Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan usas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,199
Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

Merhabalar..
Verilen bilgilerde bazı yanlış bilinenler var düzeltmekte fayda var.
1-Aracınızın aküsü orjinalininde kaç amper ise , En azından bunu yerine koymak durumundasınız(60Ah/60Ah)
2-Araç üreticileri fabrikasyon hesaplarda min. yeterlilikleri baz alırlar, bu akü ve lastik içinde geçerlidir.
3-Siz 60 Ah yerine 72 Ah koyarsanız deşarj aşamasından sonraki şarj aşamasını uzatmış olursunuz, ama bunu siz fark etmessiniz, bu
alternatör konjektör ve akü arasındaki gizli bir ilişkidir. ;) Sıkıntı ve sorun yaratmaz. Hatta %25lere varan oranda amper saat kapasitesini artırabilirsiniz(İhtiyaç durumunda)
4- Ancak koyabildiğiniz kadar büyük akü koyamassınız. Dez avantajları ve sıkıntıları beraberinde getirir.
(Uzun süren şarj sebebiyle alternatör, devamında köprü diyotları aşını ısınacak, devamında ise regülatörü ve konjektörü zorlayacaktır, devamında ise biri bozulacaktır.)
5-Büyük akü koyamamı ?, koyarsınız ama alternatörünüzü ve şarj gurubu elemanlarınızı değiştirerek neden olmasın... ;)
6-90 Ah akü varsa min 90 koymak zorundasınız.
7-Optima derin deşarjda bozulmalara karşı direnci ve sağlamlığı ile meşhur pahalı ve kaliteli aküler gurubundadır, Ancak üzerinde 58Ah yazıyorsa 58Ah kapasitesinde bir aküdür,
8-Aküler pik akım denilen marş anı (yaklaşık 200Ah 0,5Sec / Devamında ise 60/80Ah) yüke cevap verebilme kapasitesilerine göre ve dayanıklılıklarına göre kaliteleri belirlenir.
Bu yapılırkende hücre başı voltajı denilen waat saat (Degişken), ve Hücre başı voltaj degerleri olan 1,32 Volt toplanında ise 13,2 Volt değerine ulaşılır. Şarj gerilmi ise 13,8 Volt civarında
konjektörün ihtiyaca göre ayarlaması ile şarj edilirler.
9-Piyasada 12 Volt olarak bilinselerde aslında 13,2 volt olarak çalışırlar. Zaman içinde ise hücre içi hasarlardan dolayı voltajları düşer.
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

grand vitara 2000 cc katalog bilgisi

12 V 55D23L 48AH/5HR
75D23L 52 AH/5HR ( soguk bolgeler icin )

seklinde bilgi var.
bu durumda uzerinden cıkan 60 AH ve yeni taktıgımız 72AH bahsettiginiz diger parcaları yorma seklinde bize donus yapabilir, dogru muyum?

Tesekkurler.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

48 Ah yeterli olduğu için fabrika 48 Ah koymuş. Bu birazda minimum gereklilik karşılayıp maliyeti azaltma politikasıdır.
55-60 Ah'de koyabilirler ancak ihtiyacın üzerinde olurdu. 55 amper'e göre yorumlarsak+%30 kadar üzerindesiniz.
Bence sıkıntı olmazyacaktır, sadece derin deşarjlarda akü kendini daha geç toplayacaktır.

Ancak dediğim gibi, Şarj sisteminde sorunlar ortaya çıkmaya başlarsa (ileride) sebebi bellidir (Büyük akü). Marş sistemleri ampere bakmaz, isterseniz
300-400 Amper akü bağlayın (12 Volt olmak kaydıyla) marş anında ihtiyacı kadarını kullanır kontagı bıraktığınız anda işi biter. Bankadan para çekmek gibi
sizin ihtiyaç 100TL bankada 85000000TL siz ihtiyacınızı çekiyorsunuz.. :smiley: konu işin devamında yani şarj kısmında Akü ile şarj sis. başbaşa kalırlar.. ;)
 

Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

hakan bey gayet güzel açıklamış
bazen araç üreticileri akü fabrikalarına özel ,aracın minimum ihtiyacını karşılayacak ,özel amperaj değerli aküler üretiyorlar,zaten bunlar piyasaya verilmiyor,sizde o zaman norm üretim olan bir üst değer kullanıyorsunuz,(mesela yerli üreticiler yaparlardı)
selamlar
 

Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

orjinali kaç amperdi hatırlamıyorum ama benim araçta 90 amper akü var şu ana kadar proplem yaşamadım araç otomatik ve 2 vinç olduğu için bazen 2 akü bile düşündüğüm oluyor 2 akü için araya özel bir aparat takılması gerekiyor
 



Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

merhabalar

Akuyu alırken, hafif oneri kurbanı olup, inci aku iyi yaygın derken hugel diye inci nin alt sınıf bir aku sunu takmıslar. ben supra falan gibi bir urun takacaklar sanmıstım. neyse icime sinmedi ama binlerce yemin garanti falan derken degistirmeye usendim.
1hafta sonra gelin bir olcum yapacagız ondan sonra hic sorun cıkmaz dediler.
aku bilgidiniz uzere 72 ah, 1 haftadır cok bir yol da yapmadım bilemediiz 150 km. ve halen marsda bir sorun hissediyorum. nasıl bir sorun derseniz.
onceki aku de, mars 1 saniyede motoru calıstırırken, simdi bu sure 1,5- 2 sn oldu. acaba yeni aku, tam dolmadı bir sure sonra duzelir gibi bir durummudur bu, kontrole gidince bu konuyu yonlendirmeniz dogrultusunda satıcıya acacagım.

tesekkur ederim.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

Akü deyince aklıma mutlu geliyor niva aracımı sürekli arazide kullanmama rağmen bir aküyü 9 yıl kullandım. Ama internette bir yazı okumuştum mutlu akü fabrikasında çalışan birisi yazmıştı galiba 1998- 2002 yılları arasında mutlu akü kalın kurşun tabakalı akü üretmiş bu aküler normalinden daha uzun ömürlüymüş. herhalde banada bu akülerden birisi rast geldi.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı

Bahsettiğiniz durum %100 aküden kaynaklı değil gibi.
Yeni akü yeni aküdür ;) şarj ile ilgili sıkıntılarıda olmaz, raftan alıp yerine taktığınız anda tabiri caizse cayır cayır marş basar.
Eğer geç çalışma veya marşda bir uzama varsa, marş motor kömürleri, kollektör bakırı veya kollektör sarımı ölmeye başlamıştır.
Bu yazdıklarımda eksimeye başlayan akülerin baş düşmanlarıdır, çalışma anında normal marş motorundan daha fazla akım çekilmesine sebep olurlar.
Marş ve şarj sistemlerinde uzman bir usta marş motorunuzu elden geçirsin, marş'ın sesi bile değişecektir.. ;)

usas' Alıntı:
merhabalar
Akuyu alırken, hafif oneri kurbanı olup, inci aku iyi yaygın derken hugel diye inci nin alt sınıf bir aku sunu takmıslar. ben supra falan gibi bir urun takacaklar sanmıstım. neyse icime sinmedi ama binlerce yemin garanti falan derken degistirmeye usendim.
1hafta sonra gelin bir olcum yapacagız ondan sonra hic sorun cıkmaz dediler.
aku bilgidiniz uzere 72 ah, 1 haftadır cok bir yol da yapmadım bilemediiz 150 km. ve halen marsda bir sorun hissediyorum. nasıl bir sorun derseniz.
onceki aku de, mars 1 saniyede motoru calıstırırken, simdi bu sure 1,5- 2 sn oldu. acaba yeni aku, tam dolmadı bir sure sonra duzelir gibi bir durummudur bu, kontrole gidince bu konuyu yonlendirmeniz dogrultusunda satıcıya acacagım.

tesekkur ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,990
Mesajlar
1,526,897
Kayıtlı Üye Sayımız
166,738
Kaydolan Son Üyemiz
EzelB

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst