Ynt: Suzuki Grand Vitarada 60/Ah Yerine 72/Ah Akü Kullanımı
Merhabalar..
Verilen bilgilerde bazı yanlış bilinenler var düzeltmekte fayda var.
1-Aracınızın aküsü orjinalininde kaç amper ise , En azından bunu yerine koymak durumundasınız(60Ah/60Ah)
2-Araç üreticileri fabrikasyon hesaplarda min. yeterlilikleri baz alırlar, bu akü ve lastik içinde geçerlidir.
3-Siz 60 Ah yerine 72 Ah koyarsanız deşarj aşamasından sonraki şarj aşamasını uzatmış olursunuz, ama bunu siz fark etmessiniz, bu
alternatör konjektör ve akü arasındaki gizli bir ilişkidir.
Sıkıntı ve sorun yaratmaz. Hatta %25lere varan oranda amper saat kapasitesini artırabilirsiniz(İhtiyaç durumunda)
4- Ancak koyabildiğiniz kadar büyük akü koyamassınız. Dez avantajları ve sıkıntıları beraberinde getirir.
(Uzun süren şarj sebebiyle alternatör, devamında köprü diyotları aşını ısınacak, devamında ise regülatörü ve konjektörü zorlayacaktır, devamında ise biri bozulacaktır.)
5-Büyük akü koyamamı ?, koyarsınız ama alternatörünüzü ve şarj gurubu elemanlarınızı değiştirerek neden olmasın...
6-90 Ah akü varsa min 90 koymak zorundasınız.
7-Optima derin deşarjda bozulmalara karşı direnci ve sağlamlığı ile meşhur pahalı ve kaliteli aküler gurubundadır, Ancak üzerinde 58Ah yazıyorsa 58Ah kapasitesinde bir aküdür,
8-Aküler pik akım denilen marş anı (yaklaşık 200Ah 0,5Sec / Devamında ise 60/80Ah) yüke cevap verebilme kapasitesilerine göre ve dayanıklılıklarına göre kaliteleri belirlenir.
Bu yapılırkende hücre başı voltajı denilen waat saat (Degişken), ve Hücre başı voltaj degerleri olan 1,32 Volt toplanında ise 13,2 Volt değerine ulaşılır. Şarj gerilmi ise 13,8 Volt civarında
konjektörün ihtiyaca göre ayarlaması ile şarj edilirler.
9-Piyasada 12 Volt olarak bilinselerde aslında 13,2 volt olarak çalışırlar. Zaman içinde ise hücre içi hasarlardan dolayı voltajları düşer.
Merhabalar..
Verilen bilgilerde bazı yanlış bilinenler var düzeltmekte fayda var.
1-Aracınızın aküsü orjinalininde kaç amper ise , En azından bunu yerine koymak durumundasınız(60Ah/60Ah)
2-Araç üreticileri fabrikasyon hesaplarda min. yeterlilikleri baz alırlar, bu akü ve lastik içinde geçerlidir.
3-Siz 60 Ah yerine 72 Ah koyarsanız deşarj aşamasından sonraki şarj aşamasını uzatmış olursunuz, ama bunu siz fark etmessiniz, bu
alternatör konjektör ve akü arasındaki gizli bir ilişkidir.
4- Ancak koyabildiğiniz kadar büyük akü koyamassınız. Dez avantajları ve sıkıntıları beraberinde getirir.
(Uzun süren şarj sebebiyle alternatör, devamında köprü diyotları aşını ısınacak, devamında ise regülatörü ve konjektörü zorlayacaktır, devamında ise biri bozulacaktır.)
5-Büyük akü koyamamı ?, koyarsınız ama alternatörünüzü ve şarj gurubu elemanlarınızı değiştirerek neden olmasın...
6-90 Ah akü varsa min 90 koymak zorundasınız.
7-Optima derin deşarjda bozulmalara karşı direnci ve sağlamlığı ile meşhur pahalı ve kaliteli aküler gurubundadır, Ancak üzerinde 58Ah yazıyorsa 58Ah kapasitesinde bir aküdür,
8-Aküler pik akım denilen marş anı (yaklaşık 200Ah 0,5Sec / Devamında ise 60/80Ah) yüke cevap verebilme kapasitesilerine göre ve dayanıklılıklarına göre kaliteleri belirlenir.
Bu yapılırkende hücre başı voltajı denilen waat saat (Degişken), ve Hücre başı voltaj degerleri olan 1,32 Volt toplanında ise 13,2 Volt değerine ulaşılır. Şarj gerilmi ise 13,8 Volt civarında
konjektörün ihtiyaca göre ayarlaması ile şarj edilirler.
9-Piyasada 12 Volt olarak bilinselerde aslında 13,2 volt olarak çalışırlar. Zaman içinde ise hücre içi hasarlardan dolayı voltajları düşer.