Volkswagen Transporter T4

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ahmet340717 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 882

Ahmet340717

Yeni Üye
Mesajlar
17
Tepkime Puanı
9
Değerli forum üyeleri, burada gerçekten kıymetli bilgilerinizi, tecrübelerinizi paylaşıyorsunuz, fırsat buldukça okuyorum. Kısmet ise bende sonbahar da motokaravan alıp onunla uzun kamplara çıkmayı planlıyorum. Gelin görün ki en zor şey araç seçimi. Bu noktada ufak bir avantajım var,boyum 1.72 cm. İlk önce uzun araçları eledim,15 m3 , 13 m3 gibi. Ufak diyebileceğimiz araçlar ilgimi hep daha fazla çekti, L1H1 veya L2H2 segmenti. Hatta bir ara Doblo Maxi bile düşünmedim değil. Yurtdışında çok güzel örnekleri var. En son iyice ekledikten sonra markanın sağlamlık referansları, tasarımının hoşuma gitmesi beni T4 lere yöneltti. Ben araçta iç duş düşünmüyorum,bunun da verdiği avantaj ile T4 ler ile ilgili bir sorun kalmadı gibi. Bütçem 500-700 civarında olacak. İlk arabam 1974 model 1303 idi, sürat hiç sevmem, 90 km hızı geçmem. Bu yüzden 2.4 turbosuz ama daha az kaprisli T4 lere olumsuz bakmıyorum. T4 lere alternatif Ford costum kısa kasa ve Ducato 8 m3 araç. Çok arada kaldım. Sizlerden ricam T4 tecrübesi olan arkadaşlar bu aracın sizleri büyük bir hayal kırıklığına uğrattığı oldu mu? Elbette eski araç ve eksileri olacak, illaki sorun çıkacak ama "Keşke T4 hiç almasaydım" dediğiniz oldu mu, yani çok pişman olduğunuz? Biraz daha fazla bütçe ile Ford custom veya 8 m3 Ducato yu tercih etsem daha mı doğru olur? Çok teşekkürler ediyorum, saygılarımla
 

Birçok kullanan arkadaşım vardı ve daha hala da kullananlar tanıyorum. Kimseden T4 için böyle bir şey duymadım. Başlığı ben de takipteyim acaba böyle biri var mıdır? Size kolaylıklar diliyorum.
 

Birçok kullanan arkadaşım vardı ve daha hala da kullananlar tanıyorum. Kimseden T4 için böyle bir şey duymadım. Başlığı ben de takipteyim acaba böyle biri var mıdır? Size kolaylıklar diliyorum.
Teşekkürler Yücel Bey, bende T4 hakkında ciddi bir serzeniş duymadım ama yine de tecrübeli,konuya hakim üyelerin deneyimlerinden yararlanmak için şöyle bir sorayım dedim. Yaş olarak daha genç Ford Costum veya ülkemizde istisnai olarak 8 m3 Ducato da düşünülebilir ama T4 bir Volkswagen klasiği, tasarımı da benim çok hoşuma gidiyor. T3 de var, harika bir klasik, efsane tasarım ama çok büyük bir çoğu sahibini buldu artık. Bakalım kısmet, saygılarımla.
 


Değerli forum üyeleri, burada gerçekten kıymetli bilgilerinizi, tecrübelerinizi paylaşıyorsunuz, fırsat buldukça okuyorum. Kısmet ise bende sonbahar da motokaravan alıp onunla uzun kamplara çıkmayı planlıyorum. Gelin görün ki en zor şey araç seçimi. Bu noktada ufak bir avantajım var,boyum 1.72 cm. İlk önce uzun araçları eledim,15 m3 , 13 m3 gibi. Ufak diyebileceğimiz araçlar ilgimi hep daha fazla çekti, L1H1 veya L2H2 segmenti. Hatta bir ara Doblo Maxi bile düşünmedim değil. Yurtdışında çok güzel örnekleri var. En son iyice ekledikten sonra markanın sağlamlık referansları, tasarımının hoşuma gitmesi beni T4 lere yöneltti. Ben araçta iç duş düşünmüyorum,bunun da verdiği avantaj ile T4 ler ile ilgili bir sorun kalmadı gibi. Bütçem 500-700 civarında olacak. İlk arabam 1974 model 1303 idi, sürat hiç sevmem, 90 km hızı geçmem. Bu yüzden 2.4 turbosuz ama daha az kaprisli T4 lere olumsuz bakmıyorum. T4 lere alternatif Ford costum kısa kasa ve Ducato 8 m3 araç. Çok arada kaldım. Sizlerden ricam T4 tecrübesi olan arkadaşlar bu aracın sizleri büyük bir hayal kırıklığına uğrattığı oldu mu? Elbette eski araç ve eksileri olacak, illaki sorun çıkacak ama "Keşke T4 hiç almasaydım" dediğiniz oldu mu, yani çok pişman olduğunuz? Biraz daha fazla bütçe ile Ford custom veya 8 m3 Ducato yu tercih etsem daha mı doğru olur? Çok teşekkürler ediyorum, saygılarımla
Ben bir dönem Vito ile kamp yapıyordum. Şimdi Ducato 15m var İnsan araç içinde ayağa kalkma ihtiyacı oluyor. Bu olmadığında darlaniyorsun. Veya ıssız güvende hissetmedigin bı yerde araçtan inmeden hareket edemiyorsun. O yüzden yüksek olan Ducato 8 tavsiye ederim
 



Ben bir dönem Vito ile kamp yapıyordum. Şimdi Ducato 15m var İnsan araç içinde ayağa kalkma ihtiyacı oluyor. Bu olmadığında darlaniyorsun. Veya ıssız güvende hissetmedigin bı yerde araçtan inmeden hareket edemiyorsun. O yüzden yüksek olan Ducato 8 tavsiye ederim
Teşekkürler Muhammet Bey, aslında Ducato 8 m hiç aklımda yoktu ama L1H1 yazarak YouTube da arama yaptığımda çok güzel araçlar gördüm ve oldukça fazla. Hatta yüksek tavanlıları (L1H2)pop up tavanlıları bile var. Bu noktada PSA grubu biraz gözümü korkutuyor, Volkswagen, Mercedes gibi Alman araçlar insana daha çok güven veriyor. Kısmet bakalım bir karar vereceğiz.
 

Merhaba
T4 benim ilk karavanımdı. Karavan Reimo dizayn olduğu için kamp ve gezilerde çok rahat etmiştik.
Araç alırken dikkat etmeniz gereken ilk önce pas durumu. Kapı basamaklarının altı paslanmaya en yatkın yerler. Ön cam çerçevesi pas yapar, orta kapı merkezi kilit kontağı sorun çıkartır ben çok şikayet etmedim aksine merkezi kilidin çalışmaması işime geliyordu. Trafik lambasında beklerken merak edip kapıyı açıp içine bakmak isteyenler için engel oluyordu.
Mekanik kısımlara gelirsek
İlk koşul iyi bir servisiniz olsun bir işi bir defa yaptırın
2.5 den korkmayın güzel ve dayanıklı motordur. Kurum temizliği ister.
Bakımlarını düzgün yapın sorun yaşamazsınız
Elektrik sistemini, röleleri ve dinamoları kontrol ettirin bakımını yaptırın, parça bulmada sorun yaşamazsınız
Sattığım için halen pişman olduğum araçtır.
 

Merhaba
T4 benim ilk karavanımdı. Karavan Reimo dizayn olduğu için kamp ve gezilerde çok rahat etmiştik.
Araç alırken dikkat etmeniz gereken ilk önce pas durumu. Kapı basamaklarının altı paslanmaya en yatkın yerler. Ön cam çerçevesi pas yapar, orta kapı merkezi kilit kontağı sorun çıkartır ben çok şikayet etmedim aksine merkezi kilidin çalışmaması işime geliyordu. Trafik lambasında beklerken merak edip kapıyı açıp içine bakmak isteyenler için engel oluyordu.
Mekanik kısımlara gelirsek
İlk koşul iyi bir servisiniz olsun bir işi bir defa yaptırın
2.5 den korkmayın güzel ve dayanıklı motordur. Kurum temizliği ister.
Bakımlarını düzgün yapın sorun yaşamazsınız
Elektrik sistemini, röleleri ve dinamoları kontrol ettirin bakımını yaptırın, parça bulmada sorun yaşamazsınız
Sattığım için halen pişman olduğum araçtır.
Günaydınlar, çok teşekkürler naçizane tavsiyeleriniz için, favorim T4 ve muhtemelen benim de ilk karavanım olacak.
 


Değerli forum üyeleri, burada gerçekten kıymetli bilgilerinizi, tecrübelerinizi paylaşıyorsunuz, fırsat buldukça okuyorum. Kısmet ise bende sonbahar da motokaravan alıp onunla uzun kamplara çıkmayı planlıyorum. Gelin görün ki en zor şey araç seçimi. Bu noktada ufak bir avantajım var,boyum 1.72 cm. İlk önce uzun araçları eledim,15 m3 , 13 m3 gibi. Ufak diyebileceğimiz araçlar ilgimi hep daha fazla çekti, L1H1 veya L2H2 segmenti. Hatta bir ara Doblo Maxi bile düşünmedim değil. Yurtdışında çok güzel örnekleri var. En son iyice ekledikten sonra markanın sağlamlık referansları, tasarımının hoşuma gitmesi beni T4 lere yöneltti. Ben araçta iç duş düşünmüyorum,bunun da verdiği avantaj ile T4 ler ile ilgili bir sorun kalmadı gibi. Bütçem 500-700 civarında olacak. İlk arabam 1974 model 1303 idi, sürat hiç sevmem, 90 km hızı geçmem. Bu yüzden 2.4 turbosuz ama daha az kaprisli T4 lere olumsuz bakmıyorum. T4 lere alternatif Ford costum kısa kasa ve Ducato 8 m3 araç. Çok arada kaldım. Sizlerden ricam T4 tecrübesi olan arkadaşlar bu aracın sizleri büyük bir hayal kırıklığına uğrattığı oldu mu? Elbette eski araç ve eksileri olacak, illaki sorun çıkacak ama "Keşke T4 hiç almasaydım" dediğiniz oldu mu, yani çok pişman olduğunuz? Biraz daha fazla bütçe ile Ford custom veya 8 m3 Ducato yu tercih etsem daha mı doğru olur? Çok teşekkürler ediyorum, saygılarımla
Merhaba. Şu an yüksek tavan uzun şase Doblo Maxi Plus Xl kullanıyorum. (instagram dobbicamper) 2 kişilik yatacak yer, evye, ocak, ısıtma buzdolabı, akü, güneş paneli, yeterli depolama alanları ile karavan ruhsatlı şekilde kullanıyorum. 1,75 boyum ile kafamı eğerek içinde ayakta durabiliyorum. Genelde tek ya da bir kaç arkadaşımla olabildiği kadar ıssız ve bakir yerlerde kamp amacı ile bana hitap ediyor bu araç. Ancak hanımla bir geziye çıkayım 1- 2 hafta turlayayım dersem tabiki olmuyor. Şimdilerde ben de aynı sizin gibi bir arayıştayım. Bütçemi olabildiğince zorlayıp transporter almak ve pop-up tavan yaptırarak kullanmak arzusundayım. Deneyimli arkadaşların fikirlerinden yararlanabilmek için bu başlık benim için de iyi oldu. Takipteyim :smiley:

WhatsApp Görsel 2024-08-26 saat 17.31.16_7bc787ce.jpg
 



Merhaba. Şu an yüksek tavan uzun şase Doblo Maxi Plus Xl kullanıyorum. (instagram dobbicamper) 2 kişilik yatacak yer, evye, ocak, ısıtma buzdolabı, akü, güneş paneli, yeterli depolama alanları ile karavan ruhsatlı şekilde kullanıyorum. 1,75 boyum ile kafamı eğerek içinde ayakta durabiliyorum. Genelde tek ya da bir kaç arkadaşımla olabildiği kadar ıssız ve bakir yerlerde kamp amacı ile bana hitap ediyor bu araç. Ancak hanımla bir geziye çıkayım 1- 2 hafta turlayayım dersem tabiki olmuyor. Şimdilerde ben de aynı sizin gibi bir arayıştayım. Bütçemi olabildiğince zorlayıp transporter almak ve pop-up tavan yaptırarak kullanmak arzusundayım. Deneyimli arkadaşların fikirlerinden yararlanabilmek için bu başlık benim için de iyi oldu. Takipteyim :smiley:

Ekli dosyayı görüntüle 645243
Merhabalar Candemir Bey, Doblo ne kadar güzel olmuş, tebrikler. Bu segmentteki araçlar ülkemizde nadiren tercih ediliyor,oysa hakkını vermek lazım pratikler,gayet kullanışlılar. Ben karavanlar ile ilk ilgilenmeye başladığımda bile büyük araçları kendime uygun görmedim. Bu belki de hep minimalist tercihlerim olmasından kaynaklıydı. Ufak dairelerde yaşadım,A segment arabalar kullandım. İlk 11.5 metre küp Ducato karavan videosunu izlediğimde işte bu demiştim. Sonra baktım ki yurtdışında daha neler var neler,Ford Custom, Renault Traffic vb, hatta Volkswagen Caddy,Doblo,Cango vb. Öyle ki insanlar bunların içinde aylarca yaşıyorlar. Örneğin Instagram da bir sayfa buldum "tinycampercars", bu sayfada sadece Doblo segmentindeki araçlar var. Yine bir gün YouTube da bir kanal keşfettim "Static Campervan " bu kanalın sahibi altı yıldan beri Fiat Doblo Maxi içinde yaşıyor, üstelik ABD gibi koskoca araçların olduğu bir ülkede. "Foresty Forest" bu kanalın sahibi ise Kanada dan,ilk aracı station vagon eski bir araçtı, şimdi kısa kasa Transporter dan ufak bir Chevrolet içinde yıllardır yaşıyor ve sürekli geziyor. Doblo da yaşayan niye daha büyük bir araç düşünmüyorsunuz sorusuna şöyle cevap veriyor; " Ben karavanda değil dışarıda yaşıyorum, karavanda yatıp uyuyorum, sürekli geziyorum ve bu araç bana daha çok hitap ediyor. En düşük maliyetli yatak ve ulaşım bununla". Velhasıl kelam planladığımız Transporter gayet de geniş ve ferah bir araç eğer bu bakış açısıyla bakarsak. İçinde uyuyup dinlendiğimiz ve bizi bir noktadan bir diğerine konforlu bir şekilde ulaştıran araçlar. Benim bir de kedim var, yoksa Transporter kısa kasa bile düşünürdüm. Alternatif olarak Ducato 8 m3 ler de güzel,yine YouTube da L1H1 yazarak arama yaptığımızda çok başarılı örnekler çıkıyor karşımıza. Ama Volkswagen benim için bir iki adım daha önde. Ev yaparken de öncelikle mümkün mertebe sağlam olmasını isteriz. Tabi tasarım konusunda da T4 hem nostaljik hem de modern çizgileri taşıyor. Bakalım kısmet ne olacak, zaman gösterecek.
 

Merhaba. Şu an yüksek tavan uzun şase Doblo Maxi Plus Xl kullanıyorum. (instagram dobbicamper) 2 kişilik yatacak yer, evye, ocak, ısıtma buzdolabı, akü, güneş paneli, yeterli depolama alanları ile karavan ruhsatlı şekilde kullanıyorum. 1,75 boyum ile kafamı eğerek içinde ayakta durabiliyorum. Genelde tek ya da bir kaç arkadaşımla olabildiği kadar ıssız ve bakir yerlerde kamp amacı ile bana hitap ediyor bu araç. Ancak hanımla bir geziye çıkayım 1- 2 hafta turlayayım dersem tabiki olmuyor. Şimdilerde ben de aynı sizin gibi bir arayıştayım. Bütçemi olabildiğince zorlayıp transporter almak ve pop-up tavan yaptırarak kullanmak arzusundayım. Deneyimli arkadaşların fikirlerinden yararlanabilmek için bu başlık benim için de iyi oldu. Takipteyim :smiley:

Ekli dosyayı görüntüle 645243

8ac1d318-4eb6-4922-b57c-07b69a3693da.jpeg


PHOTO-2020-02-01-18-04-29.jpeg


PHOTO-2020-02-01-18-04-28.jpeg


PHOTO-2020-02-01-18-08-39.jpeg
 


Merhabalar
Yaklaşık 1,5 yıl önce biz de sizin gibi bir kararsızlık yaşadık. 3 kişilik bir aile olduğumuz için illaki 15m3 ve üstü bakıyorduk. Ama gereksiz genişlik ve uzunluk sebebiyle pek içimize sinmiyordu. Sonra fuarda pop-up tavanlı vw transporter dönüşümlerini gördük. Ve evreka dedik.
İlk bir kaç T4 (ki bir tanesi orijinal reimo marka tavanlıydı) incelemesinin ardından gerek yıpranmışlıkları, gerek çok eski teknolojili motorları (turbosuz 2.4 gibi- bildiğiniz kara düzen motor) gerekse olmazsa olmazımız hidrolik direksiyon ve klimanın aynı anda aynı araçta olamaması gibi sebeplerden T4 kasayı eledik.
T6 boş hali dahi bütçemizi aşıyordu.
Transit custom ülkemizde henüz fazla karavan dönüşümüne uğramamıştı. Pop up tavan yapan Luki, Demonte, Arsima gibi firmalar sadece vw transporter hem de sadece uzun şase araç tavanı açıyorlardı. Alman SCA ya ingiliz Skyline firması ürünlerini kullananlar 7500 Euro dan kapı açıyordu. Kendi geliştirdikleri sistemle ellerine avuç taşlamayı alıp konserve gibi tavanları kesip çekyat hirolik pistonlarıyla açılır tavan yapan nispeten ucuz (!) firmalarsa ne hikmetse fiyatlandırmayı euro bazında yapıyordu.
İşin içine girince yük taşımak için üretilen Transporter yerine daha pahalı ama insan taşımak için üretildiği için arka dingili bağımsız süspansiyonlu T5 Caravelle aramaya başladık. Ancak yine araştırınca bu araçlarında neredeyse yüzde 80 inin uzun şase olduğunu gördük. Hedefimiz ağırlıklı olarak yurt dışı olduğu için dingil mesafesi yüzünden M2 sınıfına giren uzun şaseden( otoyol, köprü ücretleri bayağı fark ediyor) vaz geçtik. Ayrıca park zorluğu vs de var. Kısa şase ararken vw markasının fabrika çıkışı vip olarak ürettiği, arka üçlü koltuğu yatak olabilen, ekstra birçok özelliği standart olarak sunan Multivan modelini keşfettik.( fabrika çıkışı sulu webasto , 360 derece dönen tekli koltuk, öne arkaya raylarda giden üçlü ve tekli koltuk, masa olan orta sehpa vs).

Ülkemize 2004 ve 2005 de sadece 749 adet ithal edilen bu özel araçların tamamı kısa şaseydi. Tanıdık bir galeride tertemiz bir tane bulunca hemen satın aldık.
Araç 2004 model vw multivan 2.5 HDI 130 HP 6 vitesli idi.
Fuarda tanıştığımız iki mühendis arkadaşın kurduğu Alfa Karavan ile anlaşıp elektrik motorlu pop up tavan uygulamasını yaptırdık. Camperbox ile mutfak, ıcak ve evyeye kavuştuk. CW enerji 425 w hulfcut güneş paneli, havensis mppt ve iki yönlü dc/dc charger ve kuşun karbon agm 105Ah akü ile sistemimizi kurduk.
Eşim öğretmen olduğu için okullar kapandıktan sonra 29 Haziran'da yola çıktık. Bulgaristan, Surbistan, Macaristan, Slovakya, Avusturya, Almanya, Avusturya, Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan, Bulgaristan, Yunanistan 23 gün 4900 km gezip döndük.
Ne motor, ne şanzıman, ne klima, ne elektrik ( güneş paneli vs) hiçbir sorun yaşamadık.
Size T4 almayın deme cüretini gösteremem.
Ama karavan bizim için keyif aracı.
Klima, hidrolik direksiyon, güçlü motor