Barbalone kardeşimiz çok güzel açıklamış. Mekanik olarak yürütemezsiniz diye bir şey yok. Oflarsınız poflarsınız ama sonunda mekanik, alt takım vs parçalardan sorun olmaz. Çırakoğlu arkadaşımızın dediği gibi bir kaç gün sonra olur ama o tür parçalar bulunur. Zor olan kaporta, ve aksesuar parçaları. Atıyorum, çamurluk dodiği, tampon köşe lastiği vs... Diğer parçalar bir şekilde iyi bir ustaya rastlarsanız hallediliyor. Gönül tabii ki her şeyi orjinal olsun, sırıtmasın, sorun çıkarmasın istiyor. Bulamadığınızda ikame parçayla idare ediyorsunuz.
Yakıt konusunda eğer iyi ayarlar yapılırsa 3.0 özellikle uzun yolda daha az yakar. Şehir içinde dur kalk ne yazık ki daha fazla yakıyor. LPG uygulamasında yeni yıllara geldikçe sorun çıkaran motorlar, bahsettiğimiz doksanlı yıllarda eski nesil olduğundan çok dayanıklılar. Sadece buji lablolarına dikkat edin bazen eriyip teklemeye neden oluyor. İyi kalite Amerikan malı kablolar var onlar uzun ömürlü ve dayanıklı oluyor.
Tek araç olması sıkıntı olabilir. Sebebi, araçlar sonuçta yirmili yaşlarındalar ve ne zaman neresinden yorulup sorun çıkaracağı belli olmaz. Elektrik arızası olabilir, mekanik yorulan parçalar olabilir. Kolay bulunamayacak bir parçaya denk gelirseniz araç yatarken işe, alışverişe gitmek dert olabilir. Kolay kolay arıza çıkarmaz ama çıkarırsa da Tofaş değilki her köşede parçasını bulasınız.
Kasım ortasıydı, resmi bir araç geldi tamire 2.8 Hilux tek kabin. Pırıl pırıl bir araç 90 modeldi yanılmıyorsam. Nasıl olmuşsa çok sağlam olan bir parçası, direksiyon deve boynu kırılmış. Yan sanyisi yok, pik döküm bir parça ustamız kaynağa olumsuz baktı ve resmi daire olduğu için çıkma kabul etmiyorlar, gerçi etselerde bildik yerlerden çıkmaya da ulaşamadık. Mecburen sipariş ettik ve yurt dışından geldi. Yeni yıla atlamadan aracı tamamlayabildik.
Uzun yazdım ama Toyota 4Runner çok kemikli bir araçtır. Parçaları ucuz değildir ama kolay kolay kırılmaz. Yakıtı düşünecekseniz dizel Duster, Ssangyong gibi bir araca bakınız. Arkadaşlar hayli açıklamalı güzel yazmışlar. Bende birkaç bilgi paylaşayım istedim. En zor evredesiniz. En önemlisi önce servis usta veya tamirci ayarlayınız. Sonra onun önereceği araca yoğunlaşınız. Sorun olduğunda sanayi ile içli dışlı olmaya alışınız. İnternet üzerinden parça aramak için vakit ayırmayı unutmayın. Kolay gelsin.