Suzuki JLX Asfalt Aracı mı? Arazi Aracı mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan avdoğa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,517

avdoğa

Ana Kamp
Mesajlar
37
Tepkime Puanı
0
Yer
selçuk/İZMİR
kısa bi aradan sonra tekrar merhabalar...uzun süre binek bir araç kullandıktan sonra ilk arazi aracıma alışmaya çalıştığım şu sıralada vitaranın arazide kullanımının asvaltta kullanımının çok daha rahat olduğunu hissettim yada bana öyle geliyor şöyleki araç asvaltta biraz bozuk yollarda içeri daha sert titreşim ve gürültü verdiğini veya bana öyle geliyor hissettim. amörtisörlerinpatlak olmadıği halde asvalt yolda bir çukura girdiğiniz zaman sanki hiç süspansiyon yokmuş gibi boşluğa düştüğünü hissediyorum. ama arazide araç sanki beşik gibi bir o yana bir bu yana... normal midir herşey yoksa bu araçlarda bir binek aracın yoldaki sessiz performansını beklememiz yanlışmı...sayğılarımla
 

Etiketler
Ynt: Suzuki JLX Asfalt Aracı mı? Arazi Aracı mı?

avdoğa' Alıntı:
yoksa bu araçlarda bir binek aracın yoldaki sessiz performansını beklememiz yanlışmı...

Sevgili ''avdoğa'' (adınızı bilmiyorum) sorunuzun cevabı son satırınızdadır.
Konu başlığı için ise her ikiside diyebiliriz. Asfalt bozuk yoldaki vibrasyon, çukurlardaki keyifsizliğinizin nedeninin başında arka sabit aks gelir. Bağımsız süspansiyona oranla daha sert yapıları vardır. Otomobillere oranla konfor düşüklüğünün sebeplerinden birisi budur. Konfor, karmaşık bir alt yapı düzeni ile sağlanır. Bu karmaşıklık arazide ise dezavantajdır Çabuk deforme olur ve arıza yapma riski fazladır. Araziye pek uygun olmayan 4x4 lere baktığımız zaman çok konforludurlar, çünkü onlar arazi için tasarlanmamışlardır. Ana müşteri kitlesini şehir kullanımı için hedeflerler.

İyi bir arazi aracından beklenen tüm özellikler sizin aracınızda toplanmış diyebiliriz. Sabit akslı aracınızın diğer suvlara göre daha sağlam yapısı vardır. En iyi süspansiyon mesafesini verebilen sabit akslı yaylı sistemdir.

Aracınızı yeni aldığınız için otomobilinize göre kıyaslamanız gayet normal. Zaman içinde alışacak ve aracınızın tepkilerine göre asfalt kullanımınızı ayarlayacaksınız.
Otomobillere göre yerden daha yüksek yapıları olduğu için viraj kabiliyeti ve asfalt yol tutuşları, muadili otomobillere göre daha azdır. Bunun nedeni altına aldığı hava akımının daha fazla olduğu için ve bağımsız süspansiyon sistemi olmadığı için diyebiliriz. Arazi şanzımanı olan iyi bir aracınız var, güle güle kullanın.
Selamlar..
 

Ynt: Suzuki JLX Asfalt Aracı mı? Arazi Aracı mı?

Sevgili Uğur bey,bu güzel açıklamalarınızla kafamdaki sou işaretlerini kaldırdığınız için çok teşekkür ederim.
 

Ynt: Suzuki JLX Asfalt Aracı mı? Arazi Aracı mı?

Merhabalar Çağlayan bey yeni aracınız hayırlı olsun.Arka planda görülen pointer ler çok güzel görünüyor doğru anladıysam eğer avcısınız.Ben de avcıyım,çok güzel kurzhaarım var.Geçen yıl Karadeniz buluşması yapmıştık Fatsa da,bu yıl da Terme de 31 mayıs tarihinde tekrarını yapacağız.Zamanınız ve koşullarınız uygun olursa bekleriz.