Sedat ım haklısın ama 2010 model araçların alım maliyeti nerdeyse bizim yarı paramız adamlar jer yapıyı ona göre uyarlamış bende 2010 model aracı 40-50 bin eurolara alabilsem bende düşünmem sende düşünmezsin biz burda nerdeyse 7-8 yaşındakilere o paraları veriyoruz
Sedat ım haklısın ama 2010 model araçların alım maliyeti nerdeyse bizim yarı paramız adamlar jer yapıyı ona göre uyarlamış bende 2010 model aracı 40-50 bin eurolara alabilsem bende düşünmem sende düşünmezsin biz burda nerdeyse 7-8 yaşındakilere o paraları veriyoruz
Sedat ım haklısın ama 2010 model araçların alım maliyeti nerdeyse bizim yarı paramız adamlar jer yapıyı ona göre uyarlamış bende 2010 model aracı 40-50 bin eurolara alabilsem bende düşünmem sende düşünmezsin biz burda nerdeyse 7-8 yaşındakilere o paraları veriyoruz
1600cc ye kadar %37 ÖTV
1601cc den 2000cc'ye kadar %60 ÖTV
2001 cc üstü %84 ÖTV tabidir.
ee tabi bide ÖTV ile bitmiyor; ÖTV+KDV+bandrol+trafik sigortası+plaka tescil
1 Dinar = 1.2 TL
Yani ekranda görünen 60 litrenin bedeli 10.8 lira
Umutunda yazdığı gibi 1200 km için toplam yakıt giderimizin TL karşılığı 26 lira oldu
İşin ilginç tarafı Türkiye akaryakıt ihtiyacının büyük bir kısmını Libya ve Cezayirden karşılıyor.
Yani bu pompa fiyatının daha altında alıyor, üzerine nakliye, rafineri giderleri v.b ile VERGİLER ekleniyor litre fiyatı 0.18 TL den 3 TL ye çıkıyor.
Olaya şöyle bakarsak, bizim araçlarımız ortalama olarak km de 40 kuruş tüketiyor.
Ortalama olarak ta yıllık 10 000 km yaptığımız düşünülse, yılda 4000 TL yakıt giderimiz var.
Bunun %50 sini vergi kabul etsek (ki dolaylı vergilerle birlikte fazlasıdır) yılda 2000 TL vergiyi zaten ödüyoruz.
26 tl / 1200 km=o.o217 tl/km. hangi landcruiser bu tüketim değerinde yurdumda. Bunun en az üç katın yakıt tüketiyoruz malesef. Buda demek oluyorki %300 pahalı benzin.