KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Aslında benzinli içinde aynı şey geçerli 2000 - 01 içinde 20 bin üzerinde rakamlar isteniyor, ama gerçek piyasa tutturabildiğine, ben ucuz aldığımı düşünüyorum. 19500 verdim 2003 ün sekizinci ayı çıkışlı.
Samsun'daki arabayı mı aldınız yoksa? Bordo olanı? Ben de niyetlenmiştim uygun fiyatlı diye ama diesel diye korkup vazgeçmiştim. Güle güle kullanın. Chip tunning sonuçlarını merakla bekliyorum...
Genellikle LPG tüketimi hesaplanırken benzine verilen parayı nedense çoğu kmse hesaplamaz. Bu da kışa girdiğimiz şu zamanlarda ciddi bir tüketim faktörü. Karmada hesapladığınızda ve model yaş ve olasılıksız arkadaşımızın dediği faktörleri ve kendi önceliklerinizi bütün bunlarla birarada gözönünde bulundurunca kendinize göre bir yere varmış oluyorsunuz.
Ancak sizin bandrol-dizel denklemi kurup buradan ekonomikliğe ulaşmanız bana göre çok doğru değil Suat bey. 60.000 euro verip 3.20 diesel BMW alıp vergisi yüksek öyleyse ekonomik değil demek gibi bir şey.
Benim yakıt ekonomisinin yanı sıra , diesel tercihimdeki en önemli nedenlerden biri de turbo diesel motorların chip tuning veya beyin yazılımına sonderece müsait olması sebebi ile, beygir gücü ve tork artışı sağlamaya çok müsait olması bunu benzinli modellerde çok pahalı ve mekanik parça modifiyeleri ile daha pahalı yapılabilecekken, çok daha ucuz maliyet ile güç ve tork alınabilmesi sebebi ile tercih etmiştim. 3" süspansiyon ve 2" body lift ve 30" lastik uygulamalarını bu gün itibarı ile tamamladım. Şimdi Diferansiyel kildi ve beyin yazılımı var önümüzdeki haftanın programında.
çağlar bey lpg li araçların çoğu kimse tarafından yok sayılan mecburi benzin tüketimi ve hdı nin torku konusunda katılıyorum size benim demek istediğim kullandığım jlx in 100tl bandrolü ile hdı nin yaklaşık 400tl olan bandrolü arasındaki fark. yılda 15.000km yapan bir kişi için sanırım bu önemli bir fark yani lpgli ve dizelin yıllık yaklaşık olarak aynı kullanım maliyetine sahip oldukları kanısındayım.Bu arada aracınızı güle güle kullanın
Suat Bey sizi yanlış anlamadım, kısmen doğru da diyorsunuz ama bandrol konusunda sizin şartlarına göre, kullanım koşullarınıza göre ve size göre doğru olan bir durumdan söz ediyoruz. Evet doğru ama sizin şartlarınız içinde doğru. 29 Ekim terihinden itibaren kullanmaya başladım arabayı ve 122.800 km de aldım. Bir aylık zaman geçti ve şu an arabam 126.000 km de ve kış mevsimi, bağlıyız çok fazla gezmiyoruz, ayın yarısı bayram tatili idi iş güç kovalamadığımız yattığımız halde 3000 km yapmışım.
Hesap edelim; LPG li aracım 14 liter yakıyordu şehir içi. 3000 / 100 x 14 = 420 litre LPG tüketir, 2,1 TL den > 880 TL LPG masrafı ve yaklaşık 3000 km için 40 TL de benzin tüketir deyin , 920 TL şehir içi kullanırsanız masrafı olur 3000 km de .
Diesel ise 8 litre tüketiyor şehir içinde; aynı hesapla 3000 / 100 X 8 = 240 litre motorin tüketir. 3,1 TL den > 744 TL motorin masrafı olur. İki ayrı yakıt ile iki ayrı servis sistem iki ayrı yerin masrafı vs ile de uğraşmam.
1 ayda 3000 km yaparsam (ki çok rahat yapıyorum) ile TL bazında 176 lira diesel olması sebebi ile avantaj sağlamış oldum LPG ye göre...
Aracı aldığımdan beri yaptığım modifikasyonları iyileştirme ve düzenlemeleri an ve an tek tek başka bir platformda yayınladım. Yayınlamaya da devam edeceğim. Şu an itibarı ile 3" süspansiyon yükseltme ve 1,75 " kupa yükseltme işlemlerini tamamladım. İç aydınlamaların iyileştirilmesi konusunda orjinali ile rekabet edebilecek temizlikte ancak çok çok daha verimli bir çalışmam oldu devamı da geliyor. Şİmdi tuning kısmına geçtim, beyin yazılımı konusunda bilgiler ediniyorum, vinç ve diğer off road aksesuarlarım da hazır uygun zamanımı bekliyor.
İşte Türkiyenin ilk ve tek off road modifiyeli vitara JLX - HDİ dıesel' inin ilk fotoğrafları
kanka aracın tum resımlerını ılk defa burdan gorduk guzel olmus suzukı konusundakı bılgı ve deneyımını artık tum arkadaslarımız bılıor benım arabamdan sonra yaptıgın en guzel araba ;D ;D ;D
kanka aracın tum resımlerını ılk defa burdan gorduk guzel olmus suzukı konusundakı bılgı ve deneyımını artık tum arkadaslarımız bılıor benım arabamdan sonra yaptıgın en guzel araba ;D ;D ;D
İlk defa değil ama Gökhan biliyorsun, 84 tane fotoğrafını yayınladım, başka bir yerde. Çok sağol Gökhan artık her imalatımda kendimle dansediyorum, mütevazi olmak istiyorum ama güzel bir imalat oldu gerçekten. Bunda da ilk kez 5 cm body lift kullandım bir takım özel işlemler uygulayıp. Senin ve Fatih'in araba da , arabalar yorgun olmadığı için çok şık ve başarılı uygulamalar olmuştu.
Yukarıda yazılanları okudum. Ben 96 model turbodizel bir araç buldum. Bahsettiğiniz değerler ve motorlar bunlar için de geçerli midir? Araçın sahibinin verdiği bilgiye göre araç Japonya üretimi imiş. Bunun anlamı nedir? İspanyol üretimden farkı nelerdir? Birde bu model için nelere dikkat etmem gerek? Araç 125000Km'de ..Yaklaşık fiyat bilginiz var mıdır?
Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.