Toyota Hilux LN106'da Hararet Sorunu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan darmunyan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,821

Etiketler


Toyotolarda hararet sorunu kolay kolay yaşanmaz,klima açık vaziyette arabada saatlerce uyurdum hararet olmazdı.
Altı tane toyota aldım sattım hararaet hiç olmadı.


Orjinal parça kullanmanız önemli.
Bence hemen bir ustaya gösterin,basit bir problemde olabilir.
 


benım ısuzu pıkapım vardı epey bır zaman sonra hararet yukselmeye basladıkı bu arıza olmazsa japon arabalarda mumkun olan bır sey deyıl teknık bır arıza bulamadım bır gun arabanın on ızgarasından radyotore bakarken arka ısık goren yer cok az kalmıs yanı yarısından cogu hava gececek yerlerı toz tıkamız anladımkı ondan panjuru sokup tazıklı suylan delıkler acıldı sorun yok oldu ve her sene yaz bası hortum tutarah bu delıklerı acmaya basladım sorun cozuldu sızınkıde olabılır..
 

Eğer işin içinde çamur varsa (meret şey her yere ulaşıyor) her gezi sonunda mutlaka radyatörün temizlenmesi taraftarıyım sıcağı sıcağına.
 



sorun şimdilik halloldu,ustam termostatın arızalı olduğunu söyledi, söktü yenisini TAKMADI,yazın böyle kullanabileceğimi ama kışın termostat takmam gerekeceğini söyledi..marmarise gitttim geldim 2000 km ye yakın yol yaptım herhangi bir problem yaşamadım..yardımlarınız için teşekkürler
 


Selam..

Ustanıza benden selam söyleyin lütfen..O söktüğü termostatın yenisini hemen taksın..

termostatsız diesel , her an conta yakma,blok çatlatma problemlerine gebe duruma gelecektir.

optimal çalışma ısısından mahrum kaldığı içinde güç kaybı ve yakıt artışı cabası.

kolay gelsin.
 

uyarınız için teşekkür ederim
 

aslında ustam bana sonbaharda mutlaka yeni bir termostat taktırmamı ama yaz mevsiminde bu şekilde termostatsız kullanabileceğimi söyledi..sizce yazın geçmesini bekleyebilir miyim yoksa acilen yeni termostatı mı takayım ? saygılar
 


termostatsız oluşun en büyük zarar vereceği zaman sıcak mevsimlerdir..Zira,sistemde dolaşan sıvının sıcak eşiği yükselir ve o nispette hızlıca da soğur..Radyatörün kapasitesi ,sistemin 3/1 oranında dersek, termostat bu 3/1 lik kısmı,diğer hacimde kalan sıvıya göre ayarlar ve ısı farkı aza indiğinden,motor hep optimal ısı seviyesinde çalışır..

Yazın termostatı olmayan bir motor,özellikle uzun süre yük altında devirli çalıştığında,tüm sistem sıvısının sıcaklığını yükselteceğinden,sonrasında ilk açıklamamdaki problemleri yaşayabilir.

soğuk havalarda ise,tam tersi termostat olmayan motorlarda sürekli soğuk çalışmaktan ötürü,fazla yakıt ve blokta deformasyona varan probemler yaşanacaktır.

NOT: bu arada mekaniker felan değilim,haddimi aşmışsam affola..

kalın sağlıcakla
 



ayrıntılı açıklamanız için teşekkür ederim ali bey ilk fırsatta yeni termostat taktırıcam,saygılar
 




Ali abicim sendeki bu bilgi dagarcigiyla, tecrubeyle, bir cok usta eline su dokemez senin ;D ;D ;D
 

Hasan Kardeşim...Sizlere feda olsun..

ben hiç kimsenin zarar görmesine tahammül edemem,bildiğimi yazdım yalan yanlış ne olduysa artık. ;D

kalın sağlıcakla
 


MUDANYALI' Alıntı:
Hasan Kardeşim...Sizlere feda olsun..

ben hiç kimsenin zarar görmesine tahammül edemem,bildiğimi yazdım yalan yanlış ne olduysa artık. ;D

kalın sağlıcakla

Teşekkürler Ali bey , varolun
 



Ynt: Toyota Hilux LN106'da Hararet Sorunu?

Güzel paylaşımlarınız için teşekkürler arkadaşlar.