Toyota Hilüx 2010 Egzozda Siyah Duman

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Musti1993 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,776

Musti1993

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Merhaba aracımda siyah duman atma sorunu var rampalarda boş olduğu halde vites değişimlerinde kendini hemen toplamıyor fakat topladığı zaman gidişte sıkıntı YÖK bu arada gaza yüklendikçe turbo sesi içeri ıslık sesi veriyor ve duman atma sürekli oluyor enjektörleri ve egr yi baktırdık sıkıntı YÖK turbo dan olabilir mi acaba birkaç usta aracı denedi ama sıkıntı YÖK diyip gönderiyor sizce bu durum neden kaynaklanır
 

Etiketler
kara duman çig atma..yakıtı yakama ma durumudur..

2 sebebi olabilir enjektörler fazla yakıt yolluyordur..?

yada içeri giren hava yetersiz dir..

turbosu bozuk dur ,kelepçesi gevşektir..hortum delik dir..vs ..?

obd2 soketi ne arıza yazmış bakın çıkan kodları gogılda arayın..
 

Enjektörleri baktırdım temiz egr yi temizlettim tek turbo kaldı ıslık sesi bariz olduğu için. Turbo nun borularda veya herhangi bi yerinde kaçak vs olsa yapar mı böyle
 

Karaduman olayı da öyle aşiri değil sürekli atıyor ama devirsizken ve anlık gaza yüklenince çok atıyor
 

Merhaba...

1.Turbodaki yağ keçesi yağ kaçırırsa egzostan siyah duman atar.
Bunun anlamı motor turbodan kaçan yağı yakıyor demektir.

Bu sorunun tespiti için motor yağ eksiltme var mı? varsa kaynağı turbo keçesi yağ kaçağı.


Yokuşta çekişten düşme sebeplerinden bazıları;

1. Hava filtre tıkalı ise yeterli hava alamadığı için motor güçü düşer. Hava filtresi değiştirilmeli

2. Hava filtresinden turboya giden hortomlarda delik varsa veya bağlantıları gevşekse turbo motorun çevresindeki havayı çeker bu hava sıcak olduğu için motora yeterli oksijen gitmediği için araç güçten düşer.

3. Hava filtresi çıkışındki MAF sensör kirli ise beyin hava miktarını doğru algılayamaz ya çok yakıt gönderir yada az yakıt. Araç aşırı yakıt yakmaya başlar. Rölanti de yükselebilir.

4.Turbodan çıkıp intercooler e giden hortum delik mi veya bağlantıları gevşek mi? kontrol edilmeli. Küçük bir delik veya gevşek bağlantı turbo gücünün intercooler e ve motora gidemeden bu delikten kaçmasını sağlar motor yokuşta bayılır çekiş düşer.

5. İntercooler de delik varsa turbo hava basıncı buradan kaçar ve motor turbosu yokmuş gibi çalışır çekişten düşer.Bu problem intercooler altında yağ kaçakları varsa belli olur.

6.İntercooler den çıkıp motora bağlanan hortomlarda delik veya gevşek bağlantı turbo gücünün motora ulaşamadan buralardan kaçması demektir. motor güçten düşer.

7. İntercooler üstündeki hava giriş delikleri kapalı ise turbodan gelen sıcak hava intercoolerde soğuyamaz sıcakhava motorun güçten düşme nedenidir.

8.İntercooler içi kirlenmişse turbodan gelen yağlar zamanla iç duvarlara yapışıp kurur ve tüm yüzeylerde film tabakası oluşturur. İntercooler havayı soğutabilmesi için havanın intercooler iç yüzeylerine değmesi gerekir.
Bu durumda motora aşırı scak hava gider motor bayılır yokuşta çekmez.İntercooler sökülüp içine tiner doldurulup bekletilir veya intercooler temizleyici kullanılır.

9. Turbodan aşırı ıslık sesi gelmesi turbo giriş ve çıkış hortum bağlantılarındaki açıklıklardan dolayı olabilir.
Ses buralardan dışarı kaçıyor demektir. Islık çalarken nasıl ses çıkıyorsa benzeri.... Genelde bir hortum ile bu problem tespit edilir. Bir ucu kulağa diğer ucu turbo hortum bağlantılarına tutarak kontrol edilir.

Benden bu kadar....