Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ercumentoflas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 60
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,121

ercumentoflas

** insan hayatta şanslı olacağına şansız olmasın
Mesajlar
433
Tepkime Puanı
2
Yer
İSTANBUL
garage sayfalarındaki tanıtımları gördükten sonra ( elinize sağlık ) bende 94 grand cherokee mi bu yola sokmak konusundaki fikirlerim netleşti . Ancak acaba doğru seçimmi? %60 asfalt %40 gezenbilirdeki gezilerin tümüne katılacak bir araç için zj doğru seçimmidir sizin fikriniz nedir? şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Gezilere katılan ZJ.ler var gördüğüm kadarıyla ve çok ağır masraflara girmeden bu gezilerde yer alabiliyorlar, bence iyi bir seçim ZJ.
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

ercumentoflas' Alıntı:
... %60 asfalt %40 gezenbilirdeki gezilerin tümüne katılacak bir araç için zj doğru seçimmidir ...

Bu cümleyi biraz daha açarmısın Ercüment arkadaşım...
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

gündelik hayatta kullandığım bir araç olarak prestij ve konforundan haddeleri bilerek kullanıldığında yol tutuşundan da çok memnunun. ayda 2000 km kadar asfalt ağırlıklı otomobil olarak kullanıyorum. geri kalan kısmındada hadlerini bilerek off road yapmak keşif gezilerine katılmak istiyorum.
orta vadede
ön tampon ve vinç
snorkel
lift kit
arka kilitli diferansiyel
jant + lastik
aydınlatma ve port hi-jack ile hazırlık yapmak istiyorum. Bunun için zj ,xj yada hangi model taban amaçlı daha avantajlı sizce
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

bir de lift kit konusundada sormuştum ama cevap alamadım kit sonrası sorunları minumuma indirmek asfalt özelliklerini kaybettirmemek için coiloverkitler var .bu konuda fikriniz nedir.
 



Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Sorduğun lift kit hakkında bir bilgim yok maalesef. Fakat ne cins ve marka olursa olsun yükseltilen araç, asfalttan biraz uzaklaşacaktır. Benim yükseltme kitim en donanımlı olanlarından. Broşürüne not yazmışlar; "araç asfaltta kullanılacak ise, ses yapar" diye... Gerçekten off-road da avantaj olan "manda gözü" denen oynar mafsallar ses yapıyor.
Orta vadede yapmayı düşündüklerini (çamur lastiği, kilit, vb.) bunun üzerine eklediğin zaman -üstelik en sürprizli olan ve tam donanımlı off-road aracı gerektiren keşif gezilerinden bahsediyorsun- hangi marka araç olursa olsun asfaltta seni rahatsız edecektir.
Şunu da unutmamak lazım; off-road gezilerinde her türlü sürpriz (kırılma, bozulma gibi) olabilir. Bizim bir elimiz sürekli araçlarımızın üstünde. Ben hatırlamıyorum ki aracım bir aydan fazla bakıma girmeden dursun.
Binek aracı olarak ta kullanılan bir dört çekeri modifiye ederken, hafif gezilere katılabilmeyi hedeflemek gerek derim...
 


Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Zj yanlış bir seçim olmadığı gibi, çokta doğru bir seçimdir. Alt yapısı itibarı ile sizin araçtan sonra çıkan WJ kasadan daha sağlamdır. Konforlu günlük kullanımda bonusu :smiley:
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Benim 95 zj var. Bu aracı tanımazdan evvel off road kabiliyetleri hakkında ben ve arkadaşlarım çok da fazla bilgi sahibi değildik. Hoş benim aracım ikinci araç olduğu için asfaltta da kullanayım diye bir endişem yoktu. Daha kit takmazdan önce Mustafa Abi' nin mekanik ustasının orada takozlar ve getlerle bir miktar yükselttim arabayı. Altına da 30" mud terrain leri takınca peh peh pej deyme keyfine o zamanlar.. Ucuz çözümdü hani.. Biraz da cesaret olunca ve arabaya çok fazla acımayınca bu köhne yükseltme sistemi ile enfes gezilere katılabilme şansım oldu. O zamana kadar asfaltta bir canavar olan aracımın Mustafa Abi'nin terimiyle asfalttan uzaklaşmaya başladığını gördüm. Sesler arttı; yol tutuşu azaldı.. Yetmemeye başlayınca aracıma 3" skyjacker leri ve 32" mtr leri attım nihayetinde. Bundan sonra arabam daha bi arazici oldu. Önceden altından gelecek seslere kulak kabarttığım yerlerden rahatlıkla geçmeye başlayınca bu keyifin doruğu idi. Ama artan katırtılar; azalan yol tutuşu vs itibarı ile araç asfalttan bayağı b uzaklaştı tabi. İbrenin sonunu görmeye alışkın beyaz balina artık orta ibrlerde bile bana söylenmeye başladı ve kapağı hemen yol dışına attı. Uğur Abi' nin de dediği gibi... ZJ çok doğru bir seçim.
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Korhan bu aracın gücü ve offroad kabiliyetleri hakkında servislerin de çok bilgisi yoktu.hatta genel kanı abi bununla arazi olmaz idi.işin kötüsü bu yorumu yapanların çoğu araziye girmemiş insanlardı.kullanıcıların karakteri de bu yaygın görüşü pekiştirdi.hatta bazı kullanıcılar arazi tecrübesi olan insanların alay konusu haline geldiler.ladayla zj çekmeler gibi.ben 3 inch yükselteme kiti ve bf goodrich lastiklerle gerek cadde gerek arazide sorun yaşamıyorum.son bir senede mafsalın yükseltme kitinin özensiz montajı sonucu kırılması dışında masrafım da olmadı.eğer arazi deneyiminizin sürdürülebilir olmasını istiyorsanız zj öneririm.ayrıca bu sitede takip ettiğimiz kadarıyla bir tek jeep kullanıcıları kendi araçlarını markanın diğer versiyonlarıyla yarışa sokmuyor.jeep marka araç kullanan jeep farkının bilincinde.ben fanatik değilim ama yazılanlar bu yönde td4,5,disco,land tartışmalarına şahit olduk cj5,7,country,limited tartışması hiç yaşamadık:smiley:zj alırken dikkat edilmesi gereken fiyatın ucuzluğu değil aracın geçmişi
 



Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

ZJ'nin dezavantaj ya da gereksiz gibi görünen yönü; ağırlığı ve seri/süratli olması zannediyorum...
Bir de, off-road aracında o kadar lükse gerek yok, hatta belki de dezavantaj diye düşünülmesi.
Önemli olan "tork" gücü çünkü... Yoksa 60-90 beygirlik CJ'ler iş yapar mıydı?...
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

MK51' Alıntı:
Yoksa 60-90 beygirlik CJ'ler iş yapar mıydı?...

Abi affına sığınarak diyorum ki 60-90 beygirlik CJ ler zaten iş yapmıyor :smiley: İyi bir off-road cj si için 3.8 veya 4.2 orjinal olanlar bunun için tercih ediliyorlar..
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

3.8 veya 4.2 olanlar kaç beygirdirler ki?... 120 mi, 140 mı?... Bizim yeni nesil araçlarımızdaki 200-240 larla karşılaştırdığımızda, sadece rakamsal olarak beygir gücüne bakarsak bu eski araçların çöp olması gerekir. Sürat gerektiren yarışlar dışında off-road yapmak için, sadece teorik olarak bu rakamlara çok ta fazla aldanmamak gerektiğini söylemek istiyorum.
Aynı mantıkla "motoru büyük olan araçtan çok iyi off-road aracı yapılır" sözü de çok doğru değildir bana göre.
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Aracın lüks olması veya seri-süratli olması neden bir dezavantaj olsun ki? Bunu şöyle değerlendirelim en azından; arazide kimi kullanıcılara göre gereksiz olabilir belki ama en azından bunlar da bonusu (Uğur abi senin terimini kullandım affet :smiley: ). Halbuki; off road gezilerimizde diğer bir çok araçları kullanan arkadaşlarımız kan ter içinde debelenirken ben ve dier zj kullanıcıları ellerinde nar suları ile bunun keyfini rahat rahat yaşıyordu. Kaldı ki zj nin torku da tartışılmaz zaten. Şu anda sitede sayısı hızla artan zj lere ve kullancılarına bakılırsa zaten bu aracın off road kabiliyetleri; asfalttaki rahatlık ve gidişi hakkında olumsuz bir şey söyleyene rastlanmadığı veya rastlamayacağı için açıkcası çok da fazla tartışmanın anlamı yok diye düşünüyorum. Cüneyt' in de dediği gibi off road hakkında deneyimleri olmayan kişilerin bu araçlar hakkında atıp tuttuklarının izleri bile yok zaten artık. Jeep off road un markasıdır; zj de bu markanın lokomotifidir.Ağırlığından bahsedilirken daha düşük motorlu classic RR veya zamanında Tahoe ile arazide debelenen Kamil arkadaşımıza da sormak lazım aslında. Lada ile ZJ çekmek mi Cüneytcim? :smiley: :smiley: :smiley: Evet; tabi...
 

Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

neden traktör kullanmıyoruz?parçası mı pahalı,yükseltme kiti mi yok,çok mu benzin harcıyor,bakım masrafı mı çok?
 



Ynt: Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ?

Ben de bunu defalarca düşündüm aslında Cüneyt. Ama bu söylediklerinin hiç birisi değildi aslında beni caydıran. Mesela araziye gireceğimiz yere kadar traktörle nasıl gideceğiz? Gerek düşük sürati, gerek çevre yolları ve paralı yollara bu araçların girişinin yasak olması beni çok düşündürür. Sonuçta araziye evin arka bahçesinde girmiyoruz ki! Sonra; onlar sanırım tek kişilik oluyor; e yanımızda bir veya iki kişinin daha geleceğini düşün..Klasik traktör gibi teker üstü çamurlukta taşıyamayız sanırım. Hem ZJ bib agırlıgı bu kadar gündemde iken traktörle bizi hic bir geziye almazlar alimallah. Önden gidip koskocaman kanallar acarak etabdan cıktıgında arkada kalan araclar ne olacak? NadirAbi' nin Acmat ı veya Mog u gectikten sonra bile arkasından araclar gelemiyor baksana... Hem aslında soyle de bir sey var..Sonucta batacagımızı, kalacagımızı bile bile giriiyoruz araziye ve saatlerce ugrasmak aslında hosumuza gidiyor; traktörle hiç bir yerde kalman mümkün degıl ki; ne yapacagız 15 sanıyede etabtan cıkıp 6 saat arkadakı aracları mı bekleyecegız; yahut tum aracların onden cıkmasını 6 saat bekleyıp de sonra mı marsa basacagız? O zaman koskoca 1 gunu ayırdıgımız etablarda en fazla 3 dakıkda mı motor calısacak? ;;Pek zevkli olmaz kanısındayım. Bu satırları yazarken emın ol bunları daha düşünmüş ve hatta 4x4 traktorlerın marka ve fıyatlarını bayaagı arastırmıs bır ınsan olarak yazıyorum..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,257
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst