Transporter

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan adigekuzeyli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,821

Önde ikili koltuk arkaya/öne geçmeyi zorlaştırır. Bu geçiş transporter gibi küçük araçlarda çok önemli. Örneğin eşiniz arkada yemek yaparken kolaylıkla öne geçip oturabilirsiniz, okuyabilirsiniz, laptop kullanabilirsiniz. Özellikle, geceleri ve soğuk ve yağışlı günlerde.

Önde tek koltuk olması çocuk yatağına engel olmaz. Ben yıllarca böyle bir yatak kullandım.

Aşağıdaki linkte çok resim var. Size bir fikir verenbilir.

kinderbett t5 vorne - Google'da Ara
 

Etiketler

Kayınbiraderimde hususi bu tür minibüs (Renault trafik) var, hususi minibüslerde k belgesi yada SRC gerekmiyor,
Yol kenarındaki tartı istasyonlarına hiç girmiyormuş,sorun yok dedi
 

ruhsatinda ticari yazmiyorsa kantara girmez. ticari yaziyorsa kantari gorunce girmeniz lazim. artik gorevli arac cevirmiyor kamera var. girmezseniz arkanizdan ceza makbuzu geliyor. ticari ruhsatli alip hususiye cevirirseniz mutlaka vergi dairesine gidip kontrol edin. vergi dairesinde ticari kaydi duzeltilmemis olabilir. otomobil ruhsatli 4+1 uzun sase bulabilirseniz cok rahat edersiniz. emin olun fazladan vereceginiz her kurusun karsiligini alirsiniz. insallah gonlunuze gore bir arac sahibii olursunuz.
 

Ruhsatim kamyonet, ticari, yuk taşıma aracı.
Camlı Van.
Camlı vanlar hiç bir zaman kantara girmedi. Sadece panelvanlar giriyordu eskiden.

Src, k2, psikoteknik belgeleri aldım. Sebebi aracın sahibi şirketin olmasi. Eğer şahsen sahip olsaydım src ve k2 ye gerek kalmayacakti.
Psikoteknik belgesi gerekir mi bilmiyorum, gerçi kullandığınız Kango araçla durum aynı. Psikoteknik belgesi her 5 yılda bir yenileniyor. Veren yerler yardım etmese çok az kişi alabilir .
 



Otomobil ruhsatlı uzun şaseler conforlıne diyemi geçiyor. karavella saymazsak kaç modeller otomobil çıktı. Birde otomobil olanlar 8+1 koltuklu diye biliyorum en arkadaki koltuğu söksen bi dert sökmesen bidert. Bu arada src 2 belgemi yastan dolayı almıştım elimde var.
 

* Aracı satın alırken husisi kullanım mı ticari kullanım mı diye soruyorlar.. Hususi dediğinizde hiç bir scr ve k belgesi almanıza gerek yok.. ( ticarette kullanamazsınız + başkasına ait kutulu ve faturalı bir ürünü taşıyamazsınız )
* Aracım 4+1 Standart ( Kısa ) şasi. 1 senedir camper olarak kullanıyorum. 10 bin km yol yaptim ve hiç kantara girmedim.
* Bu araçta enine yatılmaz.. En 164 cm. Camdan cama ölçüm hata olur. Camdan cama ölçüm ile yapılmış bir yatak tavana çok yaklaşmak demetir ki o da ayrı bir konforsuzluk doğurur.
* Şimdiki bilgim ve tecrübem olsaydı koltuk sök tak uğraşmak yerine panelvan alır ortaya camları açtırır yatağı depolama alanlarını ve mutfağı yapar sadece ocağı sök tak yaparak sorunsuz bir şekilde muayeneye girer geçer ve yoluma devam ederdim. Araç sabit ocak duş ve wc yoksa tek baktıkları ruhsata işli koltuk sayısı.
* Araç ne olursa olsun tavana koyduğunuz bir güneş paneli ile muayeneden geçersiniz.
* 4+1 araçtaki ön yolcu koltuğunun tekli olması şahsen bizim için ciddi avantaj.. Önden arkaya rahat geçiş ve eşimin konforlu bir yolculuk yapması. Ayrıca koltuğu döndürebildiğimiz için ciddi bir konfor ve geniş alan sağlamakta.
* Eylül Ekim ayında ege akdenizde tatil yaptım. Aracımda ısı yalıtım yok ve hiç ihtiyaç hissetmedim. Ekim sonrası mayıs ayına kadar gerekli olacağı kanaatindeyim.
* Heki ( Havalandırma ) şart. Bi aksilik çıkmazsa 2021 de yaptıracağım.

Şimdilik almak istediğiniz araç ile ilgil tecrübe ve görüşlerim bu şekilde.
 

Vebasto olduğu sürece kış yalıtımı çok da şart olmuyor
Bende de vardı TransporterT5, Vebasto açınca fırın gibi oluyor
 





Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim. Panelvan düşünmüyoruz çünkü biz sadece gezi amaçlı değil bazen arkada koltuklarda gerekecek oyuzden camlıvan veya cityvan da kararlıyız. Enine yatak konusuna gelince biz zaten kangoyla, yatak tavan arası 65 cm ile 4 senedir gezdiğimiz için buzdolabımızın yükswkliği 50 cm ve mutfak sistemini yine arkaya düşündüğümüzden dolayı bize yükseklik yeterli gelecektir diye düşünüyoruz tabi esas karar aldıktan sonra. Sizin vermiş olduğunuz 164 cm lik ölçü camdan camamı net ölçerseniz memnun olurum.
 

Sizin aracınız kaç model 102 lik mi, 140 lık mı çekişi, yakıtı, vergi-sigorta gibi giderleri hakkında da bilgi verirmisiniz?

en önemlisi camdan cama net ölçü.
 


Videodan aldığım bu resme iyi bakmak lazım. Avrupa Birliğinde bu karavan gaz kontrolundan ve Tüv‘ den geçemez. Çok yazık. Iki genç ve sempatik insan kendilerine çok güzel, donanımı kullanıșlı bir karavan yapmıșlar…

Gaz tüpünün üzerine konulan çok prizli kablo. Fiși prize takarken bazan bir kıvılcım olușur. Gaz sızdırma tehlikesinin en yüksek olduğu yerde tüpün bağlantı yerleri; prizin hemen yanı.

Daha önce de bir kaç defa yazdım. Gaz havadan ağır olduğu için sızan gaz altta birikir. Tüpün bulunduğu yerin tabanında biriken gazın karavanı terkedbileceği bir delik göremiyorum.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=RjzQ0Im0u_Y
 

@Akdeniz45 ,

Algıda seçicilik işte : ), elemanlar Youtube olayını çok sevmişler bunları gözden kaçırmışlar.

Kanallarında solar enerji hesabı yapmışlardı, ciddi teorik bilgi çalışması. Yayımların çoğu teorideki çalışmaları.

İşte gerçek hayat acıdır, karavan yapım aşamasındayım notlarıma gaz alarm dedektörü eklemiştim gaz tahliye deliğini unutma uyarısı da ekliyorum hemen.
 




Merhaba, tecrübe böyle birşey. Gözden asla kaçmıyor
Çok teşekkürler güzel sözleriniz için. Bu videoyu çektiğimiz tarihte henüz 220V tesisatı tamamlanmamıştı. O nedenle invertorden idareten bir 3lü uzatma kablosu çekmiştik.
Şu anda uygun çift kutuplu sigortalar ve kaçak akım rolesiyle desteklenen güzel bir 220V tesisat çektim.
Ayrıca alt tarafta bulunan su deposunun hortum girişinin bulunduğu deliğin yanına da 5cm genişliğinde bir tahliye deliği açtım biraz zahmetli oldu çünkü bu nokta tam teker bosluğuyla mazot deposunun arasında kalıyor ve ortasından da şase desteği geçiyor.
Ama hallettik.
İzleyenler için önemli bir uyarı yaptığınız.
Aynı zamanda ilk açıldığı tarihlerden beri buralarda (genelde off-road bölumunde) olan ve yazan bir forum ahalisi olarak teşekkürü bir borç bilirim.
Çok selamlar.
Mert.