KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Caglar bey benimde hıdırım var ..havalar sogudu ama hala ısıtma lambası yanmıyor panelde bunun nedenini ,biliyormusunuz ısıtma bujilerimi arızalı yoksa baska bir nedenmi var anlayamadım cevabınız ıcın tesekkur ederim..
kızdırma bujileriniz iş yapmıyorsa bu havada motoru çalıştırmanız mümkün degil derim.
bir zaman rölesi yardımı ile kontagı acınca yaklaşık 30 saniye gibi.. kızdırma bujilerine elektirik yollar sizede durumu göstermek için ekranda bir lamba yanar..
12 v kontrol kalemi ile ilk kontagı actıgınızda kızdırma bujlerine elektirik geliyormu kontrol edin geliyorsa ..problem yok gösterge ampulu yanmış tır..
Bir ay zaman geçmiş mesajı yeni gördüm,kusura bakmayın. Benim de şu ana kadar üç aydır , paneldeki o sarmal lambanın yandığını, aralık ayının ilk haftası, kar geldi geliyor deyip hafiften serpiştirdiği gün sabaha karşı arabaya bindiğimde bir kez gördüm . O gün bugündür on ısıtma sarmal işaretini ilk ve tek görüşümdür. Çalışması gecikmeli ya da sorunlu olmadığından, kimi dizeller de olduğu şekilde, otomatik olduğunu düşünmeye başladım. Bir değişik durum ortaya çıkarsa bilgilendiririm
kızdırma bujileriniz iş yapmıyorsa bu havada motoru çalıştırmanız mümkün degil derim.
bir zaman rölesi yardımı ile kontagı acınca yaklaşık 30 saniye gibi.. kızdırma bujilerine elektirik yollar sizede durumu göstermek için ekranda bir lamba yanar..
12 v kontrol kalemi ile ilk kontagı actıgınızda kızdırma bujlerine elektirik geliyormu kontrol edin geliyorsa ..problem yok gösterge ampulu yanmış tır..
;D elektirik kesildide ..
common rail sistemlerde ki sistem degişkmik miş ...pardon ..bilip bilmeden atmışız ...nede olsa eski avcıyız yanii.. ;D
dogrusunu izah ediyim=>>
kızdırma bujileri nerede ise dekor amaclı konulmuş ! yüksek basınçlı oldugundan her zaman çalışmazmış ..! ısı sensöründen sinyal alan ecu durum degerlendirmesi yapıp gerek gördüğünde kızdırma bujilerinin calışıp çalışmamasına karar verirmiş..
düz dizel eskitip kara dizel denilen makinalarda kızdırma olmazssa olmaz bir mevzu ..common rail ler farklı imiş bilğilerinize sunulur ..
eveetttt;
uzun süredir kafamdaki proje olan chip tuning uygulamasnı geçen hafta yaptırdım bugün tam bir hafta oldu. Bir haftadır deneme süresinde kullanıyordurm. BU gün bir haftalık gözlemlerimi yazayım dedim.;
En başta söylemek istediğim olmuş mu ? olmuş. Hemde güzel olmuş. parasnıa değdi. Tüm turbo diesel kullananlara marka model farketmeksizin öneriyorum. UYgulamayı yaptrdğım ana firma halen varan turizmin neoplanlarına çalışma halinde.
Gelelim bizim arabaya;
önceden 30 lastik değişimi ile beraber orta şeritte isem sol şeride önümdeki arabayı geçmek için çıkacağımda, sol şeridin boş olmasnı beklerdim ; hızlı akan trafiğe dalıp da kısa zamanda akan trafiğin hızına yetişemezdim. Temkinli hareket ederdim. Oysa şimdi binek araba gibi sol şerit müsaitse, sinyali verip çıkabiliyorum. 1700 devirden itibaren torku ve gücü veriyor 2200 civarında da turbo devreye giriyor. Sonuç ayna mahruti değişmeden, binek araba lezzeti.
İkinci en önemli fark bir üst vites herzaman dolu. Yani önceden 2 den 1e çekmek gerektiği zamanlarda şimdi 2. vites "ben burdaym daha gidebilirim" diyor . yada 3 den 2 ye almak gerekirken , 3 de gaza yüklenince kolay toparlyor.
Bunları yaparken yakıt tüketiminde artış yönünde hiç bir değişiklik olmadı. Aslında azalması gerekiyordu , ancak yazılım uygulaması ile birlikte, güç ve tork artışına bağlı olarak; zaten sorunlu olan , değişmesi gereken debriyaj, baskı , balatam kaçırmaya başladı. yorumum, baskı balatadaki kaçırma azalması gereken yakıt tüketimini gölgeledi.
Hamdi bey merhaba; Klavye iptalini bende kullandğım araçda düşünüyorum. ama Çağlar'ın bahsettiği Kandilli'deki kaynımın arkadaşı söylemiş türü şehir efsanesinden çekindiğim için yaptırmamıştım. Sonrasında sorun yaşadınız mı?