Terrano nasıldır? yardım lutfen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AFRİCATWİN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,216

AFRİCATWİN

Ana Kamp
Mesajlar
37
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
Arkadaslar; linkteki Terranoyu almak istiyorum, fakat farklı sitelerdeki yorumlarda dizellerin yaz aylarında zorlanınca hararet yaptıgı, motorunun kısa omurlu oldugu ''sakın bulasma'' baslıgı altında yazıyor.
Benim kullanım amacım av merakımdan dolayı hafif yol dısı kullanım ve genelde uzun yol seyahatleri olacak yani arazide zorlamayacagım.
Onun altındaki linkte ise Ranger var ek olarak bilgisi olan varsa paylasabilir mi?
Saygılarımla.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-nissan-turk-auto-dan-2001-terrano-ii-2-7-td-intecolerr-91639890/detay


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-ford-ford-ranger-4x4-cift-kabin-xlt-87481727/detay/
 

Etiketler
Ynt: Terrano nasıldır? yardım lutfen

fiyatlar uygun geldi ama uygun fiyatta nereden yiyeceğim diye bakmak lazım. rangerde sanki kaza varmış gibi geldi. galericiler genelde hesap verebilecekleri kısımları yazarken kazalı kısımları ilanda zikretmezler. kaportasına ve kaza kaydına baktırın derim ama onun haricinde her iki araç da yaklaşık 12-13 litre yakar. terrano konusunda dediğiniz hafif şartlarda problem çıkartmaz diye düşünürüm ama her araç kendine özeldir mutlaka iğneden ipliğe bir serviste expertiz yaptırıp ona göre alın. expertiz yaptırıp almanız size 150 lira ek fatura çıkartır ama bilmeden alacağınız bir araç kucağınızda bir hurda yığınına dönüşebilir.
 



Ynt: Terrano nasıldır? yardım lutfen

yasarergun' Alıntı:
motor bakımları yapılmış, antifiriz kullanılmış, otomatik fanı çalışan bir araç niye hararet yapsın ki ?

bunlardan biri aksatılmışsa her şeyi yapabilir
bütün bunlara ilaveten ben 4 sıra petek taktırdım. hararet sorunu kalmadı. yoksa iki sıralı petekle tüm yaptıklarıma rağmen gene de hararet oluyordu. (terrano 2.7 tdi 1998.) şimdi memnunum.5 yıl oldu hararet sorunu hiç yaşamadım.
 



Ynt: Terrano nasıldır? yardım lutfen

bana kalırsa bakımlı bi terranodan korkma şimdi bazıları kızabilir ama ranger bence tam baş belası bu arada ilandaki nissanın kilometresi bana pek orjinal gibi gelmedi bu benim görüşüm tabiki iyi incelemek gerekir eğer kendiniz araçlardan pek anlamıyosanız bunu bir yetkili servise yaptırmak bence en mantıklısı
 


Ynt: Terrano nasıldır? yardım lutfen

herkese merhabalar... yeniyim burada... uzun araştırmalar sonucu 98 model nissan terrano 2.4 benzinli (gazlı) bir araç aldım..
neden terrano derseniz:

1)öncelikle yüksek bir araç, yükseltme kitine gereksinim duymadan kullanabilirsiniz. türkiyedeki yol koşullarına bakılırsa bu araç yükseklik bakımından ideal. kasisti, çukurdu, kaldırımdı dinlemiyor.

2)benzinli bir araç olduğu için gaz takılabiliyor ve yakıt maliyeti azalıyor.

3)benzinli bir araç olduğu için dizel araçlarda karşılaşacağınız sorunlarla karşılaşmıyorsunuz.

4)manuel vites seçeneği hem şanzuman sorununu minimize ediyor, hem de otomatik vitesteki yakıt sarfiyatının önüne geçiyor.

5)motor hacmi 2.4 olduğu için üst motor hacimli araçlar gibi yüksek vergi vermezsiniz.( aynı yaş grubunda 4.0 motor bir arazi taşıtının vergisi 1.700 tl iken , bu araca 6 aylık 156 tl ödersiniz)

6)henüz kullanma şansım olmadı ancak kullanılırken içindeydim, karda kar lastiksiz öyle bir rampa çıktı ki, zaten onu gördükten sonra araç bana sıcak geldi.çamur ve çim için aynı şey söylenemez belki ama karda harika bir araç.

7)diğer araçlarda bulunan abs, airbag, klima, sunroof gibi konforlar bu araçta mevcut . dijital ve elektronikten uzak donanımı bana çekici geldi.. örneğin kliması dijital değil, bence bu artı bir unsur.

8)bagaj hacmi geniş. gerçi tüp takıldığında simit yapma şansı biraz zor, tüp tankı her ne kadar bagajı daraltıyor gibi görünse de kalan yer gayet geniş.

9)özelliklerine göre fiyat açısından gayet makul bir fiyatı var.17.000 ile 25.000 arasında çok rahat bu araçlar alınabiliyor. ben 22.750 tl verdim. yanında 5 adet sıfır off roads lastiği ile beraber.

10) sonuçta japon malı bir araç. yerli ve binilebilir düzeyde sayılacak bir arabaya verilecek para, terranonun ederinin çok üzerinde. 25.000 tl lık yerli binek araçlara baktım, bir de terranoya. daha az bir fiyata 4*4 keyfini, yüksek araç keyfini ve japon aracı keyfini yaşadım.

EKSİK GÖRDÜKLERİM
1) DİNGİL MESAFESİ çok geniş olmadığından viraj problemi yok değil.. ancak bütün yüksek şaseli arçlarda bu sorun kısmen de olsa var. sürat yapmadığınız sürece herhangi bir sıkıntı yok. sürat yapacaksanız zaten performans aracınız olmalı , arazi aracınız değil.

inanın bunun haricinde bir de şoför mahalindeki camın açma kapama düğmesini koydukları yer biraz sıkıntı yaşatıyor.. onun haricinde bir sıkıntı yaşamadım şükür.

ARACI ALACAK ARKADAŞLARA TAVSİYE
1) BİR DEFAYA MAHSUS ARACI GENEL BİR REVİZYONDAN GEÇİRİN DERİM. aracı aldıktan sonra herhangi bir büyük sıkıntısı olmamasına karşın....

şanzumanı söktürüp tüm parçalarını temizlettim. şanzuman yağını sıfırladım..
-diferansiyelini söktürüp parçalarını temizlettim ve diferansiyel yağını sıfırladım...
--fren merkezlerini, el ferni telini, balataları değiştirdim.
aküsünü sıfırladım.(keyfekeder)
-bujilerini ve tüm filtrelerini değiştirdim.
--motor yağını değiştirdim.
--rot balansını yaptırdım..
lpg gaz ayarlarını yaptırdım.

tüm bu saydıklarımı herhangi bir sorun yokken yaptım. içim rahat etsin diye.. (3000 tl kadar tuttu)...
--- sadece orta rot kolu değişmesi gerekiyordu o da 110 tl ye mal oldu o kadar.

servisteki ustalar da hayret etti.. araç neredeyse sıfırlandı dediler.şu an gerçekten de sıfır gibi oldu.


---------------------------------------
piyasada temiz 2.4 benzinli bulmak, dizel terrano modellerini bulmaktan zor.. ama pekçok ilan gördüm 19.000--
22.000 bandında... alcak arkadaş aldıktan sonra bahsettiğim unsurlaraa dair bir bakım yaprasa kolay vazgeçemez bu araçtan..
-----------------------------------------------------------
komşum bu aracı 60-70 binlik bir araç sanıyordu... fiyatını söyleyince şaşırdı diğer arkadaşlarımın şaşırdığı gibi... şu an pek çok tanıdığımd da hatta ev sahibim de bu aracı almayı kafasına koydu...

--------
yeni geldim bu siteye ama epey kelime sarfiyatı yaptım sanırımm.. umarım bilgilerini ve tecrübelerini paylaşacağım yeni arkadaşlar tanıma fırsatım olur.. saygılar...
 

Ynt: Terrano nasıldır? yardım lutfen

sorarsalar arazideyim' Alıntı:
herkese merhabalar... yeniyim burada... uzun araştırmalar sonucu 98 model nissan terrano 2.4 benzinli (gazlı) bir araç aldım..
neden terrano derseniz:

1)öncelikle yüksek bir araç, yükseltme kitine gereksinim duymadan kullanabilirsiniz. türkiyedeki yol koşullarına bakılırsa bu araç yükseklik bakımından ideal. kasisti, çukurdu, kaldırımdı dinlemiyor.

2)benzinli bir araç olduğu için gaz takılabiliyor ve yakıt maliyeti azalıyor.

3)benzinli bir araç olduğu için dizel araçlarda karşılaşacağınız sorunlarla karşılaşmıyorsunuz.

4)manuel vites seçeneği hem şanzuman sorununu minimize ediyor, hem de otomatik vitesteki yakıt sarfiyatının önüne geçiyor.

5)motor hacmi 2.4 olduğu için üst motor hacimli araçlar gibi yüksek vergi vermezsiniz.( aynı yaş grubunda 4.0 motor bir arazi taşıtının vergisi 1.700 tl iken , bu araca 6 aylık 156 tl ödersiniz)

6)henüz kullanma şansım olmadı ancak kullanılırken içindeydim, karda kar lastiksiz öyle bir rampa çıktı ki, zaten onu gördükten sonra araç bana sıcak geldi.çamur ve çim için aynı şey söylenemez belki ama karda harika bir araç.

7)diğer araçlarda bulunan abs, airbag, klima, sunroof gibi konforlar bu araçta mevcut . dijital ve elektronikten uzak donanımı bana çekici geldi.. örneğin kliması dijital değil, bence bu artı bir unsur.

8)bagaj hacmi geniş. gerçi tüp takıldığında simit yapma şansı biraz zor, tüp tankı her ne kadar bagajı daraltıyor gibi görünse de kalan yer gayet geniş.

9)özelliklerine göre fiyat açısından gayet makul bir fiyatı var.17.000 ile 25.000 arasında çok rahat bu araçlar alınabiliyor. ben 22.750 tl verdim. yanında 5 adet sıfır off roads lastiği ile beraber.

10) sonuçta japon malı bir araç. yerli ve binilebilir düzeyde sayılacak bir arabaya verilecek para, terranonun ederinin çok üzerinde. 25.000 tl lık yerli binek araçlara baktım, bir de terranoya. daha az bir fiyata 4*4 keyfini, yüksek araç keyfini ve japon aracı keyfini yaşadım.

EKSİK GÖRDÜKLERİM
1) DİNGİL MESAFESİ çok geniş olmadığından viraj problemi yok değil.. ancak bütün yüksek şaseli arçlarda bu sorun kısmen de olsa var. sürat yapmadığınız sürece herhangi bir sıkıntı yok. sürat yapacaksanız zaten performans aracınız olmalı , arazi aracınız değil.

inanın bunun haricinde bir de şoför mahalindeki camın açma kapama düğmesini koydukları yer biraz sıkıntı yaşatıyor.. onun haricinde bir sıkıntı yaşamadım şükür.

ARACI ALACAK ARKADAŞLARA TAVSİYE
1) BİR DEFAYA MAHSUS ARACI GENEL BİR REVİZYONDAN GEÇİRİN DERİM. aracı aldıktan sonra herhangi bir büyük sıkıntısı olmamasına karşın....

şanzumanı söktürüp tüm parçalarını temizlettim. şanzuman yağını sıfırladım..
-diferansiyelini söktürüp parçalarını temizlettim ve diferansiyel yağını sıfırladım...
--fren merkezlerini, el ferni telini, balataları değiştirdim.
aküsünü sıfırladım.(keyfekeder)
-bujilerini ve tüm filtrelerini değiştirdim.
--motor yağını değiştirdim.
--rot balansını yaptırdım..
lpg gaz ayarlarını yaptırdım.

tüm bu saydıklarımı herhangi bir sorun yokken yaptım. içim rahat etsin diye.. (3000 tl kadar tuttu)...
--- sadece orta rot kolu değişmesi gerekiyordu o da 110 tl ye mal oldu o kadar.

servisteki ustalar da hayret etti.. araç neredeyse sıfırlandı dediler.şu an gerçekten de sıfır gibi oldu.


---------------------------------------
piyasada temiz 2.4 benzinli bulmak, dizel terrano modellerini bulmaktan zor.. ama pekçok ilan gördüm 19.000--
22.000 bandında... alcak arkadaş aldıktan sonra bahsettiğim unsurlaraa dair bir bakım yaprasa kolay vazgeçemez bu araçtan..
-----------------------------------------------------------
komşum bu aracı 60-70 binlik bir araç sanıyordu... fiyatını söyleyince şaşırdı diğer arkadaşlarımın şaşırdığı gibi... şu an pek çok tanıdığımd da hatta ev sahibim de bu aracı almayı kafasına koydu...

--------
yeni geldim bu siteye ama epey kelime sarfiyatı yaptım sanırımm.. umarım bilgilerini ve tecrübelerini paylaşacağım yeni arkadaşlar tanıma fırsatım olur.. saygılar...

dostum aynı araç bende var ve bu anlattıklarını okuyunca bi anda sanki kafamda düşündüklerim yazıya dökülmüş bir hal almış gibi hissettim :D bu aracı alırken birebir bu yazdıklarını düşünerek aldım.emin ol tek sıkıntı bagajdaki lpg tankı bu arada mailin varsa mailleşebiliriz 1-2 şey tarif etmek istiyorum sana belki işine yarar
 

Ynt: Terrano nasıldır? yardım lutfen

yazdıklarımın kaydadeğer bulunması mutlu etti beni.... rihtimdaki_adam@hotmail.com benim mail adresim...paylaşımlarını beklerim arkadaş..... muhabbetle.......
 



Ynt: Terrano nasıldır? yardım lutfen

forumda ve bazı sitelerde nissan terranonun dingil mesafesinin kısalığından sözederek aracın dar oluşu ve viraj etkinliğinin yetersizliğinden bahsedilmiş....

öncelikle şunu vurgulamak gerekir ki; arazide kullanılan araçlarda GENEL İTİBARİ İLE kısa şase ve dar dingil mesafesi avantajdır.

bunun en büyük sebebi arazide girilen yolların dar oluşunda, geniş aracın o yolda kalıyor olmasıdır. ( bkz lada niva , land rover karşılaştırması, discovery chanel da bu iki aracı ağır arazi koşullarında test ettiler. LADA niva dar ve kısa şaseli oluşunun avantajı ile land rover ın giremediği her yere girdi ve de çıktı.)

nissan, daha uzun dingil mesafeli PATROL ü üretti.... kıyaslandığında patrol daha cüsseli ve heybetli duruyor.... ancak patikadan hallice bir orman yolunda ağaçlara kısılıp kalabiliyor... bu tarz yollarda birkaç cm bile çok önemli.....5 cm veya 10 cm lik genişlik ise o tarz bir yola girmeyişinize sebep....

terranoyu satın aldığım asker mensubu kişi, terrano nun tek kapılısını almak için satıyordu... uzun şase terranoya göre, tek kapılı kısa şase terranonun daha avantajlı olduğunu düşündü sanırım. ..

her türlü yüksek şaseli araç aerodinamik mevzuatına dair virajlarda etkinliğini kısmen de olsa yitirir... hele de viraj destek özellikleri yoksa....

hız yapmak isteyen performans aracı kullanmalı.... arazi aracı kullanan ise 4*4 disiplinine uygun hareket etmeli bence...

yani bir 4*4 ile 100 km nin üzerinde viraja girip bu aracın virajı iyi değil demek mantığa aykırı sanırım.

suzuki jimmy ve daıhatsu terios gibi dar hacimli ve çok kısa dingil mesafeli 4*4 ler i üretebiliyorsa araç mühendisleri, nissan terrano onların yanında bu konuyla alakalı mevzusu yapılmayacakmış gibi duruyor....

AYNI ARAÇ ÜZERİNDE HER TÜRLÜ ÖZELLİĞİ BARINDIRAN VE HER TÜRLÜ KOŞULA UYGUN ARACI TALEP EDİYORUZ SANIRIM..

---- FAZLA PAHALI OLMASIN.....
----- YAKITI İYİ OLSUN....
---------VERGİSİ DÜŞÜK OLSUN..
------------ARAZİDE İYİ OLSUN..
--------------ŞEHİRİÇİNDE DE KULLANABİLEYİM.
------------------PARÇASI UCUZ OLSUN
-------------------VİRAJDA İYİ OLSUN
--------------------İKİNCİ ELİ OLSUN VE HEMEN ELDEN ÇIKARABİLEY İM.

gibi pek çok özelliği bir arad istiyoruz.. ve bunlardan biri o araçta yoksa, sanki en büyük eksikliği bu olmayan şeymiş gibi hafızalarda yer ediyor.

KANIMCA;
BİR ARAÇTAN NE İSTEDİĞİMİZİ DÜŞÜNMEMİZ,
ARACI ALDIKTAN SONRA DA İSTEKLERİMİZİN YERİNE GELİP GELMEDİĞİNE BAKMAMIZ GEREKLİ..
EKSİK GÖRDÜĞÜMÜZ UNSURLAR, ALDIĞIMIZ UNSURLARIN ÖNÜNE GEÇMEMELİ.

tüm doğa dostlarına selamlar...

--
terranonun örneğin kendi markasındaki PATROLe göre dar kabul edilişi
 

Ynt: Terrano nasıldır? yardım lutfen

Yazilanlara katilmamak elde degil.Adi cikmis bir kere alinmaz diye.
Piyasanin hic tutulmayan araclarini kullaniyorum ve cok memnunum.
Sanki cok tutulan araclar hic sanayiye ugramiyormus gibi dusunulmesin.
Araziye cikan her arac mutlaka sanayiye ugramak zorundadir.
Bakmazsan olmaz,bir sonraki sefer yolda birakir.
Arazi araci eger arazide kullaniliyorsa devamli gozleyeceksin,dinleyeceksin,bakacaksin.
Sifir olsun,isterse periyodik bakimli olsun arazi cikisi en azindan guzelce yikatmak gerek.
Yikatmak bile bir bakimdir,sarttir.
Herkes araciyla mutlu olsun.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,000
Mesajlar
1,527,056
Kayıtlı Üye Sayımız
166,746
Kaydolan Son Üyemiz
bilicello

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst