barbecue' Alıntı:Cem Bey,
Bilmediğim için soruyorum, aydınlatırsanız memnun olurum.
Yazınızda "turbo ömrü turbolu araç kullanırken yapılacak basit önlemlere bağlıdır" demişsiniz. Bu basit önlemlerin neler olduğunuz sıralayabilir misiniz lütfen.
Saygılar,
Burak Dirican
KILINÇ' Alıntı:Yalnız sizin ilk cümle ile sonraki verdiğiniz örnek çakışıyor%5'i geçmemesi gerekiyor demişsiniz örnekte ise vergi kasko bedelinin %5'ini geçerse bu aşan farkı vermiyorsunuz sizden en fazla kasko bedelinin%5'ini alabiliyorlar doğrumu anladım
demokritos' Alıntı:bir sorum olacak, kasko bedeli sayesinde ödenecek bir alt dilim hangisi? yani 2.7 motor 2500-3000 diliminden 2000-2500 dilimine mi düşecek; yoksa örneğin 2001 model araç 7-11 yaş diliminden 12-15 yaş dilimine mi düşer?
eftalkoklu' Alıntı:Merhabalar,
Aracın kendi kendine gaz vermesinin nedeni büyük olasılıkla hararet müşirindeki arızadır. Benzer hastalığı 850 T5 Volvo arabamda yaşamıştım; Istanbul'un anlı-şanlı resmi Volvo servisleri nedenini bir türlü bulamadılar, her gittiğimde boş geçmeyelim diye uyduruk teşhisler koyup para kestiler. Daha sonra ben kendim bir rastlantı sonucu gaz verme olayıyla hararet göstergesindeki hareketlenme arasındaki ilişkiyi gözlemledim. Hararet müşiri değişti ve hastalık sona erdi.
Müşir arızadan dolayı yanlış algılama/okuma yaptığı için, motorun elektronik kumanda sistemleri kullanıcının iradesi dışında gaz veriyor motora. Konu bu kadar basit.
Selamlar,
Sentinel' Alıntı:çok severim ben anlı şanlı volvo servislerini....
10 yıldır volvo s40 kullanıyorum. benden başkası hiç sürmedi arabayı.
fabrikanın orjinal debriyaj balatasını 10 yıl kullandım yetkili servisin değiştirdiği balata 6 ay gitmedi...
Pedal en yukarı çıktı bile... eli kulağında biter...
araba ne kadar iyiyse servisleri de bir o kadar kötü...
ben artık parçayı alıp dışarda kendim taktıracağım...
egzos'a gri sprey boya sıkmayı bilirler anca... ha bi de plakalık değiştirmeyi, onu da yalama ettiler zaten.
Saygılar
Fırat
Teşekkürler ben Ankara'dayım. Açıkçası araştırmalarım sonucu volvo özel servislerinin de maliyet yönünden ne kadar yüksek kar marjlarıyla çalıştıklarını fark ettim.eftalkoklu' Alıntı:1996'da 0 km'de aldığım düz vitesli 850 T5'imi 14 yıldır kullanıyorum. 180,000 km'deki arabamın debriyaj balatası, amortisörleri, vb. halen orijinaldir; tüm aksesuarları (ısıtmalı ve hafızalı ön koltuklar, ısıtmalı aynalar, ses sistemi, board computer, tüm aydınlatmalar/lambalar, sunroof, vb.) ilk günkü gibi çalışır.
İki yıl önceye kadar Maslak'taki EVO'ya götürüyordum ama artık aynı bölgede (EVO'ya çok yakın) ViKiNG adlı özel servise gitmeye başladım, çok da memnunum (hem ilgi, hem bilgi, hem de maliyet yönünden).
İlgilenirseniz koordinatlarını verebilirim.
Selamlar,
Eftal