Suburban Aldım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yavuz-çelikel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 324
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 64,596
Ynt: Suburban Aldım

değerli yavuz bey öncelikle aracınız için hayırlı olsun demek isterim aynı model ve aynı özelliklere sahip bir aracı yaklaşık 2 yıldır bende kullanıyorum. şimdi size nacizane tavsiyelerde bulunmak istiyorum. ilk olarak aracınız 6 bijon manuel vites 34/10 dif oranına sahip bir araç. bu sebepten dolayı en ideal lastik ebatı 33 daha yüksek ebatlarda sıkıntılar yaşayacaksınız. kendi tecrübelerimden biliyorum. ben aldığımda aracımda 33 ler vardı.zamanla gözüme küçük görünmeye başladı ve 35 e geçmeye karar verdim .1 aksilik; lastik yuvalarında sürtmeler oldu. özellilkle önlerde bunu aracı yükselterek aştık yaklaşık 3'' yükselttim bunu makasların altına takoz koyarak yaptık.ön ve arkaya aynı oranda. bu işlemden sonra aracın dengesini sağlamak için önlele 3 cm arkalara 4 cm flanş koymamız gerekti. ve aracı dengeye aldık. gezme ve dalma olayını bu şekilde aştık 2. aksilik flanştan sonra ön lastikler tekrar sürtme yaptı ve onu düzeltmek içinde çamurlukların önünden ve arkasından uçlarını kesmek zorunda kaldık.bütün bunlar tamam olduktan sonra kullanımda sıkıntılar çıktı.özellikle dif.ler sürat olduğundan araç kalkışlarda çok hantallaştı. resmen bir vites geri geldi.zira dik yokuşlarda L vitesiyle kalkmamız gerekti. ayrıca debriyaj balatası sorun olmaya başladı motorun gücünü aktarırken balata zayıf düştü ve yandı. bir kaç kez aynı problemi yaşadım onuda as250 dodge balatası ile aştık şanzımanda yaptığımız tadilatla o balatayı yerleştirdik. 3. olarak dediğim gibi araca uyguladığımız flanşlar (artık balanstan sanırım) aracın aks bilyelerinin ve keçelerin bozulmasına sebep oldu.ve 2 yılın sonunda arka dif. hurdaya çıktı. bende bu sefer 8 bijonlu bir dallas dif. tadilatla 6 bijona çevirttirdim va araca uyguladım.bu dif. dişli oranı ise 41/10 ölduğundan aracın süratinde düşme fakat çekişinde muazzam bir artış oldu. tabii bu olay ön dif ayna mahruti oranlarını değiştirmemizi gerektirdi.onuda yaptık. şimdi kilit olmadığı halde düz duvara tırmanıyor desem yalan olmaz.hatta 38 veya 44 lastik dahi kullanabilirim fakat 1 bulmak sorun 2 bulsanda cok para. artı bütün bu tadilatlar zaman + para gerektiriyor ve yakıtın artmasına sebep oluyor.bütün bu yazdıklarım bizzat tecrübe edilmiştir. ayrıca 33 lastik düşünürseniz aracınızın orjinal jantlarıyla rahatlıkla kullanabilirsiniz. birde aracınıza tadilat yapmadan önce fikir alış verişi yapabilirsek size yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. saygılarımla
 

Etiketler
Ynt: Suburban Aldım

abi bunlarda benim canavarın resimleri

a (65).jpg


a.jpg


a (89).jpg


a (83).jpg


a (115).jpg
 

Ynt: Suburban Aldım

radicale262' Alıntı:
değerli yavuz bey öncelikle aracınız için hayırlı olsun demek isterim aynı model ve aynı özelliklere sahip bir aracı yaklaşık 2 yıldır bende kullanıyorum. şimdi size nacizane tavsiyelerde bulunmak istiyorum. ilk olarak aracınız 6 bijon manuel vites 34/10 dif oranına sahip bir araç. bu sebepten dolayı en ideal lastik ebatı 33 daha yüksek ebatlarda sıkıntılar yaşayacaksınız. kendi tecrübelerimden biliyorum. ben aldığımda aracımda 33 ler vardı.zamanla gözüme küçük görünmeye başladı ve 35 e geçmeye karar verdim .1 aksilik; lastik yuvalarında sürtmeler oldu. özellilkle önlerde bunu aracı yükselterek aştık yaklaşık 3'' yükselttim bunu makasların altına takoz koyarak yaptık.ön ve arkaya aynı oranda. bu işlemden sonra aracın dengesini sağlamak için önlele 3 cm arkalara 4 cm flanş koymamız gerekti. ve aracı dengeye aldık. gezme ve dalma olayını bu şekilde aştık 2. aksilik flanştan sonra ön lastikler tekrar sürtme yaptı ve onu düzeltmek içinde çamurlukların önünden ve arkasından uçlarını kesmek zorunda kaldık.bütün bunlar tamam olduktan sonra kullanımda sıkıntılar çıktı.özellikle dif.ler sürat olduğundan araç kalkışlarda çok hantallaştı. resmen bir vites geri geldi.zira dik yokuşlarda L vitesiyle kalkmamız gerekti. ayrıca debriyaj balatası sorun olmaya başladı motorun gücünü aktarırken balata zayıf düştü ve yandı. bir kaç kez aynı problemi yaşadım onuda as250 dodge balatası ile aştık şanzımanda yaptığımız tadilatla o balatayı yerleştirdik. 3. olarak dediğim gibi araca uyguladığımız flanşlar (artık balanstan sanırım) aracın aks bilyelerinin ve keçelerin bozulmasına sebep oldu.ve 2 yılın sonunda arka dif. hurdaya çıktı. bende bu sefer 8 bijonlu bir dallas dif. tadilatla 6 bijona çevirttirdim va araca uyguladım.bu dif. dişli oranı ise 41/10 ölduğundan aracın süratinde düşme fakat çekişinde muazzam bir artış oldu. tabii bu olay ön dif ayna mahruti oranlarını değiştirmemizi gerektirdi.onuda yaptık. şimdi kilit olmadığı halde düz duvara tırmanıyor desem yalan olmaz.hatta 38 veya 44 lastik dahi kullanabilirim fakat 1 bulmak sorun 2 bulsanda cok para. artı bütün bu tadilatlar zaman + para gerektiriyor ve yakıtın artmasına sebep oluyor.bütün bu yazdıklarım bizzat tecrübe edilmiştir. ayrıca 33 lastik düşünürseniz aracınızın orjinal jantlarıyla rahatlıkla kullanabilirsiniz. birde aracınıza tadilat yapmadan önce fikir alış verişi yapabilirsek size yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. saygılarımla




sn erdinç bey ;
Aeacınızı tanıyorum forrrumdan beğeniyorum.yorumunuz için teşekkür ederim.Yaşadıklarınızın hepsi peşi peşine yaşanması gerekenler.Arabayı almadan önce keşke 8 bişonlu dana 60 diferansiyelli olsaydı diye düşünüyordum.Ancak araç temiz kuruş kaporta vs. masrafı yok bile bile aldım.ilk iş diferansiyelleri değişmem lazım peşine yükseltme,jant lastik.ama bunlar zaman alacak.çamur var kar var,yavuz bekliyor bunları kaç senedir :D :D.heralde iki çift 33 lastik alıp kışı geçireceğim.Yazın diff. ler değişip jant lastik yükseltme mantıklı olacak gibi.Arka dingile disk adapte etmeyi de düşünüyorum.Bakalım hayırlısı.Ankaraya yolunuz düşerse beklerim.Selamlar.
 






Ynt: Suburban Aldım

herkeze selamlar....antoff antalya gezenbilir buluşmasından tan daha sonrada antalyadan nıhayet gelebıldım....güzel bir gezi oldu gerçi bizim başımızada gelmeyen kalmadı ama gerçekten güzel bir organizasyon oldu.tüm antoff ada çokça teşekkür. ;) ;) ;)...abi bizim kocaayak bizi yolda koydu..ee karnı açıkmış benden öncede alıştırmışlar gaza benzini yemem diye tutturdu.. :mad: :mad: :mad: saka bir yana arac bir depo lpg yı yaklaşık 75 km gıbı ama bol tepinmeli bir kulanışla yemiş bitirmiş..aksi gibide güzelbir düzlük bulduk bol çamurlu ve yaklaşık 45 50 cm lık su ile kaplı antofftan serdar abinin öncülüğünde girdik çamura ve suya inannın tavan dahil araçların çamur olmadık zerre miktar yeri kalmadı buraya kadar herşey normal bol bol videoda çektik..neyse biz çamurdan çıktık çıkar çıkmaz kocaayak gitmiçem diye tutturmaya başladı..meğer lpg bitmiş bizde araca su kaçırdık diye heryerini kontrol ediyoruz..ne yaptıysak yalan Allahtan antoffta durali usta ve antoff ekibi vardı bize fazlasıyla yardımcı oldular ve bizi oralarda dağın başında bırakmadılar.uzun uğraşlar sonunda aracı benzinde çalıştırmayı başardık.ancak bu seferde benzinde tıkanıklık yaptı..zorlada olsa en yakın benzinliğe ulaştık.yaklaşık 25 km..arac lpg yi alır almaz başladı çalışmaya..bende o sinirle bastıkca bastım :mad: :mad: :mad:bu seferde kocaayağın vantratör kayışı koptu.ve gene antoff un sayesinde en yakın sanayi
de soluğu aldım ve geziyi yarım bıraktım..gerçi yapmammız gereken herşeyi yaptık ama son günkü kampa katılamadık ayrıca ilk günde yağmurdan kamp olmadı sonuçta sadece gezi yapmış olduk...
 

