moger
LAND CRUISER VX 80
- Mesajlar
- 302
- Tepkime Puanı
- 0
Üç farklı marka ve modeldeki aracımı 2 ay süreyle aynı muayene istasyonundan muayeneye soktum..Silivri Kavaklı 'daki istasyonda üç aracım da muayeneye girmeden birer kez far ayarına gitti ve muayeneden geçmedi
..Üçünü de yetkili servislerinde birer kez daha far ayarı yaptırdım.Ama ikinci kez muayeneye girmeden güvenemedim, Silivri'de Kavaklı muayene istasyonunun yakınındaki Silivri sanayii sitesinde far ayarı yapan bir lastikçi de birer kez daha yaptırdım. Araç başına 3 far ayarı biri yetkili,biri özel servis diğeri Silivri esnafı.. ???
Silivri deki far ayarını yapan lastikçi, yetklili servislerin yaptığı ayarın hiçbirisine onay vermedi ve hepsinin ayarını kendine göre değiştirdi.Üç arabam da muayeneden geçti.
Şimdi sormak istiyorum.Araçlardan biri Doğuş grubunun üst sınıf markası.Yetkili serviste Almanların ürettiği cihazla ayar yapıp daha evvel yaptırdığım far ayarını beğenmeyip değiştirdiler.
Markalar, araç tasarımı ve her parçanın tasarımı ve üretimi için yıllarca zaman,emek ve milyonlarca dolar para harcıyor.Hadi diyelim bir yetkili servisteki çalışan ayar yapmayı bilmiyor ,üçünün yetkili servislerinin cihazları bozuk ve yapamıyorlar? ???Silivri deki küçük sanayiideki çocuk otomobil devlerine kafa tutup mucizeler yaratıyor ??? Bugün üçüncü aracım da far ayarından geçtikten sonra bu yazıyı yazmaya karar verdim.
Bu çocuk mu mucizeler yaratıyor yoksa bunda art niyetmi aramaya başlayalım?
Muayene istasyonuna en yakın far ayarı yapan olarak sorulduğunda bu çocuk işaret ediliyor.Trafik işlemlerimi yapan kişi söyledi.Silivri deki far ayarını yapan çocuğun yaptığı ayarın hiçbirisi red cevabını almıyormuş,Bu sabah erkenden kontrol amaçlı ayara gittiğimde arkamda kuyruk olduğunu gördüm.Lastik satamıyor ama far ayarından sürümden kazanıyor. ;D
Ayrıca muayeneye gitmeden evvel motor numaranızın nerede olduğunu servisinizden öğrenin ve gözünüzle görün. Motor numarası görülmüyor kolaylığına kaçıp 65 km yol yaptıktan sonra servisten kaşeli kağıt getir numaranı görmüyorum diyecek kadar da rahatlar.İki farklı marka da bu sıkıntıyı yaşadım iki kez İstanbul- Silivri -Atatürk sanayii arası mekik dokudum.Araç sahibine yada yetkili servise motor numarasının nerede olduğunu sormadan kolaya kaçıp git yazdır gel diyorlar.. O yüzden mutlaka muayene öncesi motor ve şase numaranızın nerede bulunduğunu tespit edin.
Günde kaç araç bu şekilde git-gel yapıyor. Kaybedilen zaman,iş kaybı,biriken muayeneler, harcanan yakıt,para,bozulan psikoloji ve diğerleri...
Buna benzer rezaletlerin yaşanmaması için TUV TURK yetkililerinin biran önce çözüm üretmeleri gerekmektedir.
Silivri deki far ayarını yapan lastikçi, yetklili servislerin yaptığı ayarın hiçbirisine onay vermedi ve hepsinin ayarını kendine göre değiştirdi.Üç arabam da muayeneden geçti.
Şimdi sormak istiyorum.Araçlardan biri Doğuş grubunun üst sınıf markası.Yetkili serviste Almanların ürettiği cihazla ayar yapıp daha evvel yaptırdığım far ayarını beğenmeyip değiştirdiler.
Markalar, araç tasarımı ve her parçanın tasarımı ve üretimi için yıllarca zaman,emek ve milyonlarca dolar para harcıyor.Hadi diyelim bir yetkili servisteki çalışan ayar yapmayı bilmiyor ,üçünün yetkili servislerinin cihazları bozuk ve yapamıyorlar? ???Silivri deki küçük sanayiideki çocuk otomobil devlerine kafa tutup mucizeler yaratıyor ??? Bugün üçüncü aracım da far ayarından geçtikten sonra bu yazıyı yazmaya karar verdim.
Bu çocuk mu mucizeler yaratıyor yoksa bunda art niyetmi aramaya başlayalım?
Muayene istasyonuna en yakın far ayarı yapan olarak sorulduğunda bu çocuk işaret ediliyor.Trafik işlemlerimi yapan kişi söyledi.Silivri deki far ayarını yapan çocuğun yaptığı ayarın hiçbirisi red cevabını almıyormuş,Bu sabah erkenden kontrol amaçlı ayara gittiğimde arkamda kuyruk olduğunu gördüm.Lastik satamıyor ama far ayarından sürümden kazanıyor. ;D
Ayrıca muayeneye gitmeden evvel motor numaranızın nerede olduğunu servisinizden öğrenin ve gözünüzle görün. Motor numarası görülmüyor kolaylığına kaçıp 65 km yol yaptıktan sonra servisten kaşeli kağıt getir numaranı görmüyorum diyecek kadar da rahatlar.İki farklı marka da bu sıkıntıyı yaşadım iki kez İstanbul- Silivri -Atatürk sanayii arası mekik dokudum.Araç sahibine yada yetkili servise motor numarasının nerede olduğunu sormadan kolaya kaçıp git yazdır gel diyorlar.. O yüzden mutlaka muayene öncesi motor ve şase numaranızın nerede bulunduğunu tespit edin.
Günde kaç araç bu şekilde git-gel yapıyor. Kaybedilen zaman,iş kaybı,biriken muayeneler, harcanan yakıt,para,bozulan psikoloji ve diğerleri...
Buna benzer rezaletlerin yaşanmaması için TUV TURK yetkililerinin biran önce çözüm üretmeleri gerekmektedir.

