Seri 2 1960 Model

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YilmaazMert Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,658

YilmaazMert

Ana Kamp
Mesajlar
21
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar uygun bir fiyata seri 2 buldum. Arabanın yaklaşık 5-8 bin lira civarı masraf çıkacak gibi. Almak mantıklı mı yoksa seri 3 daha mı uygun?

Ayrıca seri 2 ya da seri 3 e nissan bd30 ya da ford puma uygulanabilir mi?

Seri 2 için hidrolik direksiyon mümkün mü?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Etiketler
Önce yapacak usta bulun sonra hepsi mümkün


SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Önce yapacak usta bulun sonra hepsi mümkün


SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Memlekette ustası varmış orda yapılıp gelecek bana ben de araştırmaya başladım neler yapabilirim diye. İlk olarak da bd30 ya da puma atmak geldi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 





Yaklaşık masraf ne yapmak istediğiniz e bağlı
Ben olsam ilk direksiyonu değiştiririm y

Aracın motoru dizel

SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Artık benzinden dizele dizelden benzinliye dönüşüm olmuyor diye biliyorum.
 



Artık benzinden dizele dizelden benzinliye dönüşüm olmuyor diye biliyorum.
O konuda kesin bilgiye ulaşamadım ben. Fabrikadan aracın orijinal motorunun üretilmediğiyle alakalı bir belge alınması gerekiyormuş. Ondan sonra pek sıkıntı değil galiba.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

ölü bir araç yoktur her araç toplandığında birşeye benzer buradaki esas sorun zaman ve değerli kağıt..

seri 1 de toplasan 2 de toplasan 3 te toplasan defender de toplasan yapacağın masraf aynıdır 15000 tl yi gözden çıkar haaa bu parayı parça parça kuçuk küçükte ödeyebilirsin bir kalemde verip aracın bitmesini de bekleyebilirsin

oooo okadar masrafmı olur falan diyip hemen parça fiyatlarını dökmeye başlamayın....

her sanayiye gidişin en az 100 tl ile bitecek ve aylarca gideceğin bir yer olacak.... bu para gidiyor arkadaşlar

giderken yaktığın yakıt orada ısmarladığın yemekler içtiğin biralar sigarlar tek tek kalem kalem yaz fazlası vardır eksiği yoktur.....

bu nedenle ilk aracın olacaksa benim nacizane önerim en azından motoru ve yürüryeninde sorun olmayan bir araç bulup onun üzerine küçük çaplı aksesuarlar ve iyileştirmeler yönüne gitmen olmacaktır.

yok ben sıfırdan bir araç kuracağım dersen... defender al ona yap ne yapacaksan toplaması aynı para cünkü


seriesler eğlenceli araçlardır zevklidir karakterlidir vs. vs. ama davulun sesi uzaktan hoş gelir.... işin içine girdin mi aracı sökerken bile her soktüğün parça sana masraf olarak geri dönecek kırılan civatalar somunlar vs hepsi birer masraftır....

motor değişimi diyince hemen bir motor araştırmasına gidiliyor ve 3000 e alırım 500 de işçilik tamam işte deniyor 3500 e hallederim diyorsunuz ama sökmeye başlayınca iş öyle olmuyor....

diyelim ki motor aldın 3000 Tl ye

ruhsat vs bütün işlemlerin haricinde motor çıkacak usta en insaflısı 600 Tl yazacak

aracın camurluklar on panel vs sökülecek bunlar sökülürken civataların hepsi kopacak civata alması paslanmaz kaplatılması vs 200 de öyle kaçacak

sonra şase de motor yatakları değişecek kestirdin biçtirdin malzeme aldın kaynattın 300 de öyle gitti

motoru oturttun elektirikçi geldi işini yaptı 200 de öyle gitti

bastın marsa motor sıkıntılı hadi rektefeciyede 500 verdin motor geldi

e araç motoru başkaydı bu bd30 veya her ne ise ona göre pompa değişiklikleri vs onlarada 300 -500 kaçtı


sonra geldi evrak işlerine tüve gittiğinde sıfır muayene istiyecekler fren boruları dan başlayıp alt takımın 3/1 ni değiştireceksin işçiliği vs 1500 de öyle gitti...


aracın herşeyi aynı dururken 6000-6500 tl masraf etmiş oldun hadi bide boyatayım dedin 2000 boyacı aldıparçalar söküldü percindi lastikti kıldı yündü tüydü 1000 de öyle kacar

birde şanzumana bir bakalım diyeceksin tabi motor takıldığı için ona uygun flans prizdirek falan da yapılacak 1000 de öyle kaçtı

sonuçta boyanmış bir araç yeni motor eski alttakım eski lastik eski şanzuman ve difransıllerle duran ama aldığın andan itibaren 3-4 ay içinde araç parası hariç 8800 Tl para gitti bile ha birde rektefeciye motoru yolladığında çıkacak parça listesi hariç onunda ölüsü 1500 tl tutar geldi motor ve boya parası 10300 TL ye aracada 5000 Tl versen 15,300 yapar bunun içinde lastik yok cant yok döşeme yok alınacak güzel güzel aksesuarlar yok hiç bişey yok onlarada 5000 kaçar araç geldi sana 20.000 Tl ye

paran yoksa 4-5 ay harcıyacağın parayı biriktir alabileceğin en yapılısını al onun üzerinde değişiklikler yap

yoksa çok zorlanırsın.....


ha benim elimde para var kardeşim ben zevkine yapacağım diyorsan ,


aracı komple sök saseyi temizle kumlar sonra epoksi yada galvaniz yaptır alt takımı yenile sıfırdan şaseye kur üzerine motoru bindir sonra kaportayı boyat parça parça araca montele en son güzelce bi rütuşunu yaptır...

ondan sonra aksesuar aşamasına geçersin
 
Son düzenleme:


avatarımda gördüğün aracı topluyorum halen yaptığım her harcamayı kalme kalem yazdım yemekler içtiğim çaylar biralar sigaralr yol paraları harıç kasım 2015 ten bu güne kadar dır da devam ediyor tahmini bitişi eylül ayı olacak su hale gelinceye kadar harcadığım paranın listesini göndereyim istersen sana da
 




şimdi baktım deftere 14.545.30 TL olmuş

son halinin fotosuda bu

güncel halinden tek eksiği bağlanmamış bir kaç parçasının olması koltuk ve snorkel gibi onların da ödemesi yapılmış ama araca monte edilmemiş durumda