Teriosla ilk kar maceram.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan omercanilem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,313

Etiketler
Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

Denizli Kızılcabölük'den 15 km uzaklıkda olan çakıroluk dağında

 


Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

güzel bi cumartesiyi böyle değerlendirdik biraksilik olmadan geriye döndük .







 

Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

Aracınızda kış lastiği var mıydı? Benim Terios'ta 4 tane Lassa kış lastiği var. 20-25 cm kar ve yokuş çıkışında aracın ön karter muhafazası yerden 15 cm yüksekte olduğundan ön tekerlerin tutunması azalıyor ve arkadan araç kaymaya başlayıp yol dışına çıkıyor. Terios'un yerden yüksekliğinin yetersiz olduğunu ve ağır devirin eksikliği hissediyorum.



 



Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

Aracımda kış lastigi yok alttaki yukledıgım resimdeki lastık var.Bende yoldan çıkma olmuyor ama tabikide yerden pek yuksek olmadıgından kartel degmeyi başlayınca arac biraz zorlanmayı başlıyor altı tamamen dolduktan sonra belli bir mesafe sonra oldugu yerde patinaj cekmeyi baslıyor.MT tipi lastık olsa baya bir faydası olacak. Ağır devir olması gerekli ama tabiki aracın agır arazi arabası olmadıgından bu eksiklik var.

 

Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

Ömercan gezi baya güzel olmuş.

MT lastiğin çok faydası oluyor ama bizim ölçülerde yok maalesef. Benimkinde 205/80/16 var.

Biraz altını yükseltebilsem daha da iyi olacak. 4cm ye kadar yükseltilebiliyormuş.
Şu an lastiklerle birlikte 2.5 cm yükseldi araba. Karda da olumlu yansımaları var. 2 hafta önce Burada TV istasyonu denilen yerde karda grand vitaraların bile kaydırıp kaldığı yerde ben rahat çıktım. Üstelik viraj kapalı ve kar 40 cm civarıydı.

İstanbuldan görüştüğüm bir arkadaş eski kasayla oldukça iyi kar gezisi yaptıklarını ama lastikleri büyütüp arabayı da 5 cm get kullanarak yükselttiklerini söyledi. Başka fotoğraf varsa atarsan sevinirim.
Evdekilere de selamlar.
 

Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

Abi sadece bu iş için kullansak MT kesin takılacakda lastik baya kendini tepede altı dolunca hissettirdi birde yan basamaklarda engel oluşturuyor .Başka foto varda facebook a da yukledım arabayı ve yolu bu kadar cekmişiz.

Bu hafta sonu pazar bi aksilik olmazsa evdekilerle cıkaracagım o zaman ayrıntılı cekecegim. Aleyküm selam abi sende selam söyle.
 

Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

.MT tipi lastık olsa baya bir faydası olacak


Bence kışlık lastik çok daha iyi olur. MT+yükseltme karda çeker belki ama benim gezdiğim yerlerde yol kenarında genelde bir de uçurum olduğundan çekişten önce frene basınca aracın durup durmayacağını düşünüyorum mecburen.
 

Ynt: Teriosla ilk kar maceram.


Cam gibi buzda çivili lastik haricinde sadece zincirli araç frene basınca duruyor. Kar + buz ise Kar derinliği az ise kar lastiği işe çok yarıyor, MT ise çok olmasa da işe yarıyor. Kar derinleştikçe MT avantaj kazanıyor diş derinliğinden dolayı. Ama yine de MT dişlerine sahip kar lastiği olsa hiç düşünmem, onu takarım. Uzun yıllar önce Sivasta öğrendiğim buz üstünde araç kullanma yöntemine göre ( ağır vasıtada) Frensiz araç durdurabilme yöntemleri var, bunları kullanmak lazım. Birincisi en fazla 3. vites kullanılıyor düz yolda. inişlerde daha inişe varmadan 1 vitese düşmüş olup, iniş esnasında da en fazla 2000 devirle gidecek şekilde aracı gaz vermeden indirmek lazım. zaten çok yavaş olunca araç hafif frenlemelerle duruyor.
 



Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

Malesef kışlık lastik hamuruna sahip MT yok, MT kadar dişli kışlık lastik derseniz, hiç görmedim, herhalde o da yok. Olsa zaten ikisi aynı lastik olacaktı, biraz saçma bir cümle oldu ama ifade edebilmişimdir umarım.
Neyse, tehlikeli olabilen işler bunlar. Akılda bulundurmak lazım.

Gezenbilir Faruk Kayhan adına etkinlik düzenlemiş. Kimdir diye arayınca google'dan bu haber çıktı:
http://www.dha.com.tr/off-roadci-isadami-kazada-oldu_129284.html

Konu ile ilgili olduğu için paylaşayım dedim. Karda araç kaymış. Camianın başı sağolsun diyelim.
 

Ynt: Teriosla ilk kar maceram.


Ben de bunu söyledim. Kışlık hamura sahip mt olsaydı kışın tek lastiğim olurdu. Fakat derin karda da en iyi mt sınıfı iş yapıyor maalesef. Yine de yavaş gitmek diyorum.
 

Ynt: Teriosla ilk kar maceram.

Derin kar gibi yerlerde biraz motor gücü de gerekebiliyor yanlız, düşük devirli arazi şazımanı da iyi olur. Tabi derin derken neye göre ne kadar derin olduğu da önemli. Off road için çok şey lazım ama amaç gezmekten ibaretse bana altı biraz yüksek bir araba + frene basınca duran bir lastik + zor zamanda kullanılacak bir kürek pek çok problemi çözmek için fazlasıyla yetiyor. Yani o yüzden söyledim MT daha çok iş yapar belki ama normal kışlık lastik te yeterince iş yapıyor, artı daha güvenli. Yine de siz bilirsiniz.