Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yuzen_adam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,773

yuzen_adam

Kamp III
Mesajlar
876
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
iyi günler,
öncelikle herkese merhaba. uzun zamandır istediğim ve sonunda kavuştuğum vitaramı yükseltmek istiyorum. bunu hakan bey'in kendi aracında yaptığı şekilde yapmak istiyorum. askı takozu, amortisör uzatmaları, şaft flanşı teknik çizimlerini hakan bey'in foruma koyduğu teknik çizimlerden yaptıracağım ancak yaylara koyulan getlerin teknik çizimini bulamadım. birde bahsi geçen ön diferansiyel uzun bağlantı kolu'nu nereden temin edebilirm. bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
diğer bir sorum ise aracımın bir problemi ile ilgili. bu haftasonu kötü boyalı olan jantlarımı boyamak için söktüğümde fren balatalarının diskleri tuttuğunu farkettim. bu neden olur ve nasıl halledebilirim?
son olarak:smiley: sanırım ön hublarım ömrünü tamamlamış 4 çekere aldığımda engevşek zeminlerdeki dönüşlerde bile çıt çıt çıt sesi çıkarıyor atlama yapıyor sanırım. ve 2 çekere aldığımda geri gitmeme rağmen hublardan çıt sesi gelip boşalmıyor. devamlı ön diferansiyel dönüyor ama araç 2 çeker. bu yüzden hubları manuel olanlar ile değiştirmek istiyorum. manuel hubları nereden bulabilirim?

üstad abilerim yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden hepinize teşekkür ediyorum...
 

Etiketler
Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

cevap mahiyetinde değil ama meraktan soruyorum forumda çok duymama rağmen bu hub nedir anlayamadım difransiyel kilidi mi
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

hub kısaca 4x4 aracların ön tekerlek göbeklerinde bulunan arazi vitesine takılınca ön tekerleri devreye alan ve cıkaran bir mekanizmadir otomatik ve manuel calışan degişik tipleri bulunur bilgilerinize
frenler için diskler cizik ise torna ettirip yeni balata ile ,merkez pistonlarında calışmazlık bir sıkışma varmı kontrol edin .hub ları orjinal ikitetelli cıkmacılar dan manualleriride warn winc com tr den bilgi alın
yükseltme icinde calmini ve 4x fourart sitelerinebir göz atın derim hoşcakalın.
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

Slm Yüzen Adam :smiley: güzel nick..
Slm..
Yükseltme işlemini yaparken dikkatli ve birçok unsuru göz önüne alıp yapman lazım. Bu arada yer olarak neredesin ? Yükseltme işlemini nerede yapacaksın? yakın ve uygun olursam uğramak isterim çok detay var.

Yay altı takozu için dışı 100mm içi 50mm hazır alüminyum malzeme satılıyor, içi 65mm tornalamak ve 5mm yüksekliginde 3mm kalınlıgında yay agızı yapmak yeterli oluyor. yüksekligide 50-55 mm arası olması yeterli, daha fazla yükseltme için kit almanı tavsiye ederim.

Yaylar için 4 Adet takoz / Çap 100/65 Yükseklik 50-55mm

Ön Amörtisör için Takoz / 2Adet / Çap 100 Yüseklik 50-55 mm/6 Adet M8 55mm uzun civata

Arka Amörtisör için Takoz / 2Adet / 60 mm kare profilden veya tornacıda uzatma yapılacak

Arka Defransiyel Askısı / 1 Adet / Alüminyum/ Ölçüler Suzuki/Modifikasyon/Teknik Çiz.Bölümünde.
Arka fren hortumu sabitlemesini 5 cm aşagı kaydır.

Arka Defransiyel havalandırma hortumunu depo arkasından sök serbest bırak veya 10-15 cm uzat.

Arka el freni tellerini konrtol et /Gerilmelerini.

Ön Defransiyel Askılarını mutlaka uzatman lazım yoksa aksların dağılır. Uazatmaları 4x4fourart Mehmet becceden alabilrsin. (Defransiyel baglantısna göre 15 derecekadar eğerek yerine takman lazım beccedeki uzatmalar 3 kapı için, unutma, zorla veya kasıntı ile takarsan ön kovan dağılır ,akslar parçalanır.)

Son olarak araç yükselince Chamber settingsler bozulacak ve lastikler dışarı dogru açılacaktır. Bu aşamaya varınca beni ara :smiley:

Kolay gelsin uzun ince bir yoldasın :smiley: :smiley:
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

öncelikle ilginiz için teşekkürler...
jantları boyamak için lastikleri söktüğümde ön ve arka tarafı baya inceledim ve yükseltme işini becerebileceğimi gözüme kestirdim. ben göztepedeyim ancak yükseltme işlerini ünalan mahallesindeki iş yerimizde yapacağım. gelip bilgilerinizi benimle paylaşmanızı çok isterim tabi.
ön diferansiyel uzatması için 15 derece eğmen gerek demişsiniz ancak o işlem sanırım sizin 5 kapı vitaranız için anladığım kadarı ile, benim aracım 3 kapı. birde araç yükseldikten sonra lastiklerede flanş takarak biraz dışarı alsak yükselen aracın dengesinin bozulmasını biraz olsun minimuma indirebilirmiyiz acaba?
 



Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

Bence flanş işine hiç girmeyin, birde başınıza balans problemi çıkmasın derim.
Def. uzatmasında uzun olan sol taraf açısını ayarlamak gerekebilir, söylemek isterdigim bağlantılarını kasınıtı ve zormala olmadan yapmanız gerektigidir.
Yapış aşamasında haber verin uygun lursam ugrayabilirim.
Kolay gelsin.
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

slm;
hakan bey ben bülent, arkadaşımın vitara 2001 5kp var ona sizin get yükseltmenizi yapacağız bende becce den aldığım kit vardı hani dif ve aksı kırmıştım :smiley:)) tel de görüşmüştük..şimdi diğer araca getli sistemi uygulayacağız..şaft taki flanş ın kalınlığı ne olmalı iki ölçü varda biri 16-diğeri10 ?
bide sol ön aks için flanş gerekli olacak mı.
forum a nasıl resim ekleyebiliriz.
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

Slm..
Kit yoksa şafta flanşa gerek yok. Yinede şaftın yerini bir kontrol ettirin.Örnek ben kendi aracımda kullanmıyorum. Aks içinde gerek yok. Kit varsa bu flaşlar lazım yoksa lazım degil diyebiliriz.
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

hakan abi bugün memleketten gelen vitaraya 5 adet nankang çamur lastiği aldık 950 ytl ye maksis bulunamadı bizde önemsemedik ölçüler 31x10 yani 235 ____ sorum şu araç yükseltildi süspansiyon liftiyle, yakın zamanda aynı işlemi bende uygulicam araca biliyosun 235 ler dönüşlerde sürtüyor zannedersem sendede aynı sorun oldu olduysa negibi bi işlem yaptın saygılar.
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

Slm..
Lastigi büyütünce lastik şasiye sürter bendede aynı sorun var:smiley:
Teknik çözüm ise direksiyonu sürtünce birazcık geri çeviriyorsun ;D
Şaka bir yana sol ön lastigin içine bak dreksiyon kutusu altında L mafsal sağ ve sol dönüş stoper civataları var oradan ayarlarsın. Ha ben ne yaptım, üşendim direksiyonu azçeviriyorum :smiley:..
Kolay gelsin..

Hakan
 




Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

sellçuk bey slm:
bende de aynı araçtan var araca lastik alıcam ama kararsızım ancak nankank ı lastikçide konuştuk fakat lastiği görmedim. 950 ytl 4 tanesi mi?
bide hangi desenden aldın? nasıl memnunmusun? maxıs gibi yumuşak mı ? asfaltta ses yapıyor mu?
ben arkadaşımın maxıs lerini 1-2 gün kullandım 30*9,5*15 leri....analizim şu : arazide mükemmel competus ile kaldığım çamurlu yerde maxıs ler kalmadı.
asfaltta ta iyi yumuşaklığından dolayı araçtan gelen takırtı sesleri yok oldu:smiley:)) fakat asfalt yolda 80-90 yukarısı uğultu sesi yapıyor az da olsa duyuluyor.
bide biraz ağır lastik... aracın kalkışında ağırlık biraz hissediliyor.
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

Bülent bey mrb bahsettiğim lastikleri memleketten gelen araca taktık maxis bulamadığımızdan nankang aldık, aslında 1 tercih maxis di 950 ytl 5 adet 235/75/15 arazi performansını hiç bi bilgim yok daha tam detaylı deneyemedik sanırım deneme fırsatımız olmadan araç memlekete gidicek ben kendi aracıma maxis takmayı düşünüyorum herkez memnun bence hiç düşünmeyin maxis konusunda...Saygılar
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

jetskı suzuki' Alıntı:
sellçuk bey slm:
bende de aynı araçtan var araca lastik alıcam ama kararsızım ancak nankank ı lastikçide konuştuk fakat lastiği görmedim. 950 ytl 4 tanesi mi?
bide hangi desenden aldın? nasıl memnunmusun? maxıs gibi yumuşak mı ? asfaltta ses yapıyor mu?
ben arkadaşımın maxıs lerini 1-2 gün kullandım 30*9,5*15 leri....analizim şu : arazide mükemmel competus ile kaldığım çamurlu yerde maxıs ler kalmadı.
asfaltta ta iyi yumuşaklığından dolayı araçtan gelen takırtı sesleri yok oldu:smiley:)) fakat asfalt yolda 80-90 yukarısı uğultu sesi yapıyor az da olsa duyuluyor.
bide biraz ağır lastik... aracın kalkışında ağırlık biraz hissediliyor.
Merhabalar.
Aracınıza yaptıgınız modifikasyonlar (Arazi için), aracınızı arazide iyileştiriken asfaltda kötüleştirir. Yani bir terazinin iki ucu gibi düşünün hangi tarafta nekadar iyi olmak istiyorsunuz. Aracınız MT(Mud Terrain ) lastik takarsanız ki Maxxis Mudder iyi bir lastiktir, çamur performansı ciddi oranda artacaktır, digeryandan asfaltda ise yol tutuş azalıp 90 kmlerde lastik sesi yapacaktır. Eger araziye yani çamur olan satıhlara girecekseniz, MT lastik takmanız şart yok ciddi ugraşır geçilebilecek birçok yerde kalırsınız.

30*9,5*15 leri taktıgınızda aracınızın orjinal lastik çapı olan 27"'den 30" lastige geçmiş olursunuz, buda çekiş kaybı ve yakıt artışı olarak araca etki eder. Ayna mahruti oranlarınız 5,12'den 5,72 oranına çekerseniz bu bayılm problemide ortadan kalkacaktır, güç kaybını yokuş'da ki dur kalklarda daha bariz hissederseniz.

Marka olarak bilinen denen ve memnun kalınandan vazgeçmeyin Amerikayı yeniden keşfetmeyin derim, Maxxis'i önerim, ayna mahruti degiştirmeyecekseniz, 235-75-15 işinizi görecektir.
 

Ynt: Vitara Yükseltme ve Birkaç Soru

Offroadpassion' Alıntı:
Slm Yüzen Adam :smiley: güzel nick..
Yükseltme işlemini yaparken dikkatli ve birçok unsuru göz önüne alıp yapman lazım. Bu arada yer olarak neredesin ? Yükseltme işlemini nerede yapacaksın? yakın ve uygun olursam uğramak isterim çok detay var.
Yay altı takozu için dışı 100mm içi 50mm hazır alüminyum malzeme satılıyor, içi 65mm tornalamak ve 5mm yüksekliginde 3mm kalınlıgında yay agızı yapmak yeterli oluyor. yüksekligide 50-55 mm arası olması yeterli, daha fazla yükseltme için kit almanı tavsiye ederim.
Yaylar için 4 Adet takoz / Çap 100/65 Yükseklik 50-55mm
Ön Amörtisör için Takoz / 2Adet / Çap 100 Yüseklik 50-55 mm/6 Adet M8 55mm uzun civata
Arka Amörtisör için Takoz / 2Adet / 60 mm kare profilden veya tornacıda uzatma yapılacak
Arka Defransiyel Askısı / 1 Adet / Alüminyum/ Ölçüler Suzuki/Modifikasyon/Teknik Çiz.Bölümünde.
Arka fren hortumu sabitlemesini 5 cm aşagı kaydır.
Arka Defransiyel havalandırma hortumunu depo arkasından sök serbest bırak veya 10-15 cm uzat.
Arka el freni tellerini konrtol et /Gerilmelerini.
Ön Defransiyel Askılarını mutlaka uzatman lazım yoksa aksların dağılır. Uazatmaları 4x4fourart Mehmet becceden alabilrsin. (Defransiyel baglantısna göre 15 derecekadar eğerek yerine takman lazım beccedeki uzatmalar 3 kapı için, unutma, zorla veya kasıntı ile takarsan ön kovan dağılır ,akslar parçalanır.)
Son olarak araç yükselince Chamber settingsler bozulacak ve lastikler dışarı dogru açılacaktır. Bu aşamaya varınca beni ara :smiley:
Kolay gelsin uzun ince bir yoldasın :smiley: :smiley:

Tekrardan merhabalar;
Yüzen adam bu aşamaya geldi mi bilmiyorum ama daha önce garaj bölümünde bahsettiğim arkadaşım bu aşamaya 1 saat kadar önce geldi.Hatta rot balans ustası yapılabilecek ayarları sonuna kadar yaptım desede 0,5 cm'lik ayar problemi kaldı.Yani şu an lastikler halen merkezden yukarısı dışa doğru, yere deyen kısmıda içe doğru durmakta.

Ustanın söylediğine göre daha fazla ayar yapmak mümkün değil. Ayrıca şu an araç 80 km/h dan sonra sola çekiyor ve direksiyon daha önceki durumuna göre oldukça sert.:(

Ustanın bu konuda birşeyleri atladığını düşünüyorum fakat yanında olmadığım için net bir şey söyleyemiyorum.Bu konuda nasıl bir sıkıntı yaşanıyor olabilir? Hakan Beyin ve ayrıca bu şekilde deneyimi olan arkadaşların yorumları, uygulama yapıcaklara, yapıp bu aşamaya gelenlere ve şu anki sıkıntılı duruma yardımcı olacağını düşünüyorum.

Konuyla ilgilenen herkese teşekkür ederim. İyi günler dilerim.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,262
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst