım. Ama tırmanma şeritlerinde arkadan selektör yapmaları ya da kamyonların arkasına takılmak hoşuma gitmez. Gaza nadiren sonuna kadar basarım ama bastığım zaman da gitmeli. Bunlardan taviz verilmez mi? Elbette verilir ve hatta alışılır. Ama dediğim gibi çok keyifli bir araç olmalı.
Arkadaşlar ben verdiğim karardan memnunum eksik olduğu dallar var ama yolda gitmek isterseniz gider rampada bile 90 km'nin altına düşmez her yere rahatlıkla girer.
Hız sınırını % 10 dan fazla asla aşmam. Otobanda 132 km. yapar ki onu bile nadiren yaparım. Ama tırmanma şeritlerinde arkadan selektör yapmaları ya da kamyonların arkasına takılmak hoşuma gitmez. Gaza nadiren sonuna kadar basarım ama bastığım zaman da gitmeli. Bunlardan taviz verilmez mi? Elbette verilir ve hatta alışılır. Ama dediğim gibi çok keyifli bir araç olmalı.
Rampalarda 50yi bile gordum. Umurumda degil. Varmaktan cok gitmek, yolda olmak benim icin onemli. Yol bitmesin diye gaza yavas bastigimi bilirim. Gittigimde hadi yollar bizi cagiriyor dedigimde esim yine mi diye cok soylendi. Herkese gore degisiyor bu. Bu arada arabayla yavas gitmeyi hic sevmem. Cok ceza yedim. Sehirlerarasi yolda 150 160 hatta ustu en sevdigimdir. Ama karavanda agir agir sabit hizda yokus cikmak yok mu bayiliyorum?
Ama esim hic bayilmiyor o ayri.
Sayın Dalgıç , gaz pedalına basan cüzdanına basar sözünü hep hatırlıyorum araç kullanırken. Motor soğuk iken ve rampa çıkarken yakıt tüketimi çok artıyor. Bugün mazotz zam geldi zaten. En iyisi rampaları yavaş çıkmak, tırlara dikkat etmek kaydıyla.
3500 kglık bir araç en az 120 bg güç üretmeli. Dolayısı ile konu PSA grubu araçlar olunca 127bg yeterli bir güç, rampalar hiç ama hiç sorun olmuyor. Alkovan/semi itegrated-integrated söz konusu olunca bu 127bg lik güç de pek yeterli olmuyor gibi. ( çünkü su tankları+ yolcular + yük ile beraber 3500kg geçilmesi çok kolay ve geçiliyor da ). 2007 yılından bu yana üretilen 120bg ve 160bg multijetler bu soruna da çözüm gibi tabii 2012 yılı beklenmeli ve temiz bir araç bulunması kaydı ile. Bunu daha önce 1996 Ford Transit benzinli/lpg li 67bg ? ve 2001 Ducato 89bg kullanmış biri olarak söylüyorum.
Oğuz
Sayın kyaz uzunca bir süredir çokça tasarım sitesi geziyorum oralardan buldum ama bunu birisi uygularsa bütün karavancılar kapış kapış alır
http://www.thedesignblog.org/entry/traditional-mobile-dining-for-urban-apartments/