Ynt: Suburban Aldım

tabii bu arada araçtan fazlasıyla memnunum diğer araçları tabi tam donannımnlı olanlarda bahsetmiyorum..katkat ustunluğunu ortaya koydu..zannedersemde arka diffransiyelde kilit var çunku kolay kolay patinaja kalmadı..banamısın demedi tek sorun aracın lpg lı olusu ıdı..onuda en kısa surede cozecem yanı her ıkı kullanımdada rahatlıkla kullanılır hale getirecem..en azından o kadar tamm donannımlı offroad aracının arasın tüm gözlerin geçtiğin hernoktada sende olması oldukça güzel.....zaten şöyle azıcık gaza yuklensen kocaayak baslıyor benburdayım diye bağırmaya...aynı buradan çıkarılacak önemli not suburbanlı olmak bir ayrıcalık...
 

Ynt: Suburban Aldım

sevgili salim tabiki ayrıcalık. ;)
geçmiş olsun diyerek başlayayım.Diferansiyende kilit olup olmadığını anlamak için; aracı takoza alıp tekerleri yerden kestiğinnde tekerin birini çevir ötekide aynı istikamette dönüyorsa kilit var demektir.Gaz işi önemli bendede yok bu gün yaklaşık 120 km lik bir gezi yaptım 100 yedi alet.LPG taktırmam lazım acilen. :p :p :p
su geçişleri için aracı fazla zorlama, diferansiyelin hava alma boruları vardır, onları hortumla yükseğe taşımak lazım. bunların varlığından emin olmadan derin diferansiyeli yutacak sudan geçme bence.İçi
ne su alırsa bir sürü masraf çıkartır. Daha önemli işler varken.Benimde aklım ordaydı hep.
Eğlendiğinize sevindim.Ofroad ruhunda paylaşmak ve yardımlaşmak var. Sağolsun arkadaşlar yardımcı olmuşlar fazla eziyet çekmemişsin.Ancak körü körüne aracı zorlayıp kıran döken tehlike yaratanlarda tepki çeker. Önlemleri almak lazım önceden.Sözüm sana değil yanlış anlama lütfen genel konuşuyorum.
En yakın zamanda yüzyüze tanışmak beraber çamurlanmak dileğiyle.selamlar. :D

fotoarı ve videoları bekliyorum.
 

Ynt: Suburban Aldım

yok ben farkındayım ole afaki bi hoppalığımız olmadı :-[ :-[ herkezle beraber hareket ettik ancak benim gaz bitti.. :eek: :eek: :eek: ;D ;D ;D ve benzine geciremedik aracı...bütün herşey ondan kaynaklandı ama kulagımıza sezen aksu küpesi gibi küpe oldu...yarın ilk işim lpg tankını değiştrip dev bir tank almak ve aracı benzinle çalışır hale getirmek...yani ben lpg ile yaktım ortalama o rakamı ama baya bi zorladım aracı..
 



Ynt: Suburban Aldım

ustayla dıfransiyel tahliyesi meselesini konuşmuştum perşembe günü benimde aklım orda bu hafta onuda ilave ettirecem..bencede oldukca önemlı ...
 

Ynt: Suburban Aldım

snguntac' Alıntı:
yok ben farkındayım ole afaki bi hoppalığımız olmadı :-[ :-[ herkezle beraber hareket ettik ancak benim gaz bitti.. :eek: :eek: :eek: ;D ;D ;D ve benzine geciremedik aracı...bütün herşey ondan kaynaklandı ama kulagımıza sezen aksu küpesi gibi küpe oldu...yarın ilk işim lpg tankını değiştrip dev bir tank almak ve aracı benzinle çalışır hale getirmek...


yanlış anlamışsın beni. sen öyle yaptın demedim.dkikat çekmek istedim sadece.Her zaman iyi insanlar denk gelmeyebilir.Zorluk çekebilirsin ona dikkat çekmek istedim sadece. ;)


gaz bu bitecek tabiki.aynı zamanda sorunsuz benzzinle çalışma işi önemli.Benide düşündürüyordu,şimdi iyice düşündürdü. ??? ??? ???
 

Ynt: Suburban Aldım

yavuz-çelikel' Alıntı:
yanlış anlamışsın beni. sen öyle yaptın demedim.dkikat çekmek istedim sadece.Her zaman iyi insanlar denk gelmeyebilir.Zorluk çekebilirsin ona dikkat çekmek istedim sadece. ;)


gaz bu bitecek tabiki.aynı zamanda sorunsuz benzzinle çalışma işi önemli.Benide düşündürüyordu,şimdi iyice düşündürdü. ??? ??? ???

yok ya ne yanlış anlaması ne var bu soylediğinde yanlış falan anlamadım.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 


Ynt: Suburban Aldım

coookkk iyii ve doğruu kimselerle tanışma fırsatımız oldu... hiç kimse kolay kolay bize yapılanları yapmazdı... fazlafazla eziyet verdik ve mahcup olduk o yüzdende gerçekten antoff ekibine çookk teşekkürler... ;) ;)
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,032
Mesajlar
1,527,483
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst