vitara jlx lastik seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cr-v Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,320

cr-v

Serkan
Mesajlar
131
Tepkime Puanı
0
selam 99 vitaramı 2 inç kadar yükselttim. arcın üzerinde 215/80/15 competus var. m/t lastik almak istiyorum cooper stt. bu yükseltme en fazla ne ebatta lastik takabilirim. yada şu ebat daha iyi olur gibi tavsiyeleriniz nelerdir. değerli bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: vitara jlx lastik seçimi

235-75-15 ebadı takabilirsiniz. Önler belki tam turlarda çamurlıuk içine sürtme yapabilir ama direksiyon turunu biraz kıstırarak bu sorunu çözebilirsiniz.
235-75-15 'in bir boy büyüğü olan 30-9.5-15 ebadı için bu yükseltme bildiğim kadarıyla yeterli değil.
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

veteriner' Alıntı:
235-75-15 ebadı takabilirsiniz. Önler belki tam turlarda çamurlıuk içine sürtme yapabilir ama direksiyon turunu biraz kıstırarak bu sorunu çözebilirsiniz.
235-75-15 'in bir boy büyüğü olan 30-9.5-15 ebadı için bu yükseltme bildiğim kadarıyla yeterli değil.
Abdullah bey bir düzeltme yapayım :smiley:
Ben 1,5 inch yükseltme ile 30-9.5-15 lastik kullanıyorum.
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

camouflage' Alıntı:
Abdullah bey bir düzeltme yapayım :smiley:
Ben 1,5 inch yükseltme ile 30-9.5-15 lastik kullanıyorum.
Abi eski mesajlarında da okudum, sizin lastik ve yükseltme ölçüsünü o zaman da kafama takılmıştı. Benim araçta 2.5 inch yükseltme var, 235-75-15 de tam turda sürtme yaptı, direksiyon turunu kıstırdım. Hatta Perçin'e de sormuştum, 30-9.5-15 kullanabilir miyim diye, o da olmaz sürter demişti.
Ama senin araçta sürtmediğine göre demek ki var bir yerlerde kaçırdığım bir nokta.
Belki de Hıdır kullanmanın avantajı... ;D

Şaka bir yana işin bir diğer boyutu da çekiş.
Benim araçta ayna-mahruti orjinal 39/8=4.875. Bahsettiğim 235-75-15 ebadda(28.8inch) araç benzinli olmasına rağmen özellikle rampalarda çekiş kaybı hissediliyor. Dolayısıyla daha yüksek devir çevirip daha fazla yakıt tüketimi. Tabi tersine düzde bu kaybı telafi ediyor, ama rampalarda hoş değil. Demek istediğim olaya bir de bu yönden baktığımızda ayna mahruti 41/8=5.125 değilse ve değişimi düşünülmüyorsa 30 inch bu araçlarda imkansız değil ama tatsız olur.
Onu da değiştireyim dersek sadece dişli takımı çıkma 1000 tl, fakat ötme riski yüksek.
Diferansiyel ötmesin dersek direk 5.125 diferansiyel ön-arka 2000 tl civarı.
E tabi sizin Hıdırlarda böyle sorunlar da yok. 2000 turbo dizel motor, yüksek tork, orjinal 43/10 seri ayna mahruti ile bile asvaltı ağlatıyor. ;D
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Ayna mahruti oranlarını tam bilmemekle birlikte değişime gerek duymadan standant ayna-mahruti ile kullanıyorum. Torktan kurtarıyor olabilir. Zira teknik ayrıntıya vakıf değilim.

Birde aklınızda olsun grand ve hıdırların defransiyel kovanları aluminyum değil, dökümdür ;)
 




Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Sayın INsoMNiA isminiz yoktu pardon ;D Ama bu nick ile, Erkin olmalı diye hatırlıyorum ;)
Benim aracımdan offroad adına beklentilerim yüksek değildir. Lastikleri yaz kış kullanıyorum. Suzuki forumda da şu şekilde özetlemiştim, ".........Kullanım şartlarım ise belli, h.sonları ve tatilde; bolca gezi, su birikintisi kahramanlığı, piknik, fotoğraf avcılığı, orman gezisi, hafta içi çocuklara okul servisi şöförlüğü"
Şayet sizin içinde aynısı geçerli ise tereddüt etmeyin.
Ancak; daha fazlasını beklerseniz o amaçla kullananlara sormanızı tavsiye edebilirim.
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

camouflage' Alıntı:
Ama bu nick ile, Erkin olmalı diye hatırlıyorum ;)
;) ;) Ekledim imzaya...

Derin kanallarla pek işim yok. Asıl sormak istediğim şuydu:
Aracın altı oturmayacak kadar derinlikte, cıvık ve kaygan çamurda neler yapıyor. Biraz eğimlice yolda Coper STT gibi boşa dönmüyorsa mesele yok. Aradığım lastik odur...(Gezilerden birinin videosunda görmüştüm STT nin debelenmesini)
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Çamur tahliyesi gayet güzel. Standart lastiklerle 4H konumunda gittiğim yerlere 2 H ile gidebiliyorum ;)
Ama uzun yolda 90 km sonrası uğultu yapıyor. Bu sorunu teyibin sesini açarak ortadan kaldırabiliyoruz ;D
 

Ynt: vitara jlx lastik seçimi

Kumho ile daha önce asfaltta kötü deneyimlerim olmuştu. Gazlamak için aldığım Ecsta Supra diye V desenli bir modeli (hesapta ultra yüksek performans) 2 ay kullanıp satmıştım...Kumhoların yerine aldığım P Zero Nero lar 4 sene zorlayarak kullanım ardından dahi "0" Kumholardan bariz iyi yol tutuyordu...O yüzden Kumho' yu pek güzel anmam.

Ancak şu anda kullandığım aracı aldığımda üzerinde Kumho Venture AT ler vardı. Çok zorlu olmayan arazide beni üzmedi...
"Federal mi Kumho mu?" diyordum. Kumho "daha hesaplı" diyordum ama referansa ihtiyacım vardı ki onu da sizden temin ettim.
Selamlar...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,089
Mesajlar
1,528,508
Kayıtlı Üye Sayımız
166,828
Kaydolan Son Üyemiz
XOFA

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst