Ynt: Suzuki Vitara' yı Nasıl Bilirsiniz ?
tamponlar dakı farrklılıktan kaynaklanıyor diye biliyorum .3 kapının,5kapının ,v6 diye 3 ceşit tampon var 3 de birbirine uymuyor ,bu nu bana bir ara parcacıda kasa farklı demişti ,ön cam ,arka dingil ,üst port bagaj aynı fark var diyenlerinde bir bildigi vardır ama ...ben farklılık göremiyorum ...,farkını tam bende bilmiyorum ..
bagajda tüp taşımak hiç hoşlanmadıgım bir sey ama mecbur, bazen kafam atıyor dizel alıcam lpg yi tüpü hayatımdan silicem diyorum ama bazı gercekler var ,
düz dizel in güzelligi .. kırsal motorin ,kacak mazot,10no yag ,biodizel ,eurodizel ,depoya ne koysan yakıyor yakıt secıcıligi yok nerdeyse su hariç bütün sıvılarla calışacak ...
common rail dizeller sadece kaliteli euro dizel istiyor 1-2 kez kırsal motorin ,kacak mazot v.b gibi birşeyler konuldummu arac markasına göre degişmekle beraber 3-5 bin liralar havada uçuşuyor 1senede ettigi tasarrufu 1 günde geri alıyor durum acıklı hallerede gelebiliyor .
dizelin calışma prensıbı sıkıştırıp patlama yapmasıdır segman sayısı fazla.sıkıştırma oranı yüksek (sıkı dönen motor) başka bir örnek veriyim benzinliyi ceviren marş motoru ve akü dizeli cevirmez marş motorları ve aküsü güçlü olmak zorunda
dizel i kullanmak bilgi ve tecrübe ister oda tork unu verdigi devir ile ilgilidir vitarada 4 bin devir altında motorda n pek bişey beklenmemeli 5-6 binlere cıkıp bagırtırmak gerekiyor işte o zaman aslan kesilır ,4 bin devir altı kedi misali
ortalama tüm dizel motorlar tork güçünü 2000 devir civarında verirler buda aracı 2-3 bin devir aralıgında kullanımı gerektırır 5 bin devire cıkınca daha iyi gitmez şiser hararete sebeb olur sakıncalıdır
su ve yag dolanımı krankın devri ile ilgilidir devir düşükken dolanım az dır birde arazide radyatör önünden hava girişi asvalttaki gibi yüksek olmadıgından (sürat olmadıgından) anında arazide hararet yapar ,
arazide kullanılacak dizelin radyatörü yerli büyük bakır olanlarla degiştirilip ,öne ilave fan, içten fanları kumanda eden şalter ,eski tip cıvalı ısıgöstergesi gibi degişiklikler yapıp sonra bir göz yolda bir gözüde ısı göstergesinde yola devam edilmelidir.
turbo motora güç katar turbolu motorun keyfi anlatılmaz yaşanır turbo dizel daha güclü daha keyiflidir ,yaz günü gece 2-3 saatlık kullanım sonrası motor stop edilmeden kaput acılıp turboya bakılırsa mangal kömürü gibi kor halinde yanan bişey görürseniz işte o turbodur
dizel arazi aracı asvalta ekonomiktir ,arazide düşük süratte zorlarken aşırı dikkat gerektirir harareti erken farkedemesseniz ,arac tek vesait cekiçi üstünde motorcuya gider.