Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kedicik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,477

kedicik

Gelişimin Temeli Değişimdir..
Mesajlar
295
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar daha önce 5 kapı vitara kullandım,şimdi ise 2 aracımızdan birisi samurai oldu.Sorum şu daha önce vitara kullanırken emin olmak için aracı lifte

kaldırıp bütün arazilerini deneyip kilitlenip kilitlenmediğine bakmıştım fakat o zaman ön tekerleri sağa sola çevirip bir güvenlik boşluğu var mı diye

bakmamıştım sadece kilide bakmıştım.Geçen hafta samuraimizi sanayiye götürdüm lifte aldık kilitlenip kilitlenmediğine bakmak için.Evet kilitleniyor güzel fakat

iki teker de sağa sola çok az oynuyor sanki zorlanma anında güvenlik boşluğu gibi aynı küçük boşluk arazi şanzumanı şaftında da var.Arkadaşlar bu durum

zorlanma anında kırılmaması için bir normal boşluk mudur?Bu durumu deneyen oldu mu acaba?Herkese teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

tekerleklerdeki boşluk direksiyon kutusundan..ayar yapılarak azalır..
şaftlardaki boşluk ise:

1) ayna-mahruti ayarı
2) istavroz..

görmeden ancak bu kadar atılıyor kusura bakılmaya.. ;D
 

Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

şaft taki sorun bendeki samurai dede var dişlerin aşınmasından kaynaklı bi problem oldugunu ögrendim
iyi bi usta ayarlaya bilir dediler yarın baktırmak icin sanayi ye gidiceğim
 

Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

Şimdi bu boşluk bir sorun mu değil mi aslında bilinmemekte(Bana göre yani).Çünkü ön arazi şaftındaki bu boşluk aynı oranda önler kilitlendiğinde de teker sağa sola döndürünce de var.Bence bu kırılmaya karşı mekanik bir boşluk diye düşünüyorum.Çünkü sağa sola dönüşlerde iki tekerlek de aynı oranda dönmüyor.Benim gittiğim ön düzen ustası bu iki boşluğun da normal olduğunu söyledi.Fakat ben yine de buhafta bir arkadaşımda daha samurai var bizzat gidip onu inceleyeceğim sizlerle paylaşırım.
Aslında konuyu en iyi herhalde Mehmet Becce beyfendi biliyordur fakat foruma girmiyor herhalde.
 




Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

e bildiğimizi değil,yaşadığımızı yazıyoruz ya..beğenmiyormusunuz.? ;D

ön veya arka fark etmez,

şaftların erkek ve dişisi arasında boşluk kesinlikle hoş bir durum olmamakla beraber,

hafif ve göreceli yumuşak bir motora sahip samurailerde herhangi bir kırılmaya mahal vermez..

kolay gelsin.
 

Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

http://www.uludagforum.com/motorlu-tasitlar/21403-diferansiyel-hakkinda.html?langid=6

Sorunu anlamak için şekil 11-2 deki uygulamayı yapabilirsiniz.
 

Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

Sayın Mudanyalı öncelikle sizi kızdırdıysam özür dilerim.Tabii ki görüşleriniz bizim için çok önemli bulunduğum yer itibarı ile bu konularda yeterli bilgisi olan fazla kimse bulamayınca ne kadar görüş alırsak diye konuyu deşeliyoruz.Fikirlerinizi beğenmemek gibi bir lüksümüz olamaz.Bu hafta olmaz izci kampına gidiyorum fakat öbür hafta mutlaka sizin görüşlerinizi değerlendimek için elimizdeki en iyi ustaya Cemal ustama mutlaka bu boşluğu buldurmak için ön difrensiyalı açtıracağım.Teşekkür ederim....
 

Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

Diferansiyel ayna dişlisinin mahruti ile kavraşması belirli bir boşluğu gerektirir. Boşluğun fazla olması halinde küt-küt sesleri gelir. Boşluğun fazla olup olmadığını anlamak için diferansiyelin sökülmesi gerekmez. Bunun için aracı bir liftin üzerine kaldırınız ve tekerin birini kilitleyiniz. Karşı taraftaki tekeri, döndürerek boşluğun tamamen alındığı yeri tespit ediniz. Tekerin ortasından 30 cm. uzaklıkta lâstik üzerine tebeşirle bir işaret koyunuz. Tekeri aksi yönde döndürmeye başlayınız. Tekrar boşluk alınıncaya kadar döndüren ve boşluğun tamamen alındığı noktayı işaretleyiniz, iki işaret arasında 2.5 cm. den daha fazla bir mesafe farkı olmamalıdır. Eğer fazla bir fark varsa ayna-mahruti arasındaki boşluk fazladır ve boşluk ayarının yapılması lâzımdır
Sayın philosoph yukarıdaki bölümü sizin paylaşımınızdan aldım.Teşekkür ederim.Bu görüşe göre makul bir boşluk normal sayılıyor herhalde.Fakat ben aracı lifte kaldırdığım zaman ustanın döndürmesine dikkat etmiştim.Tahmini olrak bu boşluk 5*6cm var sanırsam.Gelecek hafta ustama bir açtırmayı düşünüyorum.Paylaşım için teşekkür ederim.
 

Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

Arkadaşlar dün itibarı ile 2 ustaya ayrı ayrı gittim.Var olan boşluğu inceledik.Ustanın birisi bu normal derken diğer usta kesinlikle bu boşluk biraz fazla dedi.Bunun da ön difrensiyal içindeki ayna mahrutiden olabileceğini fakat sökmeden bir şey anlaşılamayacağını söyledi.Şimdi parça arayışına girip öyle söktürmeyi düşünüyorum.Çünkü aracımı aracımı seviyorum ve uzun vadede bakımlarını yaptırıp binmeyi düşünüyorum.Zaten bu evdeki ikinci aracımız olduğu için sıkınTı çıkarmıyor..Bir de arkadaşlardan bir ricam var samuraileri olan arkadaşlar bi zahmet ön şaftlarında bu boşluk var mı varsa kaç cm lik bir dönüş var paylaşırlarsa sevinirim..
 



Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

philosoph' Alıntı:
http://www.uludagforum.com/motorlu-tasitlar/21403-diferansiyel-hakkinda.html?langid=6

Sorunu anlamak için şekil 11-2 deki uygulamayı yapabilirsiniz.


Çok önemli bir kaynakmış. Yazanın-hazırlayanın emekleri için teşekkürler. Ve paylaşana da teşekkürler. :smiley:
 

Ynt: Suzuki Samurai Mekanik Aksam Tanıma.

Evet gerçekten önemli açıklayıcı bir paylaşım..Yararlı olduğunu düşünüyorum..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,000
Kayıtlı Üye Sayımız
166,795
Kaydolan Son Üyemiz
tora2005

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst