Arkadaşlar bildiğiniz gibi bu araçta iki tane arazi vitesi var. Biri ufak sarı bir vites (aşağı doğru basılıyor) diğeri kırmızı büyük bir vites (geriye doğru çekiliyor sanki iki kademesi var gibi geldi bana) bunların kullanım alanları ve anlamları nelerdir acil ilgi rica ediyorum... Aldığım kişi hafif arazi koşullarında sarı vitesi ağır arazi koşullarında kırmızı vitesi kullanmamı söyledi ama takdir edersiniz ki pek teknik bir anlatım değil bu
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
Nejat Bey videolar için çok teşekkür ederim. Eğer yanlış anlamadıysam sarı vites 4x4 diğeri low range aynı anda hem 4x4 hem de low range olmuyor sanırım ama anlayamadığım nokta benim aracım sarı basılı iken çıkamadığı yerlerden (çamur) kırmızı vites ile çıkabiliyor. BU bağıntıyı çözemedim..
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
CatRot' Alıntı:
Nejat Bey videolar için çok teşekkür ederim. Eğer yanlış anlamadıysam sarı vites 4x4 diğeri low range aynı anda hem 4x4 hem de low range olmuyor sanırım ama anlayamadığım nokta benim aracım sarı basılı iken çıkamadığı yerlerden (çamur) kırmızı vites ile çıkabiliyor. BU bağıntıyı çözemedim..
Sarı basılıyken siyahı çekince ağır devire geçer
4x4 ten çıkman için siyahı tam çeker bırakırsın
sarı yukarı atar
4x4 te değilken ağır devirin anlamı olmaz.
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
Şİmdi anladım çok sağolasın kırmızıdaki iki kademe bu işe yarıyor demekki. İlk kademe ağıra alıyor ikinci kademe sarıyı yukarı fırlatıp 4x4ten çıkarıyor. Bunu da çözmüş olduk sayenizde arkadaşlar. Yarın hemen test edeyim bari
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
CatRot' Alıntı:
Şİmdi anladım çok sağolasın kırmızıdaki iki kademe bu işe yarıyor demekki. İlk kademe ağıra alıyor ikinci kademe sarıyı yukarı fırlatıp 4x4ten çıkarıyor. Bunu da çözmüş olduk sayenizde arkadaşlar. Yarın hemen test edeyim bari
Bu arada şafta vuruntu yaptırmadan debriyajın boşluğunu alarak gaz ver her zaman,
Vitesleri sakin geçir, 1.2.3 ile 40 km/s hızı geçince yokuşta değilsen 4 e at
Acelen yoksa 70 civarı git
Yakıt sarfiyatın düşecektir.
Bu arabaların en sevdiğim özelliği ne arkadakinin ne karşıdan gelenin selektörü seni bozmuyor
Korna falan duyulmuyor zaten orta ve sağ şeritten kafana göre takıl
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
Normalde de öyle yapıyorum zaten 40'ı biraz geçince 4.vitese atıyorum yol düz veya yokuş aşağı ise. Bu arada senin aracın da debriyajı yukarıda mı kavrıyor? Benimki bayağı bir yukarıda bir iki güne kadar baskı balataya da baktıracağım
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
CatRot' Alıntı:
Normalde de öyle yapıyorum zaten 40'ı biraz geçince 4.vitese atıyorum yol düz veya yokuş aşağı ise. Bu arada senin aracın da debriyajı yukarıda mı kavrıyor? Benimki bayağı bir yukarıda bir iki güne kadar baskı balataya da baktıracağım
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
Sarı kol , durmadan 4*4 e high range de takabilmek için yapılmış, atıyorum hızlı giderken buza girdiniz , o sarı kolu dibe bastırdığınızda önleri de bağlamış oluyorsunuz vites oranları şehir kullanımıyla aynı, 4*4 ten çıkmak için diğer kolu önce low range' e sonra high range 'e takın, sarı topuzun altındaki yay sağlamsa kendiliğinden çıkar..
Diğer kolu geri çektiğinizde ağır devire low range e alıyor ve önleri de bağlıyor...
Yukarda kavrayan debriyaj tam ayırıyor mu peki, vites geçişleri nasıl ?
Eğer ayırmasında sorun yoksa, üst merkezden pedal konumu ayarı yapılabiliyor biraz..
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
Vites geçişleri gayet güzel fakat yeterince yavaşlamadan 2.vitese geçirmek için debriyaja basıp vitesi ikiye çekmek istediğimde cırrrt diye bir ses çıkıyor. Bunun dışında bir sorun yok bunu da aracın şanzıman yapısına bağlıyorum? Bunun dışında hemen bulmuşken bir soru daha sorayım üstadım ön tekerleklerdeki "lock" işlemlerini yapmadan bu işlemlerin bir geçerliliği var mı? Misal dediğin gibi yolda hızla buda giderken kaymaya başladım sarı vitese bassam tekerlekleri kitlemeden işe yarar mı? Yoksa kayarken aşağı inip önce lock mu yapmam lazım
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
+ Dediğinizden kırmızı vitesin low range oldunğunu ve tek başına kullanıldığında da 4x4 özelliği gördüğünü anladım oğru mudur? Sarı high range Kırmızı low range diyebilir miyiz?
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları
Söylenecek söz kalmamış. bende toparlayım.
Kırmızı Topuz = İleri , orta boş , geri olmak üzere 3 konumdur.
İleri konum = Araç yol konumunda 4 X 2 yüksek hız.
Geri konum = Araç ağır arazi konumunda 4 X 4 Alçak hız
Ortakonum = Nötr Boş ( Şayet şanzumanın arkasına herhangi bir çıkış kasnağı baglanırsa onu çalıştımaya yarar)
Sarı Topuz = Aşağı ve yukarı olmak üzere iki konumdur.
Yukarı konum = Araç yol konumunda 4 X 2 Yüksek hız
Aşağı konum = Araç arazi konumunda 4 X 4 Yüksek hız. Not = normal yol konumuna getirmek için araç mutlaka durdurulmalı Kırmızı topuz geriye çekilerek sarı topuzun yukarı atması saglanmalı. Araç hareket halinde iken Yalnız sarı topuza bastırarak araç 4x4 konumunda kullanılabilir. Kırmızı topuz geçişleri mutlaka durarak yapılmalıdır.
Bütün bu özellikleri kullanabilmek için ( Şayet varsa ) Ön arazi aparatlarının Lock, Yada 4X4 Durumunda olması gerekir.