Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cengizcim Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,707

cengizcim

Ana Kamp
Mesajlar
48
Tepkime Puanı
0
Tekrar merhaba arkadaşlar araç ile ilgili bir kaç sorum/problemim var yardımcı olursanız sevinirim.


1- Sabahları çalıştırırken bazen marş almıyor. (aküyü ölçtürdüm normal dediler)

2- Bazen anahtarı on konumuna getirdiğimde kaputun içinden bir vızıltı sesi geliyor. Tamirci arkadaşlar benzin borularından geliyor dedi önemli birşey değil dedi. Birde size sormak istedim.

3- Aracım 160 km hızı geçmiyor ve 5. vitesle 40 km den bile hiç zorlanmadan kalkabiliyor. (mahruti ayarı ile ilgili birşey okumultum onunla alakalı olabilir mi) Hız problem değil ancak 120 km hızla aracın motor sesi fazlaymış gibi geldi.

4- Aracımın kumandasındaki açma düğmesine 1 kez basınca şoför kapısını 3 saniye içinde ikinci kez basınca diğer kapıları açıyor ve ben bu olaydan nefret ediyorum. Bunu iptal etmenin bir yolu varmı?

Şimdiden hepinize teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

Elimde 1,6 Grand vitaraya göre her vites için devir - hız oranları vardı. GPS ile ölçülen ve manuelinden alınan.
Ama bunlardan öte (sizin araç farklı olacaktır).
Eğer 160 da kaldığınızda devir 6000 ve üzerinde olduğunda devir llimitöründen dolayı kesiliyor (yüksek frekanslı bir kesiklik şeklinde) ise ayna mahrutiden denilebilinirdi, ama devir 6000 lere gelmemesine rağmen araç hızlanmıyorsa ayna mahruti değişimi sonucu değildir.
Ben 160 hiç yapmadım suzukimle ama 1,6 dahi 160 da devir kesmez 5. viteste.
(5. viteste 3000 devirde yaptığı hızı görün 2 ile çarpın 6000 devirde ki hızını İ; ki normal şartlarda çıkamazsınız teorik olarak görmüş olursunuz)

Selamlar, Gökhan
 

Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

gakyildiz' Alıntı:
Elimde 1,6 Grand vitaraya göre her vites için devir - hız oranları vardı. GPS ile ölçülen ve manuelinden alınan.
Ama bunlardan öte (sizin araç farklı olacaktır).
Eğer 160 da kaldığınızda devir 6000 ve üzerinde olduğunda devir llimitöründen dolayı kesiliyor (yüksek frekanslı bir kesiklik şeklinde) ise ayna mahrutiden denilebilinirdi, ama devir 6000 lere gelmemesine rağmen araç hızlanmıyorsa ayna mahruti değişimi sonucu değildir.
Ben 160 hiç yapmadım suzukimle ama 1,6 dahi 160 da devir kesmez 5. viteste.
(5. viteste 3000 devirde yaptığı hızı görün 2 ile çarpın 6000 devirde ki hızını İ; ki normal şartlarda çıkamazsınız teorik olarak görmüş olursunuz)

Selamlar, Gökhan

Cevap için teşekkürler.

Biliyorum forumlarda hızlardan bahsetmek yanlış. Bende bunu övünerek söylemiyorum zaten sürekli hız yapan biriside değilim sadece aracımı iyi tanımak ve bir sorun varsa bunu halletmek isterim.

Benim kıyasım bir önceki arabamdan. 1.4 2000 model polomda klima açık 2 yolcu ve yüklü halde lpg ile 195 km görmüştüm.
Bu aracın küçük vitesleri poloya göre oldukça güçlü geliyor bana polo ile 3. viteste zorlandığımda hızda bu araç ile 5. viteste gidebiliyorum ve araç hiç zorlanmıyor.

Buna göre en azından polo kadar hız yapabilir rahat gider düşüncesindeydim.
Ancak gördüğüm durum karşısında biraz şaşırdım daha evvelde söylediğim gibi hız meraklısı değilim aldığım aracın da bir arazi aracı olduğunun farkındayım.
Öğrenmek istediğim bu değerlerin normal olup olmadığıdır.

Yüksek hızlara çıkmamasının bir nedenide sürekli 4 çeker olması olabilir mi?
 

Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

4. soruyu es geçebilirsiniz arkadaşlar zira yabancı forumda iki arkadaş bunu düzeltmenin bir yolu olmadığını belirtmişler ;

http://www.suzuki-forums.com/2g-2006-grand-vitara/35813-how-can-i-cancel-double-lock.html
 

Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

Polo ile kıyaslarken polo nun ibresinin %5-10 fazla gösterebileceğini dolayısı ile 195 in belkide 175-185 arası bir hız olabileceğinide düşünün.
Düşük hızlardaki seriliği yüksek hızlarda da beklemeyin, çünkü poloya göre aracınızın rüzgar direnci çok daha fazla, rüzgar direnci de hızın karesi ile orantılı dolayısı ile yüksek hızlarda bu fark asıl ortaya çıkacaktır.
En sağlıklı ölçüm GPS ile. ben binek aracımda ibrede 215 gördüğümde GPS 207 civarı bir hız göstermekte (ki bu görece az hatalı bir ibre) Araç üreticileri bunu özellikle yaparlar hem güvenlik hem de prestij adına.



cengizcim' Alıntı:
Cevap için teşekkürler.

Biliyorum forumlarda hızlardan bahsetmek yanlış. Bende bunu övünerek söylemiyorum zaten sürekli hız yapan biriside değilim sadece aracımı iyi tanımak ve bir sorun varsa bunu halletmek isterim.

Benim kıyasım bir önceki arabamdan. 1.4 2000 model polomda klima açık 2 yolcu ve yüklü halde lpg ile 195 km görmüştüm.
Bu aracın küçük vitesleri poloya göre oldukça güçlü geliyor bana polo ile 3. viteste zorlandığımda hızda bu araç ile 5. viteste gidebiliyorum ve araç hiç zorlanmıyor.

Buna göre en azından polo kadar hız yapabilir rahat gider düşüncesindeydim.
Ancak gördüğüm durum karşısında biraz şaşırdım daha evvelde söylediğim gibi hız meraklısı değilim aldığım aracın da bir arazi aracı olduğunun farkındayım.
Öğrenmek istediğim bu değerlerin normal olup olmadığıdır.

Yüksek hızlara çıkmamasının bir nedenide sürekli 4 çeker olması olabilir mi?
 



Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

gakyildiz' Alıntı:
Polo ile kıyaslarken polo nun ibresinin %5-10 fazla gösterebileceğini dolayısı ile 195 in belkide 175-185 arası bir hız olabileceğinide düşünün.
Düşük hızlardaki seriliği yüksek hızlarda da beklemeyin, çünkü poloya göre aracınızın rüzgar direnci çok daha fazla, rüzgar direnci de hızın karesi ile orantılı dolayısı ile yüksek hızlarda bu fark asıl ortaya çıkacaktır.
En sağlıklı ölçüm GPS ile. ben binek aracımda ibrede 215 gördüğümde GPS 207 civarı bir hız göstermekte (ki bu görece az hatalı bir ibre) Araç üreticileri bunu özellikle yaparlar hem güvenlik hem de prestij adına.

Haklısınız polonun ibresinin biraz fazla gösterdiğini biliyordum ancak aklıma hiç gelmemişti.

Peki aynı durum suzuki araçları içinde geçerli değil mi?

Rüzgar direnci konusundada kesinlikle haklısınız.

Hız konusunu pek sorun etmiyorum zaten onu sormamın amacı sadece arabamı dah aiyi tanımak.

Son günlerde dikkatimi çeken birşey var ;

Bazen 100 km ile seyrederken aynı yolda teyp kapalı ve aynı yakıt sarfiyetı ile gelen motor sesi yine aynı yolda aynı şartlarda bazen çok daha azmış gibi geliyor.
Bunun psikolojik olduğunu düşünüyordum ama aracımı kullanan bir arkadaşıma sordum oda banada bazen motor sesi yüksek gibi geliyor dedi.

Siz ne dersiniz?
 

Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

Selam
Marş almıyor nedir.
Marş motoru dönmüyor. (marş motor bağlantı porblem)
Marj motoru boş dönüyor.(marş motor dişli veya volan dişli problem)
Marj motoru volanı döndürüyor ama motor çalışmıyor.(yakıt yada ateşleme problem marşla alakası yok)

Sesi dinlemek gerek.Ustaya göster

Rüzgar yönü ve kuvveti araç içindeki gürültü seviyesini değiştirebilir.
Bir arkadaş yazmış.5.vites 3000 devir aracın hızı nedir.

Kumandadan kilitlerin açılma durumu neden düzeltilemiyormuş anlamadım.Sizin aracın teknik detayı bilmiyorum ama Oto elektrik yada alarm-teyp montajcısına giderseniz 2 kademede açılan kilitleri bu 2 devre demektir.Diğer kapı kilitlerinide ilk devreye bağlantısı yapılırsa hepsi birden açılır.

Kolay gelsin
kemal
 

Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

kilhan' Alıntı:
Selam
Marş almıyor nedir.
Marş motoru dönmüyor. (marş motor bağlantı porblem)
Marj motoru boş dönüyor.(marş motor dişli veya volan dişli problem)
Marj motoru volanı döndürüyor ama motor çalışmıyor.(yakıt yada ateşleme problem marşla alakası yok)

Sesi dinlemek gerek.Ustaya göster

Rüzgar yönü ve kuvveti araç içindeki gürültü seviyesini değiştirebilir.
Bir arkadaş yazmış.5.vites 3000 devir aracın hızı nedir.

Kumandadan kilitlerin açılma durumu neden düzeltilemiyormuş anlamadım.Sizin aracın teknik detayı bilmiyorum ama Oto elektrik yada alarm-teyp montajcısına giderseniz 2 kademede açılan kilitleri bu 2 devre demektir.Diğer kapı kilitlerinide ilk devreye bağlantısı yapılırsa hepsi birden açılır.

Kolay gelsin
kemal

Marş basıyor ancak motor çalışmıyor.
Dediğiniz gibi sorun ateşlemede gibi gözüküyordu bizde bujileri kontrol ettik 65 km deki iridiıum bujilerin 2 tanesindeki memeler erimiş.
Aksarayda buji fiyatları 120-150 tl gibi bizde ebayden satın aldık 35 tl ye ancak henüz gelmedi bu arada söktüp taktığımızdan beridir motor her seferinde çalıştı.

Sesi dinlettim ve dinledim motorun üzerinden geçen ince metal borulardan geliyor usta ses benzin geçerken oluyor dedi tam olarak ne demek istediğinide anlamış değilim.

Kapıları bir elektronikçiye gösterebilirim elbette ancak aracın orjinal kilit sistemini bozmasını istemiyorum.
Örneğin ford focusta bu özellik anahtardan açılıp kapanabiliyormuş.
 

Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

cengizcim' Alıntı:
Kapıları bir elektronikçiye gösterebilirim elbette ancak aracın orjinal kilit sistemini bozmasını istemiyorum.
Örneğin ford focusta bu özellik anahtardan açılıp kapanabiliyormuş.

Sizi sıkıntıya soktuğunu düşündürdüğünüz için ve tahminen söylüyorum.Kilitleri kontrol eden devreden cıkan kumanda ucu kilitlerin çalışmasını sağlar.Sizin araçta bundan 2 çıkış olması mümkün.
Bir elektrik teli yerinden ayrılıp başka bir tel ile birleştirilecek.Yapılacak işlem (tahmini) sadece budur. ;)
kolay gelsin
 

Ynt: Suzuki GV de ki Bazı Sorunlarım

kilhan' Alıntı:
Sizi sıkıntıya soktuğunu düşündürdüğünüz için ve tahminen söylüyorum.Kilitleri kontrol eden devreden cıkan kumanda ucu kilitlerin çalışmasını sağlar.Sizin araçta bundan 2 çıkış olması mümkün.
Bir elektrik teli yerinden ayrılıp başka bir tel ile birleştirilecek.Yapılacak işlem (tahmini) sadece budur. ;)
kolay gelsin

Kolay bir işleme benziyor elektrikçiye bir danışayım sonucu buraya yazarım.

Teşekkürler...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,949
Mesajlar
1,531,796
Kayıtlı Üye Sayımız
166,952
Kaydolan Son Üyemiz
cigdemkazanlı

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst