Su Geçişleri Hakkında ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,904

sword7

Zirve
Mesajlar
2,243
Tepkime Puanı
2
Yer
Akçay
90 model defenderımla Lastik seviyesini biraz geçen bir dereden geçtim, hiçbir sorun ve sıkıntı yaşamadım. Aracımda snorkel mevcut fakat bağlı değil. Su geçişlerinin uzun vadede araca herhangi bir zararı olur mu? Su altında kalan vincin arıza yapma olasılığı var mı? Diferansiyel havalandırma hortumlarından su girmesi mümkün mü? Konu hakkında bilgilerinizi ve tecrübelirinizi yazarsanız sevinirim. Saygılar. Umut...
 

Etiketler
Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Selamlar
su gecisinin uzun vadede cok "fark edici" bir zararı olmaz, zira aracın tamamı zaten nem içinde kalıyor..

A) Aracınız dizel ise: Snokeliniz bağlı degil ise, motorun hava filtresinden su emmemesi yeterli
B) Aracınız benzinli ise: distributer, kablo vs. nin ıslanmaması gerekir

Vinç ile ilgili olarak, aracınızın su altında birkaç dakikadan çok kalmayacağını düşünüyorum. Bu durumda, elektrikli olan vinç normalde zarar görmez..

Dİfransiyel havalandırmalarını, "akvaryum hortumu" benzeri bir hortumla yukarı alsanız iyi olur, yoksa su seviyesi altında kalmaması gerekir

umarım fikir verebilmişimdir, reha
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

reha' Alıntı:
Selamlar
su gecisinin uzun vadede cok "fark edici" bir zararı olmaz, zira aracın tamamı zaten nem içinde kalıyor..

A) Aracınız dizel ise: Snokeliniz bağlı degil ise, motorun hava filtresinden su emmemesi yeterli
B) Aracınız benzinli ise: distributer, kablo vs. nin ıslanmaması gerekir

Vinç ile ilgili olarak, aracınızın su altında birkaç dakikadan çok kalmayacağını düşünüyorum. Bu durumda, elektrikli olan vinç normalde zarar görmez..

Dİfransiyel havalandırmalarını, "akvaryum hortumu" benzeri bir hortumla yukarı alsanız iyi olur, yoksa su seviyesi altında kalmaması gerekir

umarım fikir verebilmişimdir, reha

Aracım dizel, havalandırma hortumları şaftın üzerine çıkıyor. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler... Saygılar... Umut...
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Selamlar
bu durumda snokel'inizi bağlatsanız iyi olur, allah korusun bir yerden geçerken araç bir den bir boşluğa düşer ise, filtrenin girişinden su alma tehlikesi var.. bunun dışında difransiyel hava girişini belki biraz daha yukarı alabilir misiniz acaba?? bilemedim.. reha
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

reha' Alıntı:
Selamlar
bu durumda snokel'inizi bağlatsanız iyi olur, allah korusun bir yerden geçerken araç bir den bir boşluğa düşer ise, filtrenin girişinden su alma tehlikesi var.. bunun dışında difransiyel hava girişini belki biraz daha yukarı alabilir misiniz acaba?? bilemedim.. reha

Şanorkeli en kısa zamanda bağlatayım ne olur ne olmaz. Hortumları da gizleyebildiğim kadar yukarı çekeyim. Tekrar teşekkürler...
 



Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Diferansiyel hava girişi hortumlarının ucuna minik şnorkel takabilirsiniz. Bulamazsanız, hortumların ucunu, yuvarlak olacak şekilde bir tur döndürüp öyle bağlayın. Hortumun içinde kalan hava, suyun girmesini engeller. Ama endoğrusu, hortumların ucunu uygun bir yerden aracın içine almak.
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Su işi çok masraflıdır. Reha beyin dediklerine ilave olarak aks keçelerinden ne yaparsanız yapın su alır içeriye, özellikle suyun içinde batıp kalırsanız, gezi dönüşü diferansiyel yağını ve bilyaların durumunu kontrol ettirmek gerekir. Su eğer tuzlu su ise durum 2 kat ağırlaşır.
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Bu kötü ihtimaller diferansiyelin yüksekliğini aşan sular için geçerli zannedersem. Bu su işinin bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordum açıkçası. Yorumlarınız için teşekkürler....
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Eğer aracınızı arazide sürekli olarak kullanıyorsanız, diferansiyelleriniz ve akslarınız zaten su içinde kalacak ve su içinde çalışacaktır demektir. Bu durumda da bunun bir karşılığı var tabii ki. Aracın bu şekilde kullanımından sonra kontrol edilmesinde fayda var. Laf aramızda, ben bugüne kadar diff ve aksları hiç kontrol ettirmedim hiç de sorun yaşamadım - şimdilik.

Bu arada dizelleri pek tanımıyorum ama 2,5 benzinde şnorkelin bağlandığı filtre kutusu aracın motor bölümünün sağ önünde aşağıda durur. Dolayısı ile derin su geçişlerinde kutu düzgün kapatılmamışsa veya su kaçırırsa sorun olur. Gerçi benzinli motor suya karşı biraz daha dayanıklı - yanma odası basınçları düşük.
V8'de ise filtre kutusu motor bölümünün ortasında motorun arkasında yukarıdadır. Bu yüzden su geçişlerinde biraz daha rahatlık sağlıyor.

Dizel arabada yürüyen aksam dışında tek dikkat etmeniz gereken motorun hava emişine su kaçırmamak. Şnorkelinizin doğru çalıştığından ve herhangi bir yerinden su kaçırmadığından emin olduğunuz sürece sorun yok...
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Aracı sürekli olarak arazide kullanmıyorum. Ama su geçişlerinin de farklı bir tadı oluyor. Araziye çıktığım zaman sudan geçmek istiyorum. Dizel motorda hava filtresinin yüksekliği ön kaputla aynı hemen hemen. Bu kadar yüksek suya da gireceğimi zannetmiyorum gerçi. Ama kafama takılan difransiyel konusu oldu. Cevaplar için tekrar tekrar teşekkürler... Umut...
 



Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Aşağıda başlık ve linkini verdiğim konularda, daha detaylı bilgiler bulunabilinir...

Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=7492.0

Su Gecişleri ve Basit Çözümler
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=29910.0
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Tüm bunlara ilaveten, gereksiz yere suda kalmamanızı öneririm. Su geçişi ile suda kalmak farklı şeylerdir.Göktuğ'un söymemiş olduğukları sıkıntıları yaşarsınız.
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

MK51' Alıntı:
Aşağıda başlık ve linkini verdiğim konularda, daha detaylı bilgiler bulunabilinir...

Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=7492.0

Su Gecişleri ve Basit Çözümler
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=29910.0

İki konuyu da sonuna kadar okudum teşekkür ederim... Çıkardığım sonuç; derin su geçişlerinden zorunlu kalmadıkça uzak durmak gerekiyor :-\
 

Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Müthiş bir keyif ve heyecan verdiğini de unutmayalım ;) Hele bir de su içinde kaya geçişleri de varsa :D
 




Ynt: Su Geçişleri Hakkında ?

Suya girip girmeme seçimi, off-road aracı kullanan kişinin elinde değil aslında. Adı üstünde: Yol dışı...

Bir grupla yapılan klasik bir off-road gezisi veya keşif gezisinde amaç karşınıza çıkan engelleri geçmek değil midir? Önünüze sürpriz bir dere geçişi, kum geçişi, çamur geçişi, kaya geçişi çıktı!... "Pardon, benim aracım uygun değil" diyerek, gruptan ayrılıp dönecek misiniz?...

Seçim; off-road aracı yapıp yapmamakla ilgili kısmında yapılmalıdır bence ;) ve off-road aracı yapılacaksa, tüm etap geçişlerine uygun olmalıdır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,521
Kayıtlı Üye Sayımız
166,829
Kaydolan Son Üyemiz
Lukes

SON KONULAR



Geri
Üst