Ynt: SUZUKİ 1.6 JLX MOTOR GÜÇLENDİRME BİLGİSİ
(turbosuz)atmosferik benzinli motorda güç artışı hayal güçü ile ilğili dir..
beynıne çip max 5-7 beygir>verecegi beygirden fazlada artan tüketim ön plana cıkar..
manifold iptal olup yerine tenekeden yapılan headers ise 3-5 beygır verir..kulaklarınıza tıkac takmassanız uzun yol gidemez şehir içi rahatsızlık verirsiniz cevreye..
>> motorlar beygir güçünü 6000-6500 devirde verir ..o devirlerlede bizler camurda yada arazide kullanmayız..
>> mühim olan tork güçüdür..vitara sülalesi benzinli olarak 4000 devir altında tork üretemeyen motor yapısına sahiptirler..
ralli türevi yarışlara girmediğinden araclarımız modifiye türevi parcası yoktur..
96 model bir subaru gc8 motorun 1 milyon ceşit +marka+ kalited ilğili zarzavatı bulunur dünyanın her yerinden getirebilinir..pistonu kolu yatagıyorganı,turbosunun büyüğü v.s..
nette gezdiğinizde vitara ilğili 1 çivata bulmak mümkün degildir..
illede yapıçam derseniz başka bir aracın tepeli yada yarım tepeli pistonu uydurulur..fazla basınc elde edilirse fazla devir elde edilir..makina 9000 devir üstü döner hale gelir..
exsantirikler drecelendirilir..enjektör sistemi çöpe atılıp ,, dik yada yatık 4 weber karbiratör takılır.
1000 devirde calışmayan..en az 1500 devirde zıplayarak calışan rolanti tutmayan makina ile 1500 devir de usulcecik trafikte kalkış yapılamaz stop eder ..devir 4000 ve üzerinde iken ani debriyajdan ayak cekme ile kalkış yapar ancak..arka difte kilit olmaz sa tek teker lastik yakar gitmez..

kilit olursada kalkışta ne tarafa arkayı savurupda kalkacagını bilemez..yanınıda arac varken kesinlikle kalkamazsanız..

sadece pistte kullanırsınız..

bukadar modifiyeli aracı kullanırken 1 hafta motoru kırar toplatır..ertesi hafta şanzımanı dagıtırsınız..
93 de 1979 fiat abarth grub b ralli aracım var idi ..yarışlarda yarışması yasaklanmış..en çok pilot öldüren arac sınıfı id o zamanlar..sadece mahalli tırmanma türü yarışlara girebiliyor + aldığın puan hiç bir yere işlenemiyor vs idi.. turinğden lisans falan alıçaktım..ne hayallerim vardı +genclik vardı..falan filan .. ;D ;D ;D 10-11 ay sahibi olmuştum kırılıp dökülmeye cekiçiye o dönemde 10bin dolardan fazla ödedim..ocagımı söndürüyordu..sattım kurtardım kendimi..

..o gün bu gün modifiyeli motoru olan aracı kapıma sokmam..derim..

bu gün olsa km en az 5 tl yakıyordu.. ;D ;D ;D
2den 3e 8000 devirde ve üstünde gecirirdim..uzaması ve sesi muhteşem ötesi idi..hastaları plakamı eberlemişti..malum çok sık benziciye ugramak zorundaydım hep yanıma gelirler abi ben bunu bikere görmüştüm cok güzel uzuyor sesine hastayım..şurda bikere daha uzasana vs..muhabbetlerim..oluyordu.. ???
kullandığım araclar içinde bana max adrenalin + zevki yaşatan aracımdı 4 tekeride 1 metreden fazla yerden kestiğimi hatırlıyorum..yaş 52 olunca ben gencliğimde oldukça ayarsızmışım deyip gülüyorum.. ;D
ayrıca vitara ncup güvenlik testlerinde zayıf not alan aractır..o testler 64 km de yapılır ..benden söylemesi..kolay gelsin derim.
