Her ne kadar tartışma konusunu kapatmış olsak ta buraya not etmek için yazayım, yukarıda tartıştığımız süspansiyon geometrisindeki grafikteki ayar kamber açısı değilmiş, o tamamen başka birşey. http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle Burdan kamber açısının tekerleğin eğim açısı olduğu anlaşılıyor.
Zaten adı üstünde biri açı öteki de bir uzaklık. (bahsettiğimiz diğer şey buydu http://en.wikipedia.org/wiki/Scrub_radius ) İlk linkte daha net görünüyor http://www.miata.net/garage/offset.htm ama orda değeri sıfır yani fiziksel açından bakınca olması gerektiği gibi. Nasıl olmaması gerektiğine dair örnekler burda http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lenkrollradius.jpg
Bunların biryerlerde türkçesi olsa da uğraşmasak diyorum bazen. Çoğu teknik terim ingilizcesini okuyunca anlaşılsa da orda şu yazıyor diye tercüme edip türkçesini bura getirip tartışmak söylemek istediğimizi anlatmak pek mümkün olmuyor. İşte "scrub radius" denen şey "king pin" ekseni ile lastiğin yere değdiği yüzeyin orta noktası arasındaki uzaklıkmış, "king pin" de direksiyon sisteminin tekerleğe bağlandığı noktanın pivotuymuş, pivot ta etrafında birşeyin döndüğü eksenin adı... gibi şeyler yazmak ta hoş olmuyor. En temizi işte şekilde görülen şey demek galiba ama o da bazen yanlış anlaşılıyor böyle kamber açısı örneğinde olduğu gibi başka şeylerle karışabiliyor.