Vitara Hakkında Yardım Lütfen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Atilla01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,589

Atilla01

Ana Kamp
Mesajlar
21
Tepkime Puanı
0
Yer
Adana
vitara hakkında bilgi sahibi olan degerli abilerim
93 model 3 kapi otomatik vites vitara kullaniyorum su 2 konu hakkında bilgi verirseniz sevirim...

1) bilindigi gbi otomatik vitaralar ileri 4 vitestir fakat ben gecenlerde birkac sefer otoyola cikip hiz denemesi yaptim gaz pedalinin sonu aynen söyle: HIZ:130 km/h devir saati yaklasik 5000 i gösteriyordu. normalde bu aracin 120 km/h gibi bir hızdan sonra son vitese gecmesi gerekiyordu ama gecmedi bunu ısrarla birkac kere denedim ama olmadi. sizce bunun sebebi ne olabilir? araca bakım yaptıralı yaklasık 1 ay falan oldu ama sonuc bu...

2) diger bir sorun ise inanilmaz bir yakıt sarfiyatı var. buji kablolari, bujileri distrübitör kapagi tevzi makarasi motor yagi 1 ay önce degisti. hava filtresi sorunsuz ve lastikleri standart herhangi bir modifiyesi yok. yakıt degerlenirinide yazayım. 60 lt lpg ile yaptigim yol 260 km...

bu sorunlari düzeltemezsem satabilirim :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

Otomatik şanzumanınızda bir sorun olma ihtimali var sanırım son vitese geçişi yapmıyor.

Yakıt tüketimi konusunda ise degerler aşagıdaki gibidir.(Standart Ayna/Mahtruti oranlı araçlar için)

Düz 5 Kapı standart lastik ve normal kullanım ile 12 LT/100 Km LPG
Düz 5 Kapı 30"büyütülmüş lastik ve normal kullanım ile 13 LT/100 Km LPG
Otomatik 5 Kapı standart lastik ve normal kullanım ile 14 LT/100 Km LPG
Otomatik 5 Kapı 30"büyütülmüş lastik ve normal kullanım ile 15-15,5 LT/100 Km LPG

1-Sizin aracınız LPG tüketim degerlerini yeniden ayarlatın
2-Ancak bir kaçak durumunda bu tüp tüketimleri olur, bende olmuştu, 37 Litre ile 300Km giderken 37Lt ile 140Km LPG bitmişti.
3-Herşey normal ise Ortalama 15 Lt ile 100Km gitmeniz gereklidir.Şu anki degeriniz 23 Lt civarında.

Kolay gelsin.
Hakan Irıklı
 

Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

cvpların icin tsk ederim Hakan abim. dün yine baktirdim ama herhangi bir kacak falan göze carpmadı. sanırım iyi bir elden gecmesi gerekecek. bu arada sizin vitaradaki celik tamponu arastirdim 250 euro yaziyor. bu fiyata taksit yaptirma durumu falan söz konusu olabilirmi acaba? birde merak ettigim su: celik tamponu monte ederken kaynak yapılıyormu?(yapılmaması tercihim)... bugün aksam adanadan istanbula geliyorum yılbasına kadar ordayım. yedek parca konusunda sanırım grand oto yu öneriyorsunuz benim de almam gereken birkac parca var artık bir selamınızı söyleriz grand otoya :smiley:
 

Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

iyi günler atilla bey, aracınızın 4. vitese atmaması sanırım otomatik vitesin over drive modunun kapalı olmasından kaynaklanan bişey olabilir.
 

Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

özür dileyerek konuyu tekrar aktif hale getiriyorum 15 gunluk senelik izin kullandim ve nete girme imkanim olmadi. 1993 model vitarada over drive modu varmi ki? ben yok diye biliyorum. bu arada yakıt sorununu hallettim karbüratördeymis sorun henüz ölcüm yapmadim ama hissedilir derecede yakıtta azalma var. ilkkez karbüratöre tamirci eli degiyor dediler bende mutlu oldum :smiley::smiley:
 



Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

sakin ye yumusak kulanımda vit
Atilla01' Alıntı:
özür dileyerek konuyu tekrar aktif hale getiriyorum 15 gunluk senelik izin kullandim ve nete girme imkanim olmadi. 1993 model vitarada over drive modu varmi ki? ben yok diye biliyorum. bu arada yakıt sorununu hallettim karbüratördeymis sorun henüz ölcüm yapmadim ama hissedilir derecede yakıtta azalma var. ilkkez karbüratöre tamirci eli degiyor dediler bende mutlu oldum :smiley::smiley:
sakin ye yumusak kulanımda viteslerı 2250-2500 devir aralıgında degıştirmeli ve vites gecmelerini pek bellı etmemesi lazı mdır vites atmaları 3000 devir üstü ise vites gecisleri sert hissediliyor ise sanzımanın bakım zamanı gelmıştir. yag tıpasını acıp yagı boşaltmadan yagı ıncelemenız gerekır az bı numune almanız gerekır koyu sıyah ve tortulu ise sanzıman bıtıktır sakın yagı bosaltıp yenı yag koymayın 1 metre bile gitmez..koyu kırmızı sıyaha yakın ise yagı degıstırmenız gerekır. acık vısne rengı ıse yagı yenıdıri bi sorun cıkarmaz..genelde 150-200 bın arası dayanır japon sanzımanlar her 40 binde yagı degısıp bakımı yapılanlar..
 

Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

dogrudur vites 1 den 2 ye yavas kalkislarda erken geciyor yağına bugun baktım bi sorunu yok gayet iyi durumda. ama benim anlamadigim konu su gaz pedalini sonuna dayadigim halde neden 4. vitese gecis yapmiyor. ilk aldigimda otoyolda bir kac kez denemis ve 4e gectigini görmüstüm ve arac birden hızlanarak 150 km/h hiza ulasiyordu oda lpg de iken. over drive modu varmi hala bilmiyorum :D
 

Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

Atilla01' Alıntı:
dogrudur vites 1 den 2 ye yavas kalkislarda erken geciyor yağına bugun baktım bi sorunu yok gayet iyi durumda. ama benim anlamadigim konu su gaz pedalini sonuna dayadigim halde neden 4. vitese gecis yapmiyor. ilk aldigimda otoyolda bir kac kez denemis ve 4e gectigini görmüstüm ve arac birden hızlanarak 150 km/h hiza ulasiyordu oda lpg de iken. over drive modu varmi hala bilmiyorum :D
otomatık sanzıman ve vitaradan kendi capımda anlarım da sorun su otomatık vıtaram olmadıgımdan vıtaranın otomatıgınle pek ilgilenmedim.sıze genede yardımcı olabılırım.otomatık sanzımanları genel olarak ıkıye ayırabılırız (trptonık vs simdi 100 cesidivar) konumuzla alakalı yenı model ve eskı model diye yenı model olanlar 1994 cıvarından sonra tahminim cıktı bunlarda elektronık beyın vardır vıtes gecıslerinizi o ayarlar icinde selenoid valf ler vardır (elektırıklı musluk) bunlar acılıp kapanıp vıtes gecışlerinizi ayarlar yalnız basıt sıstemler degıl karmasık sıstemlerdır ornegın arac motoru 3 pıston calısıyor yeterlı gucu üretemiyor onu anlar ve vites gecişlerine imkan tanımaz arıza ısıgı yakar .eskı sistemlerde sanzımana gıden bır gaz teli benzeri bir tel vardır siz gaza basınca otelede basmış olursunuz o tel sızın arac kullanırkenkı ruhi durumunuzu bile anlar seri kullanıyorsanız sizi anlar viteslerinizi ona göre degiştirir bu telin adı roket teli dir .sızın arac ta sanzıman ye.mo. ise selonoid .eskı model olma ıhtımali yuksek ozamanda roket telı ayarsızlıgı (otomatık sanjıman tamırcısıne) ayarlatabılırsınız 3 dakikalık bi iştir bır ihtimalde tribün tabir edilen parca vardır yeterlı yagı sanzımana yollamadıgından yada arac motorunun yeterli torku veremedigindendır .size önerim ilk iş tel ayarı dır sorununuz çözülmesse sorun capı maddi acıdan zaman acısından büyüyecektir. japon sanzımanlar asıan motor markadır ve dünyada pek cok tanınmış oto üreticileri o markayı kullanır bıldıgım bazıları volvo saab opel renault gıbı ..elektonık sanzımanlarda w winter kış modu bizim 4L modu gibi agır devirdir,s sport modu yüksek devirde vites degiştirirler,overdrive ise genelde yanlış bılınır 180 ile arac sollamaya degil 60 ile rampada zorlanınca komyonların takviye vitesi benzeri bır olaydır düşük sürat lerde uygulanır bilgilerinize..
 

Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

ilginiz ve cvplarınız icin tesekkür ederim Oğuz Bey. is yogunlugundan servise veya tamirciye gidemiyorum buyüzden bugun biraz arastırma yaptım fakat ic acıcı biseler bulamadım nette. aracta overdrive ile ilgili bir dügme vb bisey oldugunu zannetmiyorum cunku olsa gözüme carpardı simdiye kadar. servis yetkilisinin birine arac 4 e gecmiyor dedigimde bunu kendisinin denemesi gerektigini söyledi gaz pedalinin altındaki biseyden bahsetti anlamadım tabi. en kısa zamanda dediklerinizi uygulayacagim bilgi icin tesekkürler
 

Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

overdrive on/off düğmesi,otomatik vitesin tork konvertörü denen ve içinde yağ olan parçasının motorun krank milinin çıkış devriyle eşleştirme yada yağ sisteminin bir miktar kaçırmasına izin vererek devir arttırmasını sağlar. tork konvertörü debiryaj balatası gibi çalışır ama aktarmayı yağ ile yapar. yağı çevirip tekerlektleirn bağlı olduğu kısmı döndürecek kadar sıkışmasını sağlar. 4 .vites dediğiniz şey aslında tork konvertörünün "kilitlenmesi" yani hareketin tamamını iletebilecek devirde çalışmasıdır. zaten düşük devirde yapısı gereği bir miktar kaçırdığı için, ekonomi açısında eski sistemler avantajsızdır.

overdrive ekonomi vitesidir diyelim. bazı arabalarda overdrive seçeneğini kapatırsınız od/off yazar. yani en üstten bir alt viteste sürersiniz. treyler çekerken yada yüklü halde yokuş çıkarken gereklidir.

tüm bu vites geçişleri elektronik bir ünite tarafından kontrol edilir. elektrikli valfler yağ basıncını kontrol ederler.sistem azıcık toleranslar ile çalışır. selenoidler bozulursa ilgili viteslere geçmezler. mesela 4. vites B selenoidinin tek başına çalışmasıyla mümkün olur. ama o selenoid tam işlev yapamıyorsa sistem o selenoidi devre dışı bırakabilir. aynı şekilde vites ile iligli devir sensörü, yağ ısı sensörü gibi sensörler doğru çalışmamaya başladıklarında araç "limp mode" denen koruma moduna geçer ve over drive da çalışmaz yani 4. vitese geçmez. aynı şekilde sisitemin sağlığı amaçlı motor tam ısınmadan genelde sistemler overdrive ye izin vermezler bunuda şanzuman yağının ısısından anlarlar.

eski arabamda bozulan vites nedeniyle epey tımalamıştım. umarım yağınızda tortu ve karartılar yoktur yoksa şanzumanın yenilenmesi gerekir. arızaları pahalı tamiratlar gerektirir. çoğu japon aracın vites sistemi JATCO markadır ve çoğu parçası ortaktır. Mesela mazda 626, ford Mercury ve Nissan Pathfinder tamamen aynı otomatik vites sistemini kullanır aktarma organları farklı olsada. Aynı şekilde bir otomatki vites sisteminini bir çok varyantı olabiliyor.
 



Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

Atilla01' Alıntı:
ilginiz ve cvplarınız icin tesekkür ederim Oğuz Bey. is yogunlugundan servise veya tamirciye gidemiyorum buyüzden bugun biraz arastırma yaptım fakat ic acıcı biseler bulamadım nette. aracta overdrive ile ilgili bir dügme vb bisey oldugunu zannetmiyorum cunku olsa gözüme carpardı simdiye kadar. servis yetkilisinin birine arac 4 e gecmiyor dedigimde bunu kendisinin denemesi gerektigini söyledi gaz pedalinin altındaki biseyden bahsetti anlamadım tabi. en kısa zamanda dediklerinizi uygulayacagim bilgi icin tesekkürler
sorun yok araç 3 ileri zaten 4 e nasıl geçsin garibim
 

Ynt: Vitara Hakkında Yardım Lütfen

Fıkra diye Faceboka koysam tıklanma rekoru kırar herhalde :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,920
Mesajlar
1,531,709
Kayıtlı Üye Sayımız
166,948
Kaydolan Son Üyemiz
neyzenx

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst