Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla hızınız 100 km yi geçince kontrolsuzluk başlıyor.
Bu durumda ön düzen, rot balans ayarlarını yaptırdığınız yer pek doğru değil.
İri lastiklere bu ayarı normal yerlerde pek sağlılı yapamıyorlar ne yazık ki.
Tahminlerinizin hepsi doğru olabilir, lastik, jant problemleri mümkündür.
Zaten aracın orjinalinden çok büyük lastik takıldığında problemler başlar.
M/T lastikler araziye fazla girmeyen için asfaltta çok verimli olmazlar.
Fren ve viraj emniyetiniz ne yazık ki çok azalır. A/T tavsiye edilir.
A/T lastik bile H/T lastiğe nazaran asfaltta daha zayıf tutunur.
M/T iri dişli olduğundan ses ve yalpa yapmaya meyilli lastiktir.
Önceden bilmediğiniz patlaması olup, üstünde yürünmüş olabilir.
Böyle durumlarda bazen lastik içi tel veya bezlerde kırılmalar oluyor.
Gözle görülmediğinden ve balansçılar da farketmediğinden yalpa olabiliyor.
Yine dağda veya caddede jantı darbe görmüş olabiliyor, sonuç aynı his.
Alt takım da bir kauçuk veya kısa kol zarar görmüş olabiliyor.
Yok bunların hepsini kontrol ettirdim, buralardan problem olmaz sanmam diyebilirsiniz.
O zaman lastiklerinizin markasına ve kaç kilometrede olduğuna bakmalısınız derim.
Bazı lastiklerde kısa sürede ne yazık ki zor şartlarda kullanılınca sapmalar başlayabiliyor.
Jantlarınızı da tornaya gönderip balanslarına baktırdınız mı acaba?
Bu arada kupa yükseltme takozlarını söktürdünüz sanırım.
Böylelikle arazide artikülasyon sonucu sürtmeler yaşama ihtimali olabilir.
Eski sahibi bilinçli olarak taktırmışsa eğer, manevralarda da sürtme mümkündür.
Neyse bazı aklıma gelen olasılıkları yazdım. Aslında yazılacak çok şey var.
Şimdilik konuya bu kadar müdahil olayım. Sizden bazı cevaplar gelince yine yazarım.
Şahsi tecrübelerimden bazılarıdır, faydalı olmasını umarım.