termostatsız oluşun en büyük zarar vereceği zaman sıcak mevsimlerdir..Zira,sistemde dolaşan sıvının sıcak eşiği yükselir ve o nispette hızlıca da soğur..Radyatörün kapasitesi ,sistemin 3/1 oranında dersek, termostat bu 3/1 lik kısmı,diğer hacimde kalan sıvıya göre ayarlar ve ısı farkı aza indiğinden,motor hep optimal ısı seviyesinde çalışır..
Yazın termostatı olmayan bir motor,özellikle uzun süre yük altında devirli çalıştığında,tüm sistem sıvısının sıcaklığını yükselteceğinden,sonrasında ilk açıklamamdaki problemleri yaşayabilir.
soğuk havalarda ise,tam tersi termostat olmayan motorlarda sürekli soğuk çalışmaktan ötürü,fazla yakıt ve blokta deformasyona varan probemler yaşanacaktır.
NOT: bu arada mekaniker felan değilim,haddimi aşmışsam affola..
kalın sağlıcakla