Ynt: Suzuki JLX Asfalt Aracı mı? Arazi Aracı mı?
avdoğa' Alıntı:
yoksa bu araçlarda bir binek aracın yoldaki sessiz performansını beklememiz yanlışmı...
Sevgili ''avdoğa'' (adınızı bilmiyorum) sorunuzun cevabı son satırınızdadır.
Konu başlığı için ise her ikiside diyebiliriz. Asfalt bozuk yoldaki vibrasyon, çukurlardaki keyifsizliğinizin nedeninin başında arka sabit aks gelir. Bağımsız süspansiyona oranla daha sert yapıları vardır. Otomobillere oranla konfor düşüklüğünün sebeplerinden birisi budur. Konfor, karmaşık bir alt yapı düzeni ile sağlanır. Bu karmaşıklık arazide ise dezavantajdır

Çabuk deforme olur ve arıza yapma riski fazladır. Araziye pek uygun olmayan 4x4 lere baktığımız zaman çok konforludurlar, çünkü onlar arazi için tasarlanmamışlardır. Ana müşteri kitlesini şehir kullanımı için hedeflerler.
İyi bir arazi aracından beklenen tüm özellikler sizin aracınızda toplanmış diyebiliriz. Sabit akslı aracınızın diğer suvlara göre daha sağlam yapısı vardır. En iyi süspansiyon mesafesini verebilen sabit akslı yaylı sistemdir.
Aracınızı yeni aldığınız için otomobilinize göre kıyaslamanız gayet normal. Zaman içinde alışacak ve aracınızın tepkilerine göre asfalt kullanımınızı ayarlayacaksınız.
Otomobillere göre yerden daha yüksek yapıları olduğu için viraj kabiliyeti ve asfalt yol tutuşları, muadili otomobillere göre daha azdır. Bunun nedeni altına aldığı hava akımının daha fazla olduğu için ve bağımsız süspansiyon sistemi olmadığı için diyebiliriz. Arazi şanzımanı olan iyi bir aracınız var, güle güle kullanın.
Selamlar..