Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8,705
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 765,171
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

serkan ilgin için teşekkür ederim.dün gece arkadaş istediğin bişey var mı diyince gaza gelmiştim.hem taşırken onu tampon yada vinçten daha az yoracaktı (zj ihtiyaç listesi..) ama bulamadığımıza göre biraz ertelemeye karar verdim.sana onun için mesaj atmayıp buradan artık görüşsek yaw diyeceğim.bu pazar şile yarışında olmaya çalışacağım.
 

Etiketler

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

İnternette gezinirken Differansiyel Kiliti ile alakalı şu gazete küpürüne ulaştım.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7 yıl tatil yapmadan çalıştı 4x4’lerde devrim yarattı
Ülkemizde yaşanan beyin göçüne en iyi örneklerden biri olan Murat Okçuoğlu, geliştirdiği kilitli diferansiyel ile otomotiv dünyasının ‘oscar’ını kazanmış bir Türk olarak biliniyor.

Patent hakları korunduğu için Amerika’da yaşayan ve 7 yıldır tatil yapmadan otomobiller üzerine icatlar yapan Okçuoğlu’nun geliştirdiği mekanik sistemler, bugün birçok Amerikan otomobilinde kullanılıyor.

Bir icadım dahili tahrikli hidrolik kilitli diferansiyel. Bu kilidin özelliği diferansiyeli normal koşullarda yüzde 0, gerektiğinde ise yüzde 100 kilitleyebilmesi ve isteğe göre ince ayarlanabilmesi. Bu özelliklerin pratikte faydası kısaca şöyle; viraj girişinde otomobilin kafadan kayma isteğinin ortadan kalkması, tek tekerleğin yerden kesilmesinde tüm kuvvetin yere basan tekerleğe aktarılması ve tüm kilitlemenin yumuşak olarak gerçekleşmesi. Bu kilitli diferansiyel şimdilik Jeep Grand Cherokee Quadra Drive’da ön ve arka diferansiyellerde, Ford Mustang Cobra R ve Dodge Viper SRT/10’da ise arkada kullanılıyor.

Diğer bir icadım ise yine kendinden tahrikli hidrolik 4x4 sistemidir. Ön tekerleklere kısıtlı ve progresif güç ileterek yüksek süratlerde emsalsiz yol hakimiyeti sağlayan bu hidrolik 4x4 çekiş sistemi, gerektiğinde de yüzde 100 güç ileterek üstün off-road kabiliyeti sağlıyor. Bu sistem şimdilik Jeep Grand Cherokee QuadraTrac II ve QuadraDrive modellerinde kullanılıyor. Daha hafif versiyonları ise Saturn Vue ve Chevrolet Equinox‘da kullanılıyor.

Üçüncü bir icadım diğerlerinden çok daha enteresan. Diferansiyelli 4x4 sistemi olarak adlandırabileceğim sistemde, orta ve arka diferansiyel kullanılmıyor. Arka aktarma organlarında kullanılan iki adet hidrolik kavrama sağ ve sol tekerleklere ayrı ayrı güç iletiyor. Çok hafif ve kompakt bir yapıya sahip olan bu sistem, kuvvetli bir 4x4 çekiş yeteneği sağlıyor. Üstelik aynı zamanda kilitli diferansiyel vazifesi de görerek klasik 4x4 sistemlere göre yüksek çekiş gücü oluşturma avantajı gösteriyor. Bu sistemi şimdilik Pontiac Aztek, Pontiac Montana, Pontiac Torrent, Buick Rendezvous, Buick Terraza, Oldsmobile Silhouette, Chevrolet Venture, ve Chevrolet Uplander kullanıyor.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Biraz uzun oldu, ama ilginizi çeker diye düşündüm
Sen git bu adamı kaçır..yazık
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Bilgiler için teşekkür... %100 kilitlendin sen off-road'a...
 




Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

uğur abi sağol paylaştığın için keşke kaçırmasak elimizden bu değerli mucit ve bilim adamlarını.nadir abi bu akşam farka gideriz merak etme adamların iddası yok gezmeye gelmişler istanbula 8)
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

merhaba
ismim aykut karadere, fotoğrafçıyım, İstanbulda oturuyorum, aracım 97 model 4.0 litrelik bir cherokee (xj değil fakat aynı motor ve şanzımana sahip laredo modeli).
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Hoşgeldin Photomania. Bende 94 xj var. Aracını tanıtır mısın biraz. Varsa fotoğraflı...
Kolay hatırlayabilmemiz için adınıda yazar mısın sakıncası yoksa?
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Aykut hoşgeldin aramıza

Mustafa abi ben mi yanılıyorum bilmiyorum ama Aykutun aracıda xj diil mi ???
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Hoşbulduk... epeydir siteyi takip ediyordum... Grand Cherokee araç , kare kasa değil.. bu araçtan çok fazla olduğunu sanmıyorum ki zaten bildiğim kadarıyla 97 modeli türkiyede sanırım sadece bende var...
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Aykut aramıza hoş geldin.

Serkan naber ya özlettin kendini valla.Şu işlerini biraz hafiflette görüşelim artık beyaa

Eğer yanlış bilmiyorsam Aykutun aracı (loredo) grand cherokee 5.2 kasanın aynısı.İsmi farklı.Motorundan başka donanımında bir fark varmıdır okadarını bilmiyorum.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Pardon aykut sen benim mesajdan önce gerekli açıklamayı yapmışın zaten.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

yani kasa görünümü 5.2 ve 5.9 motorlularla aynı ancak hacim ve silindir sayısı kare kasa ile aynı ve şanzımanda seleck track...... tıpkı xj modellerinde olduğu gibi..
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

nasıl yaa zj kasa xj motor mu var yani ???

Yüksel acaip iş var valla bende çok özledim sizleri ama en kısa zamanda görüşecez
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

aramıza hoşgeldin aykut
dediğin araç gri renktemi? geçen sene satılıktı galericiler sitesinde