Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ercumentoflas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 60
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,263
Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

herkesin değerli yorumlarına teşekkür ederim benim zjyi seçmemdeki enbüyük tercih arazi dışındada her türlü uygulamaya ve lüxle prestije sahip olması .gördüğüm kadarı ile yanılmamışım . şimdi uygun ve sorunsuz bir yükseltme kiti ve şasi takviyesi ( gerekirmi bilmem ama kule gergileri fayda sağlar diye düşünüyorum) ardından ygun lastikle bir yerden başlamak gerekir diye düşünüyorum ama ayrı başlık açmak gerekir herhalde . lift kitlerle ilgili başlıklar var ama zj için hangi lift kit?
 

Etiketler
Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Ercüment Bey; şasi takviyesine veya kule gergisine ihtiyaç yok. Yapılırsa keyfinize.. En rahat ve ekonomik bulabileceğiniz (hatta artık rafda da bulabiliyorsunuz) Skyjacker 3" olanı. Bu kiti taktıktan sonra çamurluk ağızlarını traşlamadan kullanabileceğiniz lastik çapı 32". En fazla "minor trimming" diye adlandırılan tamponun iç kısımından 2-3 cm lik bir traşlama yapmanız gerekiyor. Aslında bunu chamber chasis limitlerinden de ayarlayabilirsiniz ama en son ayarda kullanılması tavsiye edilmiyor. Aracınız 94 model olması itibarı ile 15" jantlarınız. Dolayısı ile 32x11,5x15 lastik idealiniz. Bu konuda da fiyat ve verimlilik ekonomizasyonunda en öne çıkan lastik modeli Maxiss Mudder Buckshot lar. Eğer jantları değiştirecekseniz de procompları tavsiye ederim. Ben bayağı araştırmalardan sonra aynen bu bahsettiğim seri yi uyguladım. Sonuç mükemmel..
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Gecen gün sanayide bir zj tüp taktırıyordu aracı kaldırmıslardı bende baya bir inceleme fırsatı buldum.
Aracın altında ne karter ne orta dif ne benzin deposunda koruma sacı yoktu ve çok şaşırdım.
Zjlerde koruma sacı olmyor mu yada benim gördüğüm aracın saclarını cıkarmıslar mıydı bilmiyorum.
Eger yoksa bence ilk iş olarak alt korumaya yönelik bir calısma yapın
Saygılar..
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Hazır konuyu yakalamışken bir kaç soru da ben sorayım;

1. üç tane 96 model Grand cherokee V8 5,2 buldum aralarından karar vermeye çalışıyorum, bu araçların ikili harf kodu nedir?

2. Standart lastikleriyle, %60 otoban %40 şehir içi trafiğinde kullandığımda 100 km'deki yakıt (benzin) sarfiyatı ne civardadır?

3. 32x11,5x15 MT lastik ve 3" skyjacker uyguladıktan sonra yukarıdaki koşullarda yakıt sarfiyatı ne kadar artar?

Vereceğiniz bilgilere şimdiden teşekkür ederim.
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Koruma saçı standart olmayan araçlara bunu taktırmak zor olmasa gerek ..
 



Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Hangi araç konusuna bir iki fikir:Off road işinde araç %30, lastik %30, pilot %30, tamirciniz %10 şeklinde bir oranlama yanlış olmaz. Bazen bunların oranları değişir tabii ama o zaman biri ekstrem demektir.
Aracın performansını: a- Açıları (yaklaşma, uzaklaşma, karın) b- boyutu (küçük her zaman güzeldir) c- sağlamlığı (mekanik/güç dengesi) d-diferansiyel kilitleri (ne kadar çok kilit o kadar traksiyon)
Lastiğin performansını: amacına uygun seçimi (çamur sözkonusuysa boşaltma kapasitesi, birim alana aktarabildiği traksiyon ki dar lastik her zaman avantaj), sağlamlığı, amacına uygu şişkinliği
Pilotun performansını: Deneyim, deneyim ve deneyim
belirler.
Modifikason ise her zaman mekanik problemi artırır ama ne yazık ki fabrikalar arazi için değil, asfalt için araç üretirler.
 


Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Bencede :smiley: En iyi off-roada hazırlanmış yani denklemi en iyi araç 1 numaradır ;)
 





Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

denklem önemli ama arazi kaç bilinmeyenli bir denklem önce kendimizi çözmeliyiz makinayı çözmek daha kolay
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Haklısın Cüneyt, denklemin içinde en önemli yeri "sürücü" almalı zaten...
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

sharkhunter' Alıntı:
Hazır konuyu yakalamışken bir kaç soru da ben sorayım;

1. üç tane 96 model Grand cherokee V8 5,2 buldum aralarından karar vermeye çalışıyorum, bu araçların ikili harf kodu nedir?

2. Standart lastikleriyle, %60 otoban %40 şehir içi trafiğinde kullandığımda 100 km'deki yakıt (benzin) sarfiyatı ne civardadır?

3. 32x11,5x15 MT lastik ve 3" skyjacker uyguladıktan sonra yukarıdaki koşullarda yakıt sarfiyatı ne kadar artar?

Vereceğiniz bilgilere şimdiden teşekkür ederim.

valla bence yanlıs yoldasın bilmiyorum sana kalmıs ben anlatayım sen karar ver
1-96 almanın zararlarını sayayım sana güncel vergisi (2538ytl yıllık ) yararı çift hava yastıgı arka kapı haricinde camda açılır 93 model cherokee (yıllık vergisi 800 ytl) tek airbag
2- walla nasıl bi cherokee aldıgını bilmiyorum ama motor sanzıman diferansiyel bakımları düzenliyse km de benzin 350-650 ykrs sıralı lpgde 200-500 ykrs verdigim bilgiler denenmiştir 100 km sabit hızda gidip kalkısları normal yaparsan az olan limit kalkıslarda 1. olma takıntın varsa o zaman yüksek limiti yakar bunuda açıklayayım bu aracda full nokta enjeksiyonludur ve her damla benzini degerlendirirler onun için sakin kullanımda az yakar
3- verilerini verdigin lastigi takarsan bu arac yerine bi benzin istasyonu alman lazım benim önerim araca 4 inc yükseltme yap lastikleri 31x11,5x15 takman lastik yükseldikce yakıt artar fakat lastigin boyu degilde dişleri işlevsel olursa hem yakıttan tasarruf edersin hemde performans düşmez
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

jeep classic 2.5 turbo diesel,
jeep serisinde böyle bir motor seçeneği varmı
ilk defa görüyorum ayrıca bu aracın performansı nasıldır duayenlerine arz olunur :smiley:
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

ekleme yapıyorum jeep cherokee classic 2.5 turbo diesel
burada bir arkadaşım da var almayı düşünsek arazi ihtiyaçlarına cevap verebilir mi ne dersiniz
 



Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

benim bildigim cherokeeler wagonerden sonraki seri yani 88 den sonra classic olarak 93 de grand cherokee limited,laredo,wagonerr (kapılar ahsap gibi) olarak cıktı ve gitti 2.7 , 2.8 , 3.1 , 4.0 ...... classic cherokeelerde 4.0 benzinli 6 silindirli standart 5.2 ve 5.9 grandlarda standart o motor türü dısardan gelme türlerde var diye biliyorum yani türkiyeye ihrac edilmemiş dısarda alınıp getirilmiş bi tür ve turbo beslemeli mazotlu bir cherokee arazide kabiliyetli olabilir vinç ceki kancası sis lambaları yükseltme kiti dişli heybetli lastikler tam bir arazi aracı olur
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,092
Mesajlar
1,528,621
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst