Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,623

oguz1134

Zirve
Mesajlar
1,573
Tepkime Puanı
63
Yer
İSTANBUL/büyükcekmece
BKR6E orjinal buji numaramız bu ngk olarak ,aracta lpg ve cng kullanımında iridyum buji tavsiye ediliyor. BKR7EIX ngk

aramızda kullanan varmı kayda deger bir verim saglıyormu ,özeliklerini bilen arkadaşlar varmı,alıpta kullanmaya degermi,nereden ve kaça bulabiliriz

10 luk paket 250 tl gibi bir rakama buldum (paket bozulmazmış ;)) ,para kısmı şimdilik bana uymadı ,önerilerinizi bekliyorum teşekkürler. :smiley:


Model Vitara (SV620)
Model yılları 06.1995 - ...
Silidir 6
Ltr. 2.0
kW 100
GAP 0,9

Buji BKR6E
Sipariş No. 6962
V-Line 28

LPG/CNG BKR7EIX
Sipariş No. 2667


Model Vitara Long
Model yılları 1991 - 1998
Silidir 4
Ltr. 1.6
kW 71
GAP 0,9

Buji BKR6E
Sipariş No. 6962
V-Line 28

LPG/CNG BKR7EIX
Sipariş No. 2667
 

Etiketler

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

Oğuz bey merhaba ,Suzukiyle ilgisi yok ama aracıma LPG taıldığı günden beri önce bosch, daha sonra NGK 4 tırnaklı platin bujilerini kullanıyorum , bu tavsiyeyi yurrtdışında bir forumdan almıştım çok memnunum, fiyatlarıda çok uçuk değil.

iridium u bilmiyorum ama gösteri amaçlı performans bujilerindense bunlar genellikle çok kısa ömürlü ama yüksek performansa yönelik özel bujiler, normal kullanıma pek uygun olduğunu düşünmüyorum.

Selamlar
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

oguz bey bugun aracımın lpg montajı bitti ve servis yapılan denemelerde ve ayarlarda bujilerin tekleme yaptığını söyledi bende hemen istanbuldaki parçacımı aradım ve iridyum buji istedim ama bana iridyum bujunun takımının 175 tl kablolarıyla beraber 200 tl yi bulacağını söyledi ayrıca bu bujilerin diğer orjinal bujilerden bir farkının olmadını ve boşuna okadar para vermememi söyledi bende aracın kendi orjinal bujilerini istedim ve yarım elimde olacak sizde paranızı boşa sokağa atmadın bence saygılar
 




Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

suzuki 96' Alıntı:
oguz bey bugun aracımın lpg montajı bitti ve servis yapılan denemelerde ve ayarlarda bujilerin tekleme yaptığını söyledi bende hemen istanbuldaki parçacımı aradım ve iridyum buji istedim ama bana iridyum bujunun takımının 175 tl kablolarıyla beraber 200 tl yi bulacağını söyledi ayrıca bu bujilerin diğer orjinal bujilerden bir farkının olmadını ve boşuna okadar para vermememi söyledi bende aracın kendi orjinal bujilerini istedim ve yarım elimde olacak sizde paranızı boşa sokağa atmadın bence saygılar
özkancım v6 da kablo, endiksiyon bobini ,distiribitör yok ,bizde her bujinin üstüne ayrı bir bobin var ,kablo alma takacak distiribitör yok çünkü
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

bosch bujilerde kod nolarının arasında 6-7 gibi numaralar geçiyor bunlar sıcaklık kodları bildigim misal 7 kodlu olanlar turbo ve daha sıcaga mukavim olanı
ngk bizim orjinal ekipmanımız lpg yakıt olarak soguk tur benim bildigim hatta arac onu kalorifer suyu ile ısıtır esas bilmece bu yanarken patlarkenmı fazla ısı yapıyor da ngk kendı katolog ve sitesinde iridyum öneriyor .soguk sıcak buji ne demek sogugu mu sıcaga uygun orasını tam çözmüş degilim.
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

Bosch'ta bazı bujilerinin LPG'li araçlar için karşılıklarını duyurdu geçtiğimiz aylarda... BKR7EIX elimizde olsaydı 4 adet olarak ayarlardım ben ;)
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

İridium buji için 1.6 vitaranın standart bujisine oranla bana oldukça yüksek bulduğum bir fiyat vermişlerdi.Satıcı arkadaş sadece buji üzerine çalışıyordu ve açıklaması normal bujiye oranla daha uzun ömür ve yakıt tasarrufu şeklinde olmuştu.Ayrıca 10 lu paket zorunluluğu yoktu.Koşullarda bir değişiklik yoksa ihtiyacı olana Ankaradan kargolayabilirim.Ama banada çok mantıklı gelmemişti..
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

oğuz bey bende bu konuda sizden ilk defa duydum . bende lpg li suzuki kullanıyorum servise bir sorayım bakalım onlar ne cevap verecek . doğruyu söylemek gerekirse onlarında bukonularda fazla bilgileri olacağını sanmıyorum. çünkü onlarda sadece tak ve git modunda oldukları için böyle şeyler onları fazla ilgilendirmiyor.:smiley:
 



Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..



Benzin ve dizel fiyatlarındaki artış nedeniyle, eskiye oranla daha fazla araç sahibi araçlarında CNG ve LPG kullanımına yöneliyor. Bosch, benzinli sistemlerde kullanılan ateşleme bujilerinin yerine, CNG/LPG’li sistemlerin yanma odasındaki yüksek çalışma sıcaklığını kompanse edebilme özelliğine sahip düşük ısıl değerli Double Platinli Bosch Bujileri’ni öneriyor.
Gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlarda, ateşleme voltajının benzinli araçlara oranla daha yüksek olması, kullanılan ateşleme bujilerini yetersiz kılıyor. Diğer yandan yüksek sıcaklık, voltaj ve çalışma koşulları bujileri olumsuz etkileyerek, ömürlerini yarıya indiriyor. Bu nedenle Bosch, CNG/LPG’ye dönüştürülmüş araçlarda diğer bujilerden daha uzun ömre sahip Double Platinli Bosch Bujilerinin kullanılmasını tavsiye ediyor.

Bosch’tan araçlara bakım tavsiyesi
CNG/LPG’li sisteme dönüştürülmüş araçlar benzin ile çalışan sisteme oranla daha fazla yük altında kaldığı için düzenli olarak ateşleme bujilerinin, buji kablolarının, ateşleme bobinlerinin ve oksijen sensörlerinin kontrol edilmesi önem kazanıyor. Yüksek sıcaklık ve voltaj gibi koşullara maruz kalan gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlar için bakım aralıklarının sıklaştırılması tüm komponentlerden beklenen performansın alınmasını sağlıyor.

Bosch’ sitesinden alıntıdır

buyrun bide burdan yakın derim benzini lpg yi .

lpg dünyada yaygınlaştık ça bişeyler degişiyor araştırıp geliştiriyorlar aracın normal ateşleme sistemi lpg de azıcık sorun cıkartıyorki alman ve japon abiler bişiler içat edip bize satmaga calışıyorlar bizim araclarda buji degişim süresi 40 bin bu demektirki 50-60 bin sorunsuz gider ben 25 binde lpg kullandıgımdan söktüm yeniledim gene normal buji ile hafif bi tekleme vardı o da gecti bujiler bitik degildi 70 aralık ayarlayıp ben takmıştım üstünden 100 cıktı
bilmem anlatabildimmi bu işi bilen her arkadaşım bi fikri var ise buraya yazsın paylaşalım derim . lpg kullanan aracın bujisi farklı olmalı imiş ..standart degil ..
kulaktan ve satıçılardan duydugum bilgileri sizlere aktarayım dogru bilgileri de sizlerden alalım mümkünse lpg de bu ji ömrü yarıya iner iridyum ların ise 5 misli ömrü varmış ..az yakar cok gider v.s...
BKR7EIX bu numaralı buji yok .BKR6EIX bu numaralı buji bir ara varmış şimdilerde oda yok .Double Platinli Bosch numarasını verebilecek bi arkadaş varmı dır. :smiley:
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

Oğuz çok faydalı bilgiler, teşekkür ederim ve özellikle şü cimle ilgimi ve dikkatimi çekti ;

oguz1134' Alıntı:
....LPG’li sistemlerin yanma odasındaki yüksek çalışma sıcaklığını kompanse edebilme özelliğine sahip düşük ısıl değerli Double Platinli Bosch Bujileri’ni öneriyor.
Gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlarda, ateşleme voltajının benzinli araçlara oranla daha yüksek olması, kullanılan ateşleme bujilerini yetersiz kılıyor. Diğer yandan yüksek sıcaklık, voltaj ve çalışma koşulları bujileri olumsuz etkileyerek, ömürlerini yarıya indiriyor.......CNG/LPG’li sisteme dönüştürülmüş araçlar benzin ile çalışan sisteme oranla daha fazla yük altında kaldığı için....
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

lpg işi cogalıp oturdukca dünyada yenilikleri de peşinden geliyor .lpg nin arac motoruna her hangi bir zararı yok deniyor heleki sıralı sistemin hiç yok diyorlar , bu azıcık yalan olsa gerek ,bujilere bi zararı varki buji firmaları bir takım arge calışmalarına girip bu ürünleri cıkarmışlar, derlerki ustalarımız gaz kuru zararı var da ..benzin ıslak da degil benzinin arac nerede ise koku sun la buharınla calışıyor içeriye şakır şakır ıslatarak gitmiyorki ..
benim kendi anladıgım pompadan 95 oktan diye aldıgımız benzin 90 oktan gibi ,lpg ise 100 oktan olması işi karıştırıyor olsa gerek içeride fazla ısı patlama vs oluyor ve bana görede burdada söylenenler dogru ise (bosch-ngk) lpgli araclar benzinliye nazaran hararete daha yatkın oluyorlar iç ısı yüksekliginden .bu yaz sıcaklarda daha dikkatli olmalıyız ..motorun tamamı aliminyum aman der herkese lpgli olan vitara sahiplerine 82 derecelik termostat tavsiye ederim , bir şey daha ilave edeyim ben ikinci bir civalı saat taktım hararet le ilgili
taktıgım gösterge 70-100 arası gidip geliyor bir seyler şöylüyor bana ... amma .. kendi göstergesi 90 cakılı duruyor arac hararet yaparsa ben orjinal göstergesinden görürüm diye hic beklemeyin o sabit hep 90 diyor sanki başka bi araca ait sizin motorla alakası yokmuş gibi ,bilgilerinize sunulur.
sonda bi örnek veriyim topuk yaylasına cıkarken yarı yolda bi çeşme vardı ben orada hep hararet molası veriyordum radyatöre bir iki bidon su döküp calışır halde iken işi kurtarıyordum bazı günlerdede kalorifer de actıgım oldu aracım degil 2. göstergem hararet yapıyordu .bilgilerinize sunulur. :smiley:
:mad:şu resim yükleme işini cözebilirsem bir konu acıp anlatmayı düşünüyorum.
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

ben vitaranın hararet göstergesine hiç güvenmiyorum. Hele hararet yapıp su eksilltiyse ve su yoksa motor yanar yine 90 gösterir.
 

Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

* Buji tırnak aralığı kontrol edilmelidir. Tırnak aralığı büyüdükçe yanma yeterince olmayacağından araçta yakıt sarfiyatı artar ve çekişten düşer.

lpg sitelerinden alıntıdır

bizde tırnak aralıgı 70-80 arası bunu 20-30 arası daraltmakta fayda oldugu söyleniyor..70 mikron ayarladıgım buji 25 bin sonra 100 cıkıyor bujiyi aşındırıyor

ULTRASONİK birde böyle bir buji cıkmış

</B>Ecojump Bujileri takılan aracınızda, kullanmış olduğunuz yakıt türü (LPG ya da Benzin) bujinin orta elektrot kısmına yerleştirilmiş olan ultrasonik ses dalgaları sayesinde daha atomize hale gelecek ve dolayısıyla yanma olayı %80'lerden %99-%100 lere ulaşacaktır.

Böylece Ecojump Bujileri sayesinde araçtaki "çiğ" ya da "yanmamış" olarak tabir edilen ve %20'lere ulaşan değerlendirilemeyen yakıt değerlendirilmiş olacaktır.

Yakıt ile performansın doğru orantılı olduğunuda düşünecek olursak, boşa giden yakıt değerlendirildiği taktirde aracın performansında da artış söz konusu olacaktır. Bu da demek oluyor ki aracınız hakkında verecek olduğunuz küçücük bir kararla cebinizden çıkacak büyük bir miktarın önüne Ecojump bujileri ile geçebilirsiniz.

Ultrasonic Bujinin Diğer Bujilerden Farkları ve Üstünlükleri
1-) Ultrasonic buji roket prensibiyle çalışan yeni bir ateşleme tekniğini size sunuyor…!

Bu teknikte alev girdap türü dönerek hem çevresel hem de doğrusal ilerliyor…! Kullanmakta olduğunuz hiçbir buji bu patentli ateşleme tekniğine henüz sahip değil…!
2-) Ultrasonic buji ultrasonic hızda, yani ses hızından daha hızlı bir ateşleme sağlar…!

Ses hızı 349 metre/saniyedir. Standart bujinin ateşleme hızı ancak 30 metre/saniyedir…!

Ultrasonic bujinin ateşleme hızı ise 1523 metre/saniye…! 50 kat fazla hız…! Diğer bujiler bu yüzden Ultrasonic bujinin hızına asla erişemezler, kıyaslayın…!
3-) Ultrasonic bujinin ultrasonic ses dalgaları yakıt damlacıklarını daha küçük zerreciklere parçalar. Bu sayede yanma yüzeyi alanı genişleyeceğinden yakıt tam yanar. Diğer bujilerin bu tür bir özelliği bulunmuyor.
4-) Yanma reaksiyonuna giren yakıt zerrecik miktarı Ultrasonic bujiyle 50 kat fazla olur… Bir başka ifadeyle yakıtınız Ultrasonic bujiyle 50 kat daha iyi yanar…!

http://zone.org/alisveris-alani/22923-ecojump-spark-plugs-ultrasonik-buji-teknolojisi.html buradan alıntıdır devamını merak eden arkadaşlar takip edebilir bayagı bi uzun
 



Ynt: Vitara'da İridyum Buji Kulanımı ?..

NGK’nın internet sitesinde n alıntıdır 2009 katologu cıkmamış bu konu daha tam oturmamış araştırma geliştirme aşamasında imiş

Ratingen, 09.04.2009 –
Buji ve lambda sensörlerinde lider üretici NGK Spark Plug Europe, www.ngk.de adresindeki internet sitesine “gazlı çalıştırmada bujiler” konusunu ekledi. Çevrimiçi ürün bulma aracında da, detaylı teknik bilgilerin yanında, gazla çalışan motorlar için uygulama tavsiyeleri yer alıyor.

Avrupa genelinde yedi milyondan fazla araç sıvı gaz (LPG, otogaz da denir) ya da doğal gaz (CNG) ile yol almakta. Bu otomobiller için doğru bujinin seçiminde, ayrıntıları iyi tartmak gerekiyor. Çünkü sıvı gazın yakılma süreci, bujide özel nitelikler gerektirmekte. Örneğin gaz-hava karışımı daha zor tutuşur ve daha yüksek sıcaklıkta yanar. Gazlı çalıştırmanın bu özellikleri – ve bunların uygun buji seçimi açısından önemi – şimdi NGK’nın internet sitesinde ayrı bir bölüm içerisinde ayrıntılarıyla ele alınıyor.

NGK ayrıca, NGK buji kataloğunda yer alan tüm uygulamaların yaklaşık yüzde 51’i için otogaz ve doğal gaz ile çalışma için alternatif bujileri tanımladı ve bunlarla ilgili tavsiyeleri sitede yayınlıyor. Bu bujiler standart tiplere göre, kullanılan malzemeler ve ısı değeri gibi hususlar bakımından farklılık gösteriyor. Böylelikle gazlı çalıştırmada da uzun ömür, üstün ateşleme güvenliği ve motor verimliliği garantiliyorlar.

Hatta bazı motorlar için özel LPG bujileri de sunuluyor. Gazlı çalıştırma için özel olarak geliştirilen bu bujiler, gazlı çalıştırmadaki daha ağır şartlara karşı ek koruma sağlayan özel bir gövde kaplamasına sahip.

Konuyla ilgili olarak NGK Spark Plug Europe’un Yedek Parça Satışı ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Norbert Neuhaus, şu açıklamayı yaptı: “Bir yandan yakıt olarak gazın önemi artmakta. Öte yanda ise güvenilir bilgiler edinmek şimdiye kadar genellikle çok zordu. Şimdi yedek parça bayilerine ve oto servislerine, en iyi ve hızlı hizmet verebilmeleri için tam ihtiyaç duydukları bilgileri sunuyoruz.”

Gazlı çalıştırma için verilen tüm tavsiyeler, halen hazırlık aşamasında bulunan 2009 buji kataloğunda da yer alacak. Bunun yanı sıra, NGK satış ortakları için “Gazla Çalışan Motorlar – Ateşleme ve Egzoz Teknolojisi” adlı broşürde de bilgi verilmekte. Bu broşür PDF dosyası halinde www.ngk.de adresinden indirilebilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,917
Mesajlar
1,531,666
Kayıtlı Üye Sayımız
166,945
Kaydolan Son Üyemiz
mehmetmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst