Sorento Su Geçiş Testi Resmi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AcarBey Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,737

AcarBey

Ana Kamp
Mesajlar
44
Tepkime Puanı
11
[attachment=1]

sorento4.jpg
 

Etiketler

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

Evet barış bey ben de o geçişi yaparken epey ter döktüm. Farkındaysanız yan aynaları bile sürtecek diye kapattım. Aslında bu geçişi mecbur kaldığımız için yaptık, girdiğimiz yerde geri geri rampa çıkmaya kalktık ve eksoz ucu yere takılıp eksozu eğdi, bu sefer iniş yaparak girdiğimiz rampadan geri dönemedik ve bu resimdeki eski su yatağından çıkmayı uygun gördük ve başardık. Resimde dikkat ederseniz sağ arka tekerlek boşta, gölgesi görünüyor.

"Sorento'nun çok özel resimleri" konu başlığı altında koyduğum resimlerin arasında avatar resminin büyüğünü görebilirsiniz.
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

Valla bendede 2005 sorento var ama ben cesaret edemedım sorento ile bu denemeleri yapmaya :smiley: Tebrikler gayet güzel olmuş
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

Merhaba Aytuğ Bey,
Aslında bu gibi geçişleri tek başına yapmak oldukça zordur. Mutlaka, önden sizi el işaretleri ile yönlendirecek biri olmalı, ve tabiki aracınızın arazideki teknik özelliklerini de bilip aracınıza güvenmeniz de gerekir.
 



Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

AcarBey' Alıntı:
Merhaba Aytuğ Bey,
Aslında bu gibi geçişleri tek başına yapmak oldukça zordur. Mutlaka, önden sizi el işaretleri ile yönlendirecek biri olmalı, ve tabiki aracınızın arazideki teknik özelliklerini de bilip aracınıza güvenmeniz de gerekir.
Haklısınız sorentoyla bi kere soğucak denemem oldu yolda kaldım. Bende o yüzden offroad işleri için disco aldım. Ama sehır ıcınde ve uzun yolda benı asla uzmedı , cok keyıflı ve konforlu bir araç
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

Aytuğ bey Sorentoda bildiğiniz gibi diferansiyel kilidi ve merkezi diferansiyel yok o nedenle üç lastiğin yere mutlaka değmesi gerekir.

Aracın rediksiyon oranı yanlış hatırlamıyorsam 2,48 olacaktı. Bu da rampa iniş ve çıkışlarda oldukça iyi bir oran. Genelde dik çıkışlarda zemin biraz gevşek ise Low da 2. vitesi tercih ediyoruz ve hiç patinaja düşmeden çıkışı tamamlayabiliyoruz. İnişte ise Low 1.Vites çok güzel bir kompresyon sağlıyor ve hiç firene ayağınızı koymadan size sadece direksiyona hakim olmak kalıyor.
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

gercekten cesaret ister yeni model bi jeeple bunları yapmak :D cj falan almayı dusundunuzmu hiç =)
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

AcarBey' Alıntı:
Aytuğ bey Sorentoda bildiğiniz gibi diferansiyel kilidi ve merkezi diferansiyel yok o nedenle üç lastiğin yere mutlaka değmesi gerekir.

Biz bu tarz araçlara genellikle tek çeker diyoruz ;D Şaka bi yana Sorento benim de çok sevdiğim bir araçtı, ancak Soğucak'ta karda bizi baya hayal kırıklığına uğrattı, kötü ev sahibi insanı ev sahibi yaparmış misali Aytuğ'u Disco 2 sahibi yaptı. Çok ağır şartlarda kullanılmadıktan sonra, hem şehir içi hem de doğa gezileri falan için gayet yeterli, mantıklı bir araç. Arka için LSD bulunabilse, uygun lastiklerle falan baya iş görecek hale de getirilebilinir.
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

Murat Bey, Sorento'larda LSD, sürekli 4 çeker olan modellerinde var ama Türkiye'ye sadece geçici 4 çekerleri geliyor. Türkiye'ye ilk giren sorentolarda LSD vardı fakat Koreden gelen bültende yazdığına göre otoban kullanımlarında sorun yaşandığı tespit edilmiş ve daha araçlar satılmadan bayideyken LSD sistemindeki yaylar sökülerek devre dışı bırakılmıştı.
 



Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

jeeper' Alıntı:
avatarınızda arac cok iyi egime gelmiş.yatmasına az kalmış.

Fotoğraf makinasının da biraz kontra eğimi var, bu durum eğimi olduğundan biraz daha fazla gösteriyor ;) ama yine de başarılı bir geçiş olmuş
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

AcarBey' Alıntı:
Murat Bey, Sorento'larda LSD, sürekli 4 çeker olan modellerinde var ama Türkiye'ye sadece geçici 4 çekerleri geliyor. Türkiye'ye ilk giren sorentolarda LSD vardı fakat Koreden gelen bültende yazdığına göre otoban kullanımlarında sorun yaşandığı tespit edilmiş ve daha araçlar satılmadan bayideyken LSD sistemindeki yaylar sökülerek devre dışı bırakılmıştı.

Bu detaydan bihaberdim.Bilgi için teşekkürler. Paylaşımın güzelliğide burada.

Sürekli 4 çeker olan avrupa modellerinde merkezi diferansiyel haliyle kaçınılmaz. Kaliteli ve problemsiz bir ELSD te varsa low seçeneği ile beraber, asla sonradan takılan hiç bir diferansiyel kilitine ihtiyaç duymaz.
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

Aynen katılıyorum uğur Bey.
Sorentolardaki Sürekli dört çeker sistemi TOD sistemi diye geçiyor, geçici dört çeker sistemleri ise EST sistemi olarak geçiyor.
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

erdalyaman' Alıntı:
Fotoğraf makinasının da biraz kontra eğimi var, bu durum eğimi olduğundan biraz daha fazla gösteriyor ;) ama yine de başarılı bir geçiş olmuş

Arkadaki taşlara bakarak sanırım bu kanıya vardınız. Çekilen fotografın sag alt tarafındaki otların çıkış yönüne bakarsanızda kadraja oldukça dik olduğunu göreceksiniz. Kısaca bence neyse onu gösteriyor :smiley:

Tabii birde sahibine sormak lazım. Ne olursa olsun muhteşem bir geçiş ve inanılmaz bir cesaret. Tebrikler
 

Ynt: Sorento Su Geçiş Testi Resmi

merhaba arkadaslar

35 000 TL civarına 2007 model temiz, 4x4 ve otomatik vites olan L 200 un arka kasası yarım kapatılmıs olanları var. aynı paraya
kia sorento 2003-4 modeller var.

genelde sehir ici, haftasonu ve tatillerde ofroad amaclı degil ama, gezi ve kamp amaclı doga turu icin, hangisi mantılklı olur. genelde gidilmeyen yerlere dogru direksiyonu kırmak gibi bir hastalıgımda var, sedan arabalarla arazide kalıp, yakın köylere gidip, traktorle cektirdigimde cok oldu. bu sebeple daha cok sehir icinde kullanıcak olmama ragmen, dogada da abuk subuk yerlere gittigim kesin. ve genelde tek araba oldugum icin sorunu az olan arac benim icin onemli bir faktor.

ne onerirsiniz?
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,035
Mesajlar
1,527,578
Kayıtlı Üye Sayımız
166,779
Kaydolan Son Üyemiz
irfan_211

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst