KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Arkadaşlar daha önce 5 kapı vitara kullandım,şimdi ise 2 aracımızdan birisi samurai oldu.Sorum şu daha önce vitara kullanırken emin olmak için aracı lifte
kaldırıp bütün arazilerini deneyip kilitlenip kilitlenmediğine bakmıştım fakat o zaman ön tekerleri sağa sola çevirip bir güvenlik boşluğu var mı diye
bakmamıştım sadece kilide bakmıştım.Geçen hafta samuraimizi sanayiye götürdüm lifte aldık kilitlenip kilitlenmediğine bakmak için.Evet kilitleniyor güzel fakat
iki teker de sağa sola çok az oynuyor sanki zorlanma anında güvenlik boşluğu gibi aynı küçük boşluk arazi şanzumanı şaftında da var.Arkadaşlar bu durum
zorlanma anında kırılmaması için bir normal boşluk mudur?Bu durumu deneyen oldu mu acaba?Herkese teşekkürler.
şaft taki sorun bendeki samurai dede var dişlerin aşınmasından kaynaklı bi problem oldugunu ögrendim
iyi bi usta ayarlaya bilir dediler yarın baktırmak icin sanayi ye gidiceğim
Şimdi bu boşluk bir sorun mu değil mi aslında bilinmemekte(Bana göre yani).Çünkü ön arazi şaftındaki bu boşluk aynı oranda önler kilitlendiğinde de teker sağa sola döndürünce de var.Bence bu kırılmaya karşı mekanik bir boşluk diye düşünüyorum.Çünkü sağa sola dönüşlerde iki tekerlek de aynı oranda dönmüyor.Benim gittiğim ön düzen ustası bu iki boşluğun da normal olduğunu söyledi.Fakat ben yine de buhafta bir arkadaşımda daha samurai var bizzat gidip onu inceleyeceğim sizlerle paylaşırım.
Aslında konuyu en iyi herhalde Mehmet Becce beyfendi biliyordur fakat foruma girmiyor herhalde.
Sayın Mudanyalı öncelikle sizi kızdırdıysam özür dilerim.Tabii ki görüşleriniz bizim için çok önemli bulunduğum yer itibarı ile bu konularda yeterli bilgisi olan fazla kimse bulamayınca ne kadar görüş alırsak diye konuyu deşeliyoruz.Fikirlerinizi beğenmemek gibi bir lüksümüz olamaz.Bu hafta olmaz izci kampına gidiyorum fakat öbür hafta mutlaka sizin görüşlerinizi değerlendimek için elimizdeki en iyi ustaya Cemal ustama mutlaka bu boşluğu buldurmak için ön difrensiyalı açtıracağım.Teşekkür ederim....
Diferansiyel ayna dişlisinin mahruti ile kavraşması belirli bir boşluğu gerektirir. Boşluğun fazla olması halinde küt-küt sesleri gelir. Boşluğun fazla olup olmadığını anlamak için diferansiyelin sökülmesi gerekmez. Bunun için aracı bir liftin üzerine kaldırınız ve tekerin birini kilitleyiniz. Karşı taraftaki tekeri, döndürerek boşluğun tamamen alındığı yeri tespit ediniz. Tekerin ortasından 30 cm. uzaklıkta lâstik üzerine tebeşirle bir işaret koyunuz. Tekeri aksi yönde döndürmeye başlayınız. Tekrar boşluk alınıncaya kadar döndüren ve boşluğun tamamen alındığı noktayı işaretleyiniz, iki işaret arasında 2.5 cm. den daha fazla bir mesafe farkı olmamalıdır. Eğer fazla bir fark varsa ayna-mahruti arasındaki boşluk fazladır ve boşluk ayarının yapılması lâzımdır
Sayın philosoph yukarıdaki bölümü sizin paylaşımınızdan aldım.Teşekkür ederim.Bu görüşe göre makul bir boşluk normal sayılıyor herhalde.Fakat ben aracı lifte kaldırdığım zaman ustanın döndürmesine dikkat etmiştim.Tahmini olrak bu boşluk 5*6cm var sanırsam.Gelecek hafta ustama bir açtırmayı düşünüyorum.Paylaşım için teşekkür ederim.
Arkadaşlar dün itibarı ile 2 ustaya ayrı ayrı gittim.Var olan boşluğu inceledik.Ustanın birisi bu normal derken diğer usta kesinlikle bu boşluk biraz fazla dedi.Bunun da ön difrensiyal içindeki ayna mahrutiden olabileceğini fakat sökmeden bir şey anlaşılamayacağını söyledi.Şimdi parça arayışına girip öyle söktürmeyi düşünüyorum.Çünkü aracımı aracımı seviyorum ve uzun vadede bakımlarını yaptırıp binmeyi düşünüyorum.Zaten bu evdeki ikinci aracımız olduğu için sıkınTı çıkarmıyor..Bir de arkadaşlardan bir ricam var samuraileri olan arkadaşlar bi zahmet ön şaftlarında bu boşluk var mı varsa kaç cm lik bir dönüş var paylaşırlarsa sevinirim..