Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan muratbilici Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,939

muratbilici

Kamp II
Mesajlar
477
Tepkime Puanı
1
Yer
sapanca
Subap Ayarı

Subap, silindir içine havanın alınmasını ve yanmış gazların dışarı atılmasını sağlayan mekanik bir parçadır. Subapların çalıştığı ortamda çok yüksek sıcaklıkların olması nedeniyle uzama yaparlar. İşte subap ayarı bunun için (motor komple bakıma girince de mecburen ) yapılmaktadır.
Ayar yapılırken biraz boşluk verilerek (tatlı sert denir) yapılmalıdır. Bütün motorların subap ayar değerleri değişiktir. Kataloguna bakmak gerekir. Ayrıca subap ayarı motor soğukken yapılır. Bunun için sentil (subap ayar çakısı) denilen mm’lik veya inch cinsinden ayar bıçağı bulunur. Yine kitapçığından bu değerin kaç olduğu mm’rik veya inch’lik ile mi yapılacağı ve motorunuzun silindir sayısına göre ateşleme sırası bulunmalıdır.
Ayar yapılacak silindirin pistonu sıkıştırma pozisyonunda yani ekzost subapı kapanıp emme subapı açılmak gelinceye kadar volan anahtar yardımıyla ağır ağır çevrilir. Subaplar yukarıda anlatılan duruma gelince volan tarafına bir işaret konur ve 360 derece (bir tam tur daha) çevrilip bırakılır. Sentil subap aralığına sokulur, her iki yüzeye hafifçe değiyorsa ayar iyidir. Çok sıkı veya bol ise ayar somunu gevşetilir, tornavida yardımıyla ayarın doğru olması sağlanır ve somun sıkılıp tekrar kontrol edilir.Yukarıda sözünü ettiğim “ayar yapılırken biraz boşluk verilmeli” burada uygulanmalıdır. Yani sentil subap aralığından ne çok sıkı nede çok gevşek bir şekilde geçmelidir. Sıkı olursa tehlikelidir.Gevşek yapılırsa verim düşecektir.Bu kontrol veya ayar emme ve ekzost subapları için ayrı ayrı yapılmalıdır. Ayrıca emme ve ekzost subapları ayar değerleri farklı olabilir. Bu duruma dikkat edilmelidir.Ayar sırasında kapak açık olduğundan içeri herhangi bir şey düşürmemeye dikkat ediniz.


http://www.teknetrmarket.com/dizel-motorlar-ve-motor-bakimlari.html

supap1.jpg
 

Etiketler



Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

Subap ayarının bir çok çeşiti var her usta kendine göre bir teknik geliştirmiş ancak aralarında en doğru olanı şudur ;

Kardeş çalışan silindirler tespit edilir 4 silindirli bir motorda atıyorum 1 - 4 , 2 - 3 kardeş çalışma sırası olur 1. silindir senteye getirilir yani egsoz zamanı sonu emme zamanı başlangıcı pozisyonuna getirilir (egsoz subabının kapanmaya başlayıp emme subabının açılmaya başladığı o an) bu esnada 4. silindirin subap ayarı yapılır.Sonra 4. silindir senteye getirilir ve 1. silindirin subap ayarları yapılır.Aynı işlem tersli düzlü 2. ve 3. silindirler için gerçekleştirilir.

Bu tekniği budur arkadaşlar.
 



Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

Hidrolik iticili sistemlerde subap ayarı yapılmaz motor bağ basıncı ile kendisi ayarlar doğal olarak ayar gerektirmez.
 

Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

peki subaplar yerine sıkı oturursa ne olur motorda mesela sarsıntı yaparmı?
 

Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

Subaplar sıkı olursa motor sarsıntılı çalışır yakıt artar çekiş düşer hararete sebebiyet verir.
 





Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

Abi bu kullanımla düzelmez böyle bir şey beklemeyin yanlış ayar yapılmışsa yada zamanda subaplar sıkmışsa en yakın zamanda ustaya götürerek yeni ayarınızı yaptırmanız gerekir.
 

Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

Pardon umarım yanlış anlamamışımdır "subaplar yerine sıkı oturursa" derken subap ayarının sıkı olmasınımı kastettiniz yoksa subapların gayd lara sıkı geçmesinimi kastettiniz ?
 


Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

Peki sıkı derken ne kadar sıkı ? Yayın takılı olmadığını var sayalım el ile aşağıya yukarıya hareket ettiremiyecek kadar sıkı ise kötü subap üzerindeki ısı artar zamanla subapı bozar aşınma meydana gelir ve yukarıda saydıklarımın oluşmasında kısmen bununda etkisi olabilir.

Neden böyle bir sorun var ki ? Motorunuz yeni toplandı herhalde gayd lar alıştırılmadımı ?
 

Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

motoru yeni topladık rektefeci subapları ayarladı yerine rahat oturuyordu 1 hafta sonra emme subapının 1ini yuvaya sardı bidaha kapağı açtık yapıldı şimdi bi sorun yok..
 



Ynt: Supap Ayarı Nedir Nasıl Yapılır

Konu güzel , açıklamalar yerinde bende elimden geldiğince bazı açıklamalarda bulunuyum.
Eğer subablar gaydlarda sıkı çalışırsa eninde sonunda sararlar.Fazla boşluklu olurlarsa yağ yakımına ve tam kapanmamaya sebeb olurlar.
Eğer subablar kapağa çok otururlarsa kapakta oyuntuya neden olurlar buda kapağın ömrünü düşürür.
Yani bu konu binde 05 , 10 hata kabul eden çok ince bir konu.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,919
Mesajlar
1,525,761
Kayıtlı Üye Sayımız
166,700
Kaydolan Son Üyemiz
olcayozan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst