Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
benim ki sorun olacak gibi duruyor. Yağarsa direk içine gircek sular. Onun için orijinal defender kafalığının içine yerleştirmeye çalışacağım. Aklımda yani..
Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
Benim Grand WK için hala Snorkel üretilmedi. CRD commander için yeni üretildi ve şaşıyorum. Arama motorlarında da '' Jeep Grand Cherokee snorkel wk'' yazdığım zaman 3. sırada Gezenbilir ve bu konu başlığı çıkıyor Kafayı yedim sonunda
Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
jeep' Alıntı:
benim ki sorun olacak gibi duruyor. Yağarsa direk içine gircek sular. Onun için orijinal defender kafalığının içine yerleştirmeye çalışacağım. Aklımda yani..
Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
Şimdi aracımdaki tek LR parçası olan snorkeli alıp direk uygulayamıyorsunuz. Sorkelin içinden 1 adet kafa, 1 adet demir boru, 1 adet kaportadan içeri girecek boğaz elemanı çıkıyor. Karbüratörün üzerinden kaportaya kadar olan mesafeyi sen yapacaksın. Başta saydıklarımı 200 TL civarında almıştım sanıyorum.
Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçi?i için Neler Yapmak Laz?m?
LR advanture gezisinde antalya saklikentte su gecisi yaptim.
Arac 2.5 benzinli. Suya girmeden wd 40 takviyesiyle suya girdim.
Karsi kiyiya rahatca gectim.su seviyesi cok yuksek degildi fakat akinti cok yuksekti.
Motor su almadi. Snorkel yok tabi.
Donus yolu yaya olarak kontrol edilmemis bir yoldu. Arac suya kafalama cakildi. Su on cam alt seviyesini gecti.
Hicbirsey gorunmuyordu.
Arac yola devam ediyordu. Kiyiya 2-3 mt kala motor su aldi. Ben stop ettim. Vincledik. On koltuk seviyesine kadar su doluydu arac. Arka kasayi soylemiyorum.
Bujileri sirayla soktum. 1-2 temiz. 3.silindir su almisti. 4 temiz.
3. Bujiyi sokup marsa bastim icindeki suyu atti.
Hava filitresi islakti. Soktuk biraz hava tuttuk. Taktik 2. Marsta calisti. Tekleme vardi. 3 ve 4 silindirin kab$osunu ters takmisim. Duzelttik. Yola devam.en yakin (10 km ) sonra sanziman ve dif yaglarini degistirdim. Arazi sanzimani ve arka dif su almis. Arac baska sorun cikarmadi. Land olsun camurdan olsun. Elktronik esyalari kurtardiktan sonra ( telefon , foto makinasi) yola devam
Bülent 2.5 benzinde otokar şnorkel kullancaksan işin Göktuğdan hem kolay hem zor, kolay kısmı uydurmak için uğraşman gerekmiyor, zor kısmı otokar snorkeller Dizeller için üretildiğinden aracın sağ tarfından çıkar, senin filtre solda, Oto Özdal (Ankara) sol taraf a geçirme aparatları var ya bunu kullanacaksın , yada normal filtreyi iptal edip kapalı spor filtre den sağ tarafa boru uzatıp normal snorkel kullancaksın.
Uzatacağın borunun ya sert malzemeden olması gerekiyor yada yumuşak lastik fakat içi helezonik telli olanlarından yoksa boru emiş gücüyle büzüşüyor.
bir faydasıda dizelerde daha çok faydası vardır ama motora soğuk hava girmesi ,ve ateşleme sonrası hava isınacağından hacmin genilemesi ve daha iyi çekiş sağlaması
Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
Düz dizel defenderlerdede hava filitresi benzinli lerle aynı yerdedir aynı sorun bizdede var ya boruyu motorun arkasında spiral boruyla geçireceksin yada sol tarafa snorker tapıp görüşü enğelleyeceksin
Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
yunus bager' Alıntı:
Düz dizel defenderlerdede hava filitresi benzinli lerle aynı yerdedir aynı sorun bizdede var ya boruyu motorun arkasında spiral boruyla geçireceksin yada sol tarafa snorker tapıp görüşü enğelleyeceksin
Bildiğim kadarıyla benzinlilerde bujiler bir nevi sigorta gibi ,
hava filtresinin altında olmaları ve su gelince ıslanıp ,ateşlemeyi kesmeleri ,sorun büyümeden aracı kurtarıyor.
Dizellerde ise suyun motora girdiğinini anlayamıyorsunuz,motoru kucağa alana kadar araç çalışıyor.