Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeepcj7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 121
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,051
Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

Dizel motorda ki iç basınç sıkıştırma anınada benzinliden en az 3 kat fazla diye biliyorum. Sonuçta mazotun patlaması için iç basınçın belli bir noktaya gelmesi gerekiyor. Benzinlideki gibi dışardan destek almadan patlama oluyor. Basınç fazla olunca zarar da fazla oluyor doğal olarak.
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

dizel araçlarda olması gereken en az sıkıştırma oranı 1mm/20kg dir benzinlilerde ise bu oran üçtebir oranında daha düşüktür
ve dizel araçlarda motora giren su hidrojene dönüşeçeğinden aşırı patlamaya sebep olacaktır sıkıştırma oranı cok cok yüksek seviyelere çıkacağından
pistonlara ,piston kollarına , subaplara , vs haddinden fazla yük geleçeğinden zarar verebilir (birkaç ğıram sulan bahesediyorum ) eğer komple su yutarsa yapacak pek bişey kalmaz
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçi?i için Neler Yapmak Laz?m?

Benzinlide atesleme sigorta gorevi gormuyor. Wd 40 atesleme sistemine iyice sIkIldiysa motor emme manifoltundan su alincaya kadar calismaya devam ediyor.
Benzinli veya dizel de motorun su aldigini aracin sesinden anlamak gerekiyor.
Benim aracta 3. Silindir tek basina su aldiginda bile motorun sesi cok degisti. Motor kendi stop etmeden ben stop ettim. Dizel veya benzinli onemli olan emnme manifoltuna su girmemesi.
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçi?i için Neler Yapmak Laz?m?

Snorkelli bir aracta hava filitresi degisimlerine cok dikkat etmek gerekiyor.
Snorkel var diye derin suya girip su alan arac olabiliyor.farkli bir sistem yapmak gerekir diye dusunuyorum.
Aracin kagit filitresini iptal edip. Manifolt cikisini direk boruyla on camin ust seviyesine cikartip. Yagli filitre
Kullanmak en guzel cozum olur herhalde.
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

Ahmet
yağlı filitre kağıt filitre kadar iyi deildir tavsiye etmem he maliyeti düşüktür ama kağıt filitre kadar toz girmesini önleyemez
diesel su alırsa tak tak tak diye aşırı es yapar benzinli bu sesi yapmaz ama hemen stop eder
 



Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçi?i için Neler Yapmak Laz?m?

Bence yagli filitre kagit filitreden daha iyidir.
Kagit filitrenin gozeneklerinden gecebilecek toz parcaciklari yagin icinden gecemiyecektir.
Ve kagit filitre tozlu etaplardan sonra asiri sekilde doluyor. Ve aracin rahat nefes almasini engelliyor.
Is makinalari genellikle yagli filitre kullanir. Tozun filitre uzerindeki etkisini dusurmenin en iyi yolu yagli filitre.
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

Ben filtre kullanmıyorum. 3-4 metre mesafeden girecek tozdan zarar gelmez diye düşünüyorum. Ya da motor çabuk biterse V8 atmam hız kazanabilir mi? ;D
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

vosdost' Alıntı:
Bence yagli filitre kagit filitreden daha iyidir.
Kagit filitrenin gozeneklerinden gecebilecek toz parcaciklari yagin icinden gecemiyecektir.
Ve kagit filitre tozlu etaplardan sonra asiri sekilde doluyor. Ve aracin rahat nefes almasini engelliyor.
Is makinalari genellikle yagli filitre kullanir. Tozun filitre uzerindeki etkisini dusurmenin en iyi yolu yagli filitre.
Eğer yağlı filitre iyi olsaydı iş makinaları yağlı filitre kullanırdı ama 80 modelden yukarı kaç tane iş makinası biliyorsun yağlı filitre kullanan
6 Ay kadar baraj işatında çalışan caterpillar ağırlıklı olmak üzere bisürü iş makınasının bakımlarından sorumluydum ve hava filitresi hakkında birkaç seminere katıldım ;) ;)
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

jeep' Alıntı:
Ben filtre kullanmıyorum. 3-4 metre mesafeden girecek tozdan zarar gelmez diye düşünüyorum. Ya da motor çabuk biterse V8 atmam hız kazanabilir mi? ;D
sen bu mevsimlede bizim buralara gelsene atayım seni konvoyun arakasına gezi dönüşünde motor biteceğinden v8 ayarlarız sana
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçi?i için Neler Yapmak Laz?m?

Ureticiler parca satisini sagliyabilmek icin kagit filitreyi tercih ediyorlar.
Yagli filitrenin icinden gecen havada ufak bir toz bulamazsin. Sonuc olarak dusuk kullanim gideri( 250-400 gr yag) ve dolmayan filitre, daha temiz ve tikanma sorunu olmayan filitre.
50 km yuksek tozlu ortamda kullanilan aracin hava filitresinden gecen hava rahat birsekilde motora ulasmiyacaktir.
Kagit filitrenin gozenekleri asiri derecede dolacaktir. Yagli filitrede gozeneklerin dolmasi gibi bir sorun ortaya cikmaz.
 



Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

kağıt filitre iyi bişi olmazsa bu kadar otomobil üreticisi kullanmazdı sadece maliyet değil başka sebeblerde var gibi sanırım
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

eskiden yaglı filitreli kamyonlarımız vardı yüzbinde sekman atar yüzellibinde motoru rektifiye ettirirdik şimdi kagıt filitre kulanıyoruz hemde yaglarını yirmibeşbin km de degiştiriyoruz motor ömrü birmilyon km yi aşıyor artık yaglarda filitrelerde kaliteli bazı hava filitre üreticileri acık filitre veya kab içi filitre üretiyor ve o filitrelere de yüzbin km ömür biçiyor eskiden motorların yaglarını beş binde üç binde degişirdik şimdi ise en yakın onbin km oldu kim ugraşır artık yaglı filitreyle ;) ;) ;) ;)
 


Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçi?i için Neler Yapmak Laz?m?

Eskiden kamyonlara 100 km de segman atmanin ve 150 bin km rektafiye yapmanin hava filitresiyle alakali olacagini hic zannetmiyorum. Eski vakitteki teknolojiyle
Simdiki tekneloji ayni olamaz. Bir baska noktada yagli filitreyle kim ugrasir? Eger kagit filitreden daha kullanisliysa, arazide 50 km asiri tozda tikaniyorsa ben yagli filitreyle ugrasirim.
Yagin icinden gecen havanin icinde toz olmaz ve ne kadar tozlu ortamda dolasirsaniz dolasin filitre tikanip motoru bogmaz.
yakin bir valitte 110 nun kagit filitresi yerine yagli filitre kullanacagim.
Kagit filitre kullanmak veya kullanmamak sizin elinizde. Ben yagli filitreyi tercih ederim.
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

kagıt fıltreler dıyafram yanş kagt arasındakı hava akıs gozeneklerı cok hassas ama cabuk deforme olurlar ama modıfıye açık hava fıltresının dıyaframları kagıda gore daha rahat bı akıs sagladıgı ıcın ılk gaz yemelerı daha ıyı olur ve performas olarak da daha ıyı bı çekiş sagladıgı kesın dır ben lada ma da aro marka aracımada kendım uyarladıgım bı şnorkel yaptım yani made ın süleyman :D ve cok da memnunum ve geliştirmelerim de devam edecek inşallah
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,264
Kayıtlı Üye Sayımız
166,761
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst