Vitara'da Çalışırken Sarsıntı Yapıyor.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yenerh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,000

yenerh

benim meskenim dağlardır
Mesajlar
171
Tepkime Puanı
0
Yer
trabzon
Selam vitara sever dostlar Benim 1999 jlx otomatik vitaram da rölandi de sarsındı yapıyor direksiyonu tam sağ yada sol yapınca stop ediyor, normal çalışırken hafif sarsındı yaparken ''D'' ye alınca sarsındı bir anlık dahada fazlalaşıyo devir saati 1 den sıfıra inip cıkıyor hafif sarsındılı calışıyor, bir de böyle sarsındılı çalışırken kapı camını aşağı yukarı kaldırırken titreşim fazlalaşıyor yardımcı olursanız sevinirim saygı değer dostlar...
 

Etiketler
yenerh' Alıntı:
Selam vitara sever dostlar Benim 1999 jlx otomatik vitaram da rölandi de sarsındı yapıyor direksiyonu tam sağ yada sol yapınca stop ediyor, normal çalışırken hafif sarsındı yaparken ''D'' ye alınca sarsındı bir anlık dahada fazlalaşıyo devir saati 1 den sıfıra inip cıkıyor hafif sarsındılı calışıyor, bir de böyle sarsındılı çalışırken kapı camını aşağı yukarı kaldırırken titreşim fazlalaşıyor yardımcı olursanız sevinirim saygı değer dostlar...
Rolanti ayar vidasından hafif çevirerek rolantiyi biraz yükseltmeyi deneyin.
 

Merhaba,daha evvel yapmiyorken bu,yeni basladiysa bir yerlerde bazi parcalarin degisim yada bakim zamani gelmis demektir.Eger uzun zamandir servise gitmediyseniz,LPG niz varsa,filitre veya sarf malzemelerinden bazilarinin degisme zamani geldiyse yada aldiginiz yakitta bir problem varsa normaldir.Yok daha yeni bakimdan cikti derseniz Abdullah beyin dedigi gibi rolanti ayari dusuk cikmis servisten.Bu durumda direksiyonu cevirdiginizde pompa motordan guc aldigi icin dusuk rolantide guc yetmez ve ayni sekilde cam motorlari icinde daha fazla elektrik gerektiginde stop etme olayi gerceklesir.Servis bazen az benzin yaksin diye rolantiyi dusuk tutar bazende ayar yapildigi esnada takili olmayan bir fis ayardan sonra takilinca guc tuketimi artar, kontrol edilmeden musteriye arac verilir ve sonuc boyle olur.Cozumu kolay bir dert umarim ayarla duzelir.Kolay gelsin.
 

Teşekkürler rölanti ayarını yükseltik braz düzeldi ama tıtreşim var yine sarsıntılı calışıyor motorda yapılacak bişey olduğunu sanmıyorum bakımlar yapılmış tüp ayarını da 3 ay önce yaptrmışdım ondan olsa benzınde yapmaz benzin de de aynı...
 

Sarsinti yakit yada elektrik sistemi ile ilgili olabilir.
Benzinde de yapiyorsa atesleme,buji,kablolar kontrolu gerekebilir.
LPG li araclarda sistem illaki zarar goruyor.
Bujilerde Japonlar hassastir.Detay icerir,numarasi onemlidir.
Muadil mallarda dahi uyum sorunu olabilir.
Benzine alsaniz dahi sorun devam edebilir.
Zarar derken sizi telaslandirmayayim,yavas oluyor ama oluyor.
Yeni nesil araclarda ornegin GDI benzinli motorlarda cok hizli oluyor.
Daha eski teknoloji olanlarda daha yavas zarar veriyor.
Ornek yeni nesilde 25-30 bin km de olursa eskilerde 80-100 bin km.
Iyice eski teknolojili olanlarda pek zarar vermiyor.
Mecburen kullaniyoruz yoksa fiyata dayanmak zor oluyor.
En kisa zamanda probleminizi gidermeniz dilegiyle...
 



Bence de elektrik arızasına benziyor inşallah en yakın zaman da buluruz arızayı yardımlarınız için teşekkürler...
 

rolanti ayarlayıcısını söküp karbiratör temizleme spreyi ile temizleyin..bulamazsanız balata temizleme spreyi'de olur.. ;)

temizliğe başlamadan motor calışırken fişini söküp tekrar takın calışmada bir salaklık olup düzeliyormu ona bakın..

temizlik sonrası bu işlemi tekrarlayın..bir hareket yok derseniz parca rahmetli olmştur..büyük bir ihtimal temizlik sonrası kendine gelir derim.. ;)

ngk bkr6e buji alın ve tırnak aralığı 0,70 mm olmalı..

bujileri calışırken teker teker sökün takın..bilmiyorsanız..bilene yaptırın fena carpar.. ;) ;) elde eldiven izoleli pense ayak altında tahta olmalı araca dokunmadan bu iş yapılmalı.. ;)

her buji söküldüğünde biraz aptallaşması lazım ..söküldüğü halde aptallaşma yok ise o piston bujisinde sorun vardır..
belli bir zaman sonra buji kablo larıda ihtiyarlıyor..kaliteli olanını ie degişin..bu memlekette benzin cok pahalı.. :smiley:

benzinde derdi cok az veya yok tüm sorun lpg ile kullanımda derseniz..
>> buji+kabloları...derim.. ;)

debimetreye zarar vermeden bogaz kısmını temizletirseniz..akıllı bir adam bulup cok daha iyide olur..rolanti ayarlayıcısınla.. :smiley:
 

oguz1134' Alıntı:
rolanti ayarlayıcısını söküp karbiratör temizleme spreyi ile temizleyin..bulamazsanız balata temizleme spreyi'de olur.. ;)

temizliğe başlamadan motor calışırken fişini söküp tekrar takın calışmada bir salaklık olup düzeliyormu ona bakın..

temizlik sonrası bu işlemi tekrarlayın..bir hareket yok derseniz parca rahmetli olmştur..büyük bir ihtimal temizlik sonrası kendine gelir derim.. ;)

ngk bkr6e buji alın ve tırnak aralığı 0,70 mm olmalı..

bujileri calışırken teker teker sökün takın..bilmiyorsanız..bilene yaptırın fena carpar.. ;) ;) elde eldiven izoleli pense ayak altında tahta olmalı araca dokunmadan bu iş yapılmalı.. ;)

her buji söküldüğünde biraz aptallaşması lazım ..söküldüğü halde aptallaşma yok ise o piston bujisinde sorun vardır..
belli bir zaman sonra buji kablo larıda ihtiyarlıyor..kaliteli olanını ie degişin..bu memlekette benzin cok pahalı.. :smiley:

benzinde derdi cok az veya yok tüm sorun lpg ile kullanımda derseniz..
>> buji+kabloları...derim.. ;)

debimetreye zarar vermeden bogaz kısmını temizletirseniz..akıllı bir adam bulup cok daha iyide olur..rolanti ayarlayıcısınla.. :smiley:
oğuz bey merhaba dün bujileri deyiştirdim sizin tavsiye ettiyiniz bujileri taktırdım aracım 2000v6 96 mod daha öncede yazışmıştık sorum şu ,aracım benzinde hafif siyah duman,gaza geçince normale dönüyor, gazbasınca terar siyah duman atıyor,dumanda yağkokusu yok hafif benzin kokuyor bu arada buharla beraber kurum atıyor yani siyah su,sorun ne olabilir şimdiden çok teşekkür ediyorum.
 


Ynt: Vitara'da Çalışırken Sarsıntı Yapıyor.

benim araçtada gerek rolanti gerek seyir halinde sarsıntı var,usta motor takozları olabilir dedi
şuan değiştirmedim idare ediyorum. sizin sorunda bu olabilir.
 




Ynt: Vitara'da Çalışırken Sarsıntı Yapıyor.

bekir bey, su eksiltiyormu? motor kapak contası demişlerdi banada
böyle bir arıza için ama su eksiltmiyorsa değildir.
 

Ynt: Vitara'da Çalışırken Sarsıntı Yapıyor.

AL1820' Alıntı:
bekir bey, su eksiltiyormu? motor kapak contası demişlerdi banada
böyle bir arıza için ama su eksiltmiyorsa değildir.
ali kardeşim olayı dün farkettim suyada bugün baktım şimdi suyu takibe aldım ,çunkü eksozdan o kadar su çıkması benide şüpelendirdi,benim bilmek istediyim contadansa suyu takip ettiyim sürede ,aracı kullanmamda ne gibi sakınca olabilir,teşekkürler
 

Ynt: Vitara'da Çalışırken Sarsıntı Yapıyor.

Motora yag koydugunuz kapagi acin bir bakin.Kopuk varsa belki contadan olabilir.
Bazen kapak icinde,conta yanik olmasa da kopuk yapabilir.Birde yag cubugunu cekip bakin.
Cubuktaki yagda da kopuk varmi bakin.Ayni kontrolu radyator kapagini da acip yapin.
Bahsi gecenlerde kopuk varsa kesin contadir.Yaga su yada suya yag karisiyordur.
 

Ynt: Vitara'da Çalışırken Sarsıntı Yapıyor.

bekirgümüş' Alıntı:
oğuz bey merhaba dün bujileri deyiştirdim sizin tavsiye ettiyiniz bujileri taktırdım aracım 2000v6 96 mod daha öncede yazışmıştık sorum şu ,aracım benzinde hafif siyah duman,gaza geçince normale dönüyor, gazbasınca terar siyah duman atıyor,dumanda yağkokusu yok hafif benzin kokuyor bu arada buharla beraber kurum atıyor yani siyah su,sorun ne olabilir şimdiden çok teşekkür ediyorum.

süt beyazı eksoz dumanı..> su karışıyor demek antifirizi arrtırın burnunuza güveniyorsanız..kesin yakalarsanız.. ;)
conta cırtlamış demek..!
bosch marka olursa iyi olur..eksoza sokulup içindeki karbona vs bakan makinanın ucunu..>radyatör kapagını kendinizi haşlanmadan açıp o uca koklatacaksınız radyatör suyunu..niye..? içine eksoz dumanı karışmışmı..?
-----------------------------


grimtrak beyaz eksoz dumanı..> yag kokusuda geliyor ise pistonu segmanı..v.s..komple bitmiş..uzatmalarda..! demek..

--------------------------------

kara duman ..>> ciğ atıyor yakamıyor demek..yakıt kokusuda varsa teşhis kesin.. ;)
--------------------------
sebeb 1 degil 1000 olabilir..? hangi birini yazayım ..? sayfa yetermi..? :D ;D ;D

hava,benzin,ateşleme bu üçü birbirine dengeli olcak..3 gözlü tahteravalli hesabı.. ;) +sensör vs elektronik arızalı olmayacak.. ;)
en basitinden tıkalı yada hava gecirmeyen dandik kagıt elementli hava filitresinden bile olabilir..!
carman marka (orjinali olucak cakması degil) el aleti ile obd soketinden baglanacaksınız arıza arama +canlı deger okuması yapılacak..kullanan kişi cocuk degil..çift kaşar usta olması gerekli.. ;) orjinal degere göre avans artırılması lazım 4-6 derece der 10 derece ila 16 arası gaz tepkimesine veya avans tabancasıyla ayar olucak.. ;)

calırşır halde iken her buji tek tek geri cekilip calışmasında ki aptalığa bakılacak yukarı cekilen buji'ye ragmen aptallık olmayan silindir tespit edilip buji bobini piposu içindeki yaylar minik gargaburunla yakalanıp dışarı alınacak ve her biri 3-5 mm boyları uzatılacak yayların bastığı noktalarda pas varsa temizlenecek.. ;)
coğu usta ugraşmaz gider yenisini alırsınız.. ;) o da bir cözüm tabii... :D :D

6 bujide tek tek sökülüp uclarına cıkardıgı renge bakılacak yaglayan yakmayan beelli eder..grı cıkarsa iyi karacıkanda dert vardır demek..

takarken ucunu düşürüp kapatılma durumu olabiliyor..20 cm . den masaya düşse tırnak aralıgında azalma oluyor..filer cakı ile 70 -75 mikron civarı olması gerek..tüp lü kullanım için aralık arttırılırsa iyi olur 10<>15 mikron +.. ;)

bu arada debimeteye zarar vermeden bogazı temizletin kelebek normalmi..acıklık vs durumu nedir..bir bilen..?

carbon clenar degil..6 enjektör sökülecek üstünden ultrasonic enjektör emizleme +test makinsı bulacaksınız..? tercihan lukas yada bosch olucak..dayel ..yerli de olabilir..

>ilk iş 6 enjektör birden teste alınacak hepsi püskürtüyormu ona bakılacak ..eşit miktar atıyormu ona bakılacak ..belkide bazsı bozuk cıkacak hiç temizlemeden bir veya fazlasını yeni alp hep beraber temizleteceksiniz..sonrası eşit püskürtmeyi tuturuyormu gözlemliyeceksiniz..
son test altına kacırıyormu basınc altında ,elektirik yokken altına işiyor sa bu enjektör pistonun erimesine sebeb olablir..burası önemli..ustasına denk gelmeniz lazım.. ;) ustanında calışma anında hep ensesinde olup yapılanları gözlemlemeniz..lazım..

sizin aracta bu sorun var sanırım..bunu ölçüp bicecek söyliyeck alet yok..

lukas cihazda teste girin herşey ortaya cıkar.. ;)

gogıldan buldum bu gibi>> ;)
http://www.google.com.tr/imgres?um=1&hl=tr&biw=1280&bih=815&tbm=isch&tbnid=koH6DzT4QQgcfM:&imgrefurl=http://www.otoerol.com/index.php%3FACTION_NAME%3Dcontent%26id%3D46&docid=9Jw3tv_LiCS1xM&imgurl=http://www.otoerol.com/yukleme/Image/PIC_0033.jpg&w=640&h=554&ei=XlKUUMqmGMnKsgbQrYHYBA&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=136&dur=6628&hovh=209&hovw=241&tx=121&ty=90&sig=102105101177890549615&page=1&tbnh=127&tbnw=143&start=0&ndsp=29&ved=1t:429,r:1,s:0,i:66

adres uzun olmuş..? ;D ;D o da bana benzedi.. :D :D

v6 jlx gibi şıp diye conta yakmaz..sakin ol derim..panik yok.. :smiley:

4 silindir'de 1 buji teklese motor hoplar kör bilem görür..6 silindirde aynı şey olunca calışma düzeni cok az bozuluyor..hatayı bulmak biraz zorlaşıyor..aşırı dikkat + tecrübe şart oluyor.. :smiley:

bogazı filan söktürdüğünde egr valfini ekzoz manifoltu ..ve emme manifoltu arkasınaki her iki girişine teneke conta koyup iptal et..hararet derdin..nispeten az olur..bu zımbırtının lakabı motor katilidir..
bu zımbırtı ne iş yapar arac giderken cıkan eksoz gazının yaklaşık %25 'ini tekrar emme manifoltundan içeri verir ..yanmamış ciğ gazın yanmasını ve katalizatörün tam randımanla calışıp doğayı kirletmeyen..tam yakılmış eksoz gazı cıkarmasını saglar..

iptalinde doğayı azcık kirletmiş oluruz.. ;) ama o ateş sıcaklığındaki eksoz gazını motordan uzak tutmuş oluruz..
lpg kullandığımızdan doğaya saygımız da az da olsa devam eder.. :smiley:

bu tip soruları v6 ile ilğili bölümlerde cevaplasam ileride lazım olana yardmcı olur..sen sordun..ben > cevapladım 2 mizde doğru yapmadık ..derim..hoşçakal.. :smiley:
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,740
Kayıtlı Üye Sayımız
172,148
Kaydolan Son Üyemiz
perdeci71

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst