Suzuki Vitara hakkında..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan catcat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,945
Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

Catcat öncelikle aramıza hoş geldin bu araç için bende colt'umla takas için anlaşmıştım prensibte ama sonra biraz manuel oluşundan biraz hala kafamdaki soru işaretlerini atamadığımdan vazgeçtim. otomatik, manuel, yeni kasa, eski kasa, 1.6lt, 2.0lt, dereken hala alamadık bakalım he birde vitara, forester sorusu var kafamda. bu kafa ile daha çok seyredeceğim sizi :smiley: ;D
E ne diyelim size hayırlı olsun allah kaza bele vermesin.
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

araca brc marka kit takılmış.fabrika satış araçlarda brc tercih edilmesi fiyat brc takılmasına etkili oldu.ruhsat işi hallolduktan sonra araç servise gircek yanlış yapılmış fren hortumları başta tüm yağ groser bakımları triger vs bakımları yapılacak.bf lastik için deneyimleriniz görüşleriniz için önerilerinizi bekliyoruz
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

aracınız hayırlı olsun rengide nadir bulunan ama tatlı bir renkmiş. ;) :D
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

Merhabalar, ilk olarak hayırlı olsun ikinci olarak yükseltme işini ne yaptığınızı merak ettim, size 2 inch takoz tavsiye edilmiş, vitarası olup aracını yükseltmek istiyen birisi olarak siteden gördüğüm kadarıyla sorunsuz yükseltme önerisi 1 1/4 inch olmasına rağmen okuduğum kadarıyla getle yapılan bu kadar yükseltme bile uzun vadede sorunlar yaratabiliyor ve bu uygulamanın araca arazide büyük bir katkısı olmadığı söyleniyor. Bunun yanında tavsiye edilen lastik, kit kullanılan araçlarda bile sürtme yapabiliyor. Kit kullanmadan get ile yapılan doğru, sorunsuz uygulama ve doğru lastik ölçüsü nedir, uygulama işe yararmı?
Bilgi verenlere hem siz hem kendi adıma teşekkür ederim.
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

Gelen tüm Yorumlar için teşekkür ediyorum.Bu arada araca cila ve lpg benzeri işlemler yapıldı ve modifiye işlemine hazır konumda..
Şu anda basit bir şekilde aracın yükseltilmesi ve uygun lastik kullanımı konusunda tüm önerilerinizi bekliyorum

022 (2).jpg
 



Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

catcat çok iyi parlatmışsında piranhayı kavanozda beslemiycen bildiğim kadarıyla.bu evden işe markete arabası değil artık al şu bf all terrain leride basamaklarıda imha et araç on road araçlıktan çıksın biraz off road olsun.yada paraya kıyamıyosan alalım traktör desenli 4 tane ok144 biraz kirletelim şu bakire vitarayı :smiley:
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

Aracınıza 235/75/15 BF TA takabilirsiniz. Şehirde tolere edilebilir, arazide tolere edilebilir bir lastik. Muadili Cooper ST, ucuzu Falken AT.
Eğer araziye girecekseniz tam kapanmada sürtmesin diye de get koydurur ya da kit taktırırsınız.
Bir de reis28 mahreçli Dursun Usta'ya danışın yükseltmeyi.
Rengi çok güzelmiş. Güle güle kullanın.
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

AL1820' Alıntı:
Merhabalar, ilk olarak hayırlı olsun ikinci olarak yükseltme işini ne yaptığınızı merak ettim, size 2 inch takoz tavsiye edilmiş, vitarası olup aracını yükseltmek istiyen birisi olarak siteden gördüğüm kadarıyla sorunsuz yükseltme önerisi 1 1/4 inch olmasına rağmen okuduğum kadarıyla getle yapılan bu kadar yükseltme bile uzun vadede sorunlar yaratabiliyor ve bu uygulamanın araca arazide büyük bir katkısı olmadığı söyleniyor. Bunun yanında tavsiye edilen lastik, kit kullanılan araçlarda bile sürtme yapabiliyor. Kit kullanmadan get ile yapılan doğru, sorunsuz uygulama ve doğru lastik ölçüsü nedir, uygulama işe yararmı?
Bilgi verenlere hem siz hem kendi adıma teşekkür ederim.

arkadaşlar, neyin neden yapıldığını bilerek, gereken hassasiyeti göstererek tecrübeli bir elde yapılan yükseltme ister get ister kit ile yaplsın uzun vadede de sorun çıkartmaz. Bir çok arkadaşım gibi 2 yıldır ve neredeyse 40000 km olacak 3''get ile yapılan yükseltmeyi üstelik sınırları da zorlayararak kullanıyorum hiç bir sorunum olmadı ve diğer mekanik aksamlara da hiç bir zararı olmadı. Şu ana kadar bu sistemde yükseltme uygulamış ve tandğım bildiğim arkadaşlarım gibi benim de aracmın yağdan, sudan başka ihtiyacı olmadı. Üstelik şu anda yine aynı yöntem ile aracı yani get ile 1,5'' daha süspansiyondan yükseltmenin hesapları içerisindeyiz. Gerek yabancı sitelerden gerek işin duayenlerinden konu ile ilgili bilgiler alıyoruz ve uygun zamanda operasyona geçeceğiz. Bilginiz yanlıştır, arazideki katkısı standart ile karşılaştırılamaz bile... kit ile yapılan yükseltme ile karşılaştırdğnızda ise farksızdır....Ancak unutulmaması gereken yayların üstüne takoz koymakla iş bitmiyor, amortisör açıları kamber kaster açıları şaftın diferansiyele giriş açılar atlanmaması gereken detaylardır.

garaj bölümüündeki suzuki ile ilgili iki uygulama fikir verebilir

saygılar , kolay gelsin...
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

Arkadaşlar benim garaj bölümünden gördüğüm kadarıyla , Çağlar beyin de dediği gibi, bu işi bilen ve geçmişte defalarca bu işi yapmış tecrübeli bir servis bulup
bu işi yaptırtmak gerektiği. Çağlar bey' e bu uygulama sanırım 650+İşçilik e mal olmuş, yine anladığım kadarıyla bu uygulama yeterli olmuyor bunun yanında amortisörleride değiştirmememiz gerekiyor, ve sitedeki arkadaşlar mt tipi lastik takmayacaksınız aracınızı hiç yükseltmeyin diyor. AT veya MT tipi lastikle ve 2 inch yükseltme ile yol tutuş,fren mesafesi ve manevra kabiliyeti bakımından aracın ne kaybettiğini henüz sitede bulamadım. Bir yerde de yükseltilmiş araçlarda sanırım gaz kesme sırasında bir çatlama sesi çıktığı yazıyordu . Diğer yandan vitaraya bunlar yapılmadan takılacak lastik ebadının 225/75/15 olduğu söyleniyor. Bu lastiğin arazide bile hiç bir sürtme yapmadığı söyleniyor. Bu konuda elde edipte buraya yazmadığınız bilgi varsa paylaşırsanız sevinirim.
teşekkürler,
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

Bu araçlarda denenmiş tecrübelerle sabit bir çok bilgileri suzuki ve garaj başlıkları içinde bulabilirsiniz. Sadece biraz aramak ve bilgileri karşılaştırmak gerekiyor. Ben burdaki bilgilerden yola çıkarak yaptım aracımı.

Kendi tecrübelerimi aktarayım; 98 otomatik vitaram var; standart hali ve asvalt lastikleri ile 33" llastikli landların, toyota ve jeeplerin arasında onların gittiği her yere gittim. Bazı noktalarda biraz geri durdum. Havalar yağışlı olunca normal lastikler arazide bi işe yaramıyor, araç tutunamıyor. Ve bazı yerlerde araç şasesi üstüne oturup kalıyor. En azından bir AT lastik şart. Bende goodyear wrangler 215/75/15 AT aldım. Standart haline uyuyor. Ancak arazide artikülasyonun fazla olduğu noktalarda sürtme yapıyor. Bir süre bu hali ile kullandım. Yoksa normal kullanımda hiç sorun değil.

Buna ilave 2" get ile yükseltme uyguladık. Artilülasyon yeteneği ciddi şekilde iyileşti. Sürtmeler ortadan kalktı. Yaklaşma, uzaklaşma ve karın açısı arttığından aracın arazi kabiliyetide arttı. Benim uygulamam standart bir uygulama. Tüm sistemi 2" aşağı aldık. Yayların altında ve amartisörlerde get var. Difransiyelleri aynı mesafede aşağı aldık. Bu önemli bir nokta. Diffler aşağı alınmaz ise zarar görüyor. Tabi bu mesafeye uygun olrak fren bağlantıları hava bağlantıları aşağı alındı. Bu haline 235/75/15 MT ler çok rahat olur ve sorun çıkarmaz. Şimdi diğer araçlardan geri durmuyoruz, onların arasında her yere korkmadan gidiyorum.

Bu arada ilk iş 3mm sactan bir alt koruma. ;)

Umarım yardımcı olmuşumdur.
 




Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

Geriye kalan tek sorum böyle bir uygulamanın günlük
kullanımda nelere yol açtığı(yol tutuş, rüzgarda gezinme v.s.?)
Bilgiler için çok teşekkür ederim,
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

ben şahsen vitarann standard ile dahi yüksek hızlarda çok güven vermediğini düşündüğümden, ideal seyir hızının 120 de sonlandırılması gerektiğini düşünüyorum. Zaten aracın üretim ruhu da yol performansn ımaksimize etmek üzerine kurulu değil. Hali ile modifiye işlemlerinden sonra aracn ağrlık merkezi de yükseldiğinden tabi ki standardna oranla daha fazla seyir riski taşıyor. Ancak daha yüksek ağrlık merkezi MT lastikler sepet ilave aydınlatmalar vinç gibi aerodinamiyi olumsun etkileyen faktörleri araçta taşıdığınzı UNUTMADAN yol alıp , trafik içinde yol şartlarında güvenlik marjını daha geniş tutarsanız ( takip mesafesi, fren mesafesi, viraj hızı, zeminin kayganlğı, vs) hiç bir sorun olmaz. Bu donanım ile ve saydığım öğelere dikkat etmek kaydı ile rahat rahat yine 120 km civarndaki hızlarda güvenli seyir mümkündür . Yanal alanının fazlalğından dolayı rüzgardan her zamanki kadar etkilenir. Yol tutuş MT lastiklere rağmen sözettiğim hızlarda -düzyolda- dikkate değer bir azalma ani hareketler olmadktan sonra söz konusu değil fakat virajlarda 10-20 km kadar daha düşük hzlar ile girip emniyeti elden brakmamak gerekir,
hepinize emniyetli sürüşler dilerim
 

Ynt: Suzuki Vitara hakkında..

Bir iki ay sonra, uygulama kısmında başınızı yine ağrıtacağım,
bilgiler için çok teşekkür ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,607
Kayıtlı Üye Sayımız
166,831
Kaydolan Son Üyemiz
RoseSpreader

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst