vitara jlx lastik seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cr-v Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,331

cr-v

Serkan
Mesajlar
131
Tepkime Puanı
0
selam 99 vitaramı 2 inç kadar yükselttim. arcın üzerinde 215/80/15 competus var. m/t lastik almak istiyorum cooper stt. bu yükseltme en fazla ne ebatta lastik takabilirim. yada şu ebat daha iyi olur gibi tavsiyeleriniz nelerdir. değerli bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: vitara jlx lastik seçimi

235-75-15 ebadı takabilirsiniz. Önler belki tam turlarda çamurlıuk içine sürtme yapabilir ama direksiyon turunu biraz kıstırarak bu sorunu çözebilirsiniz.
235-75-15 'in bir boy büyüğü olan 30-9.5-15 ebadı için bu yükseltme bildiğim kadarıyla yeterli değil.
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Abdullah bey bir düzeltme yapayım
Ben 1,5 inch yükseltme ile 30-9.5-15 lastik kullanıyorum.
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

camouflage' Alıntı:
Abdullah bey bir düzeltme yapayım
Ben 1,5 inch yükseltme ile 30-9.5-15 lastik kullanıyorum.
Abi eski mesajlarında da okudum, sizin lastik ve yükseltme ölçüsünü o zaman da kafama takılmıştı. Benim araçta 2.5 inch yükseltme var, 235-75-15 de tam turda sürtme yaptı, direksiyon turunu kıstırdım. Hatta Perçin'e de sormuştum, 30-9.5-15 kullanabilir miyim diye, o da olmaz sürter demişti.
Ama senin araçta sürtmediğine göre demek ki var bir yerlerde kaçırdığım bir nokta.
Belki de Hıdır kullanmanın avantajı... ;D

Şaka bir yana işin bir diğer boyutu da çekiş.
Benim araçta ayna-mahruti orjinal 39/8=4.875. Bahsettiğim 235-75-15 ebadda(28.8inch) araç benzinli olmasına rağmen özellikle rampalarda çekiş kaybı hissediliyor. Dolayısıyla daha yüksek devir çevirip daha fazla yakıt tüketimi. Tabi tersine düzde bu kaybı telafi ediyor, ama rampalarda hoş değil. Demek istediğim olaya bir de bu yönden baktığımızda ayna mahruti 41/8=5.125 değilse ve değişimi düşünülmüyorsa 30 inch bu araçlarda imkansız değil ama tatsız olur.
Onu da değiştireyim dersek sadece dişli takımı çıkma 1000 tl, fakat ötme riski yüksek.
Diferansiyel ötmesin dersek direk 5.125 diferansiyel ön-arka 2000 tl civarı.
E tabi sizin Hıdırlarda böyle sorunlar da yok. 2000 turbo dizel motor, yüksek tork, orjinal 43/10 seri ayna mahruti ile bile asvaltı ağlatıyor. ;D
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Ayna mahruti oranlarını tam bilmemekle birlikte değişime gerek duymadan standant ayna-mahruti ile kullanıyorum. Torktan kurtarıyor olabilir. Zira teknik ayrıntıya vakıf değilim.

Birde aklınızda olsun grand ve hıdırların defransiyel kovanları aluminyum değil, dökümdür
 



Ynt: vitara jlx lastik seçimi

İlhami Bey Kumhoların performansından memnun musunuz?
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Sayın INsoMNiA isminiz yoktu pardon ;D Ama bu nick ile, Erkin olmalı diye hatırlıyorum
Benim aracımdan offroad adına beklentilerim yüksek değildir. Lastikleri yaz kış kullanıyorum. Suzuki forumda da şu şekilde özetlemiştim, ".........Kullanım şartlarım ise belli, h.sonları ve tatilde; bolca gezi, su birikintisi kahramanlığı, piknik, fotoğraf avcılığı, orman gezisi, hafta içi çocuklara okul servisi şöförlüğü"
Şayet sizin içinde aynısı geçerli ise tereddüt etmeyin.
Ancak; daha fazlasını beklerseniz o amaçla kullananlara sormanızı tavsiye edebilirim.
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

camouflage' Alıntı:
Ama bu nick ile, Erkin olmalı diye hatırlıyorum
Ekledim imzaya...

Derin kanallarla pek işim yok. Asıl sormak istediğim şuydu:
Aracın altı oturmayacak kadar derinlikte, cıvık ve kaygan çamurda neler yapıyor. Biraz eğimlice yolda Coper STT gibi boşa dönmüyorsa mesele yok. Aradığım lastik odur...(Gezilerden birinin videosunda görmüştüm STT nin debelenmesini)
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Çamur tahliyesi gayet güzel. Standart lastiklerle 4H konumunda gittiğim yerlere 2 H ile gidebiliyorum
Ama uzun yolda 90 km sonrası uğultu yapıyor. Bu sorunu teyibin sesini açarak ortadan kaldırabiliyoruz ;D
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Kumho ile daha önce asfaltta kötü deneyimlerim olmuştu. Gazlamak için aldığım Ecsta Supra diye V desenli bir modeli (hesapta ultra yüksek performans) 2 ay kullanıp satmıştım...Kumhoların yerine aldığım P Zero Nero lar 4 sene zorlayarak kullanım ardından dahi "0" Kumholardan bariz iyi yol tutuyordu...O yüzden Kumho' yu pek güzel anmam.

Ancak şu anda kullandığım aracı aldığımda üzerinde Kumho Venture AT ler vardı. Çok zorlu olmayan arazide beni üzmedi...
"Federal mi Kumho mu?" diyordum. Kumho "daha hesaplı" diyordum ama referansa ihtiyacım vardı ki onu da sizden temin ettim.
Selamlar...
 



BENZER KONULAR