KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Mehmet arkadaşım başınızdan geçen olaya çok üzüldüm..
Kendi adıma, jip kullanırken süretim %50 düşük, fren ve araç takip mesafesi %250 fazla...
Çevreyi, yayaları, kavşakları, diğer araçları, vb. kontrol etme, dikkat %500 fazla...
Turan gelicen mi cumartesiden?
Mustafa abi ben cumartesi çalışıyorum. Sayım yapmamız gerekiyor yani ben cumartesi olmayabilirim abi.
(Kapalım bi co , yoksa acayip çamur olucaz ??? bu hafta ;D !!!)
Mehmet abi valla bende çok üzüldümdüm abi haklısın herşeyden önce dikkat etmek lazım önümüze, arkamıza,sağımıza ,solumuza çook geçmiş olsun abi allah daha beterinden hepimizi korusun..
Gerçekten derler ya bir musibet bin nasihattan iyidir diye ...127 sayfadır bu forumu okuyorum forumun sosyal sorumluluk adın toplumsal sorumluluk adına en güzel sayfası oldu.Özellikle mustafa abinin %50az sürat %250 fazla fren mesafesi %500 fazla dikkat 4x4 'ün düsturu gibi valla
Ben de bir anımı paylaşmak istiyorum.O zamanlar çalıştığım fabrika için yılbaşı alışverişi çerez vs almaktan geliyorduk.Aracımız o meshur fırıncı pikaplarındandı (dodge). Unkapanından köprüye inerken trafik durmuştu arkadan bir binek oto çarptı .Bizim aracın tamponları aynı benim defenderinki gibi kalın saçtan yapılmıştı.Biz araç içinde hafif sarsıldık ( frenleme sırasında vurduğu için) araçtan indiğimde gözlerime inanamadım.Otomobilin önü paramparça olmuştu.Kullanan yaralanmıştı yanındaki eşi emniyet kemeri kullandığından ona birşey olmamıştı ama çok korkmuştu şok geçiriyordu.
Seyir hızımız da fazla değildi (20-30k m/h).Dediğiniz çok doğru bu araçlar kesinlikle çok dikkatli ve yavaş kullanılmalı.
Mehmet beyin başından geçenleri okurken unuttuğum ve ders çıkaramadığım o gün aklıma geldi.Tekrar geçmiş olsun der uyarılara teşekkür ederim.
Herkese geçmiş olsun diyorum, yalnız önemli bir nokta daha var bizim sağlam araçların başka kemikli ve sağlam araçlarla (Dodge kamyonetler gibi) çarpışması da feci sonuçlar verebilir özellikle araç içindeki sürücü için. Araca bişey olmasa bile ani negatif ivmelenme (g yemek de diyebiliriz) sonucu iç kanama ve ölüm gerçekleşebilir. Bu tarz şiddetli çarpışmalarda yeni nesil binek otolar darbeyi emip eksi ivmelenmeyi en aza indirgediği için sürücü ve yolcular kurtuluyor. Yani sandığımız kadar da güvende değiliz aslında.
mert vallahi haklısın söylenece söz yok bu konuda.
Malesef insan hayatı tr okadar ucuzki sana ve sizlere bunu nasıl anlatmalıyım bilmiyorum.
hepinizin bildigi şeyler
ne olursa olsun dikkat,dikkat, dikkat diyorum başka birşey demiyorum
Bir kazaya karıştıgımızda dahi eger aracta bizden başkalarıda varsa onlardan dahi sorumluyuz..
Herkese geçmiş olsun diyorum, yalnız önemli bir nokta daha var bizim sağlam araçların başka kemikli ve sağlam araçlarla (Dodge kamyonetler gibi) çarpışması da feci sonuçlar verebilir özellikle araç içindeki sürücü için. Araca bişey olmasa bile ani negatif ivmelenme (g yemek de diyebiliriz) sonucu iç kanama ve ölüm gerçekleşebilir. Bu tarz şiddetli çarpışmalarda yeni nesil binek otolar darbeyi emip eksi ivmelenmeyi en aza indirgediği için sürücü ve yolcular kurtuluyor. Yani sandığımız kadar da güvende değiliz aslında.
Evet arkadaşlar..Allah korusun yayaya çarpıldığı zaman bizim araçlar çok feci şekilde hırpalar..
Ama araç çarpışmalarında Mert'in dediği gibi asıl darbeyi biz alırız..Araç az hırpalanır , içindekiler darbe SÖNÜMLENEMEDİĞİ için çok hırpalanır ...Çünki araçların asıl dizaynı olan tampon yerine kalın saçtan vinç tamponu olduğu için...
Yeni nesi araçların çarpışmalarda çok hırpalanmasının yani burnunun çok ezilmesinin asıl amacı darbeyi sönümleyip ,içindekilerini korumasıdır..
Bugün Toros ile Honda çarpişsın Honda dağılır ,Torosunda sürücüsü dağılır