KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
11 Kasım 2011 tarihinde Dütmen Dağı/Alaçam'da 2 araçlık kar maceramızla ilgili fotoğraf ve videoları paylaşarak konuyu açayım. Dütmen dağının zirvesi 1650 metre yüksekliktedir, Alaçam'ın 33 km güneyinde bulunmaktadır. Alaçam-Durağan karayolu ile gidilebilir. Araç içi termometre zirvede -5 derece idi. Araçta kullanılan kış lastiği Lassa Snoways 2C. Diferansiyel kilidini hiç kullanmadım, daha doğrusu ihtiyaç bile duymadım. Gündüz hava açıkken Bafra,Alaçam,Yakakent ve 10 köyü kuşbakışı görebilirsiniz. sizlerden de "Terios karda" foto ve videoları bekliyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=BbzsM--wUiw
http://www.youtube.com/watch?v=0wH0KwWE0_A
http://www.youtube.com/watch?v=-6pbea30vaI
http://www.youtube.com/watch?v=nvNUtegWJV4 Doblo ve Terios karşılaştırma videoları Doblo'nun hareket edemediği yerlerde kaydedildi. Doblo'da takılı olan lastik Michelin Energy Saver.
24 ARALIK 2011 tarihinde Ladik Akdağ Kayak merkezine gittim. Kayak merkezi 1514 metre yükseklikte. İlçe merkezine 5-6 km. mesafede. Öğle vakti ilçede hava sıcaklığı 0 derece, kayak merkezinde -2 derece idi. Gece de tahminime göre -7,-8 derece olur. Zeminde 10-15 cm kar vardı. Fakat ilçe merkezinden Akdağ'a çıkarken eğim fazla olduğu için önden çekişli araçlar çok zorlanıyorlar. Kış lastikli bir Renault Symbol gördüm greyderin peşinden Kayak merkezine geldi. Greyder olmasaydı ilçeye geri dönmeyi düşünmüşler. Terios'ta Lassa kış lastikleri takılı.
Bugün Alaçam-Kızlan güzergahında yol dışına çıkmayı denedim ve saplandım. Aracın altı oturdu ve tekerler patinaja düştü. Renault Europa kurtardı beni. Halat bağladık, çekti.
Yine karda gezinirken yol kenarında su yoluna düşmüş bir Şahin ve yardım isteyen insanlar gördüm. Yanlarında durdum. Arkadaşlar tamamdır aracı kurtarırım dedim. Şahin'e halat bağladık ve çekmeye başladım. Önce Şahin'in ön tekerlerini yola çıkardım,2-3 patinaj ile arka tekerleri kurtaramayınca, geri gidip hız alarak son bir deneme ile arka tekerleri de çıkardım.
Bugun ilk defa gideceğim bir güzergah çizdim. Alaçam'dan Yoğunpelit köyüne oradan Vicikler köyüne sonra da Kızlan'a. Güzergah 25 km. fakat 2 saatte gidiliyor. Geçtiğim yolların çoğunda tekerlek izi bile yoktu. Navigasyon cihazında bile yol görünmüyordu. Son durak Kızlan köyü 1100 metre yükseltiye sahip. Hava sıcaklığı -1 derece. Fotoğraflarda da görüldüğü gibi Terios'u durduran 60-80 cm. kalınlığında kürtükler oldu. Terios ile kürtüğe girince aracın altı kürtüğe oturuyor ve tekerler boşa dönüyor. 1-2 yıl sonra 2000 cc Suzuki Grand Vitara alıp yerden yüksekliğini de 30 cm'ye yükseltirsem kürtükler de beni durduramayacak.
bende opel frontera vardı.tek kapı 2000 motor.arazide çok başarılıydı.teriosta çok başarılı.başka 4 çeker kullanmadığınız için elinizdeki teriosun başarısının farkında değilsiniz gibi geliyor bana.vitaralar 2005 sonrası sürekli 4 çekerdir ve teriosun çekişiyle falan alakası yoktur.1 teker boşa çıktımı kalırsınız.teriostaki difflook ta onda yoktur.
güzel fotoğraflar boyuna göre epey yetenekli bir araç sanırım.bir ara buluşalım samsunda , ladikte olabilir .kullanmak isterim sizde kullanamdıysanız grand cheroke var bende onu denersiniz.23 nisan tatilinde olabilir.
güzel fotoğraflar boyuna göre epey yetenekli bir araç sanırım.bir ara buluşalım samsunda , ladikte olabilir .kullanmak isterim sizde kullanamdıysanız grand cheroke var bende onu denersiniz.23 nisan tatilinde olabilir.
Aracımın eksikleri var. Öncelikle ağır devir yok. 5 ileri manuel vitesli. Motor gücü de 5 kişi olunca yokuş çıkarken yetmiyor, asgari 1800 cc 125 hp dizel olmalı. 1 yıl sonra aracımı 2000 cc dizel 4X4 araçla değiştirmeyi düşünüyorum.
Alaçam-Kızlan yolunda 18 saat durmadan yağan kar yolu kapatmış. 25 cm karda kış lastikleri ile yokuş çıkarken tekerler patinaja düşmeye başladı. Çünkü aracın ön kısmında karter muhafaza yerden 16 cm yüksekliğinde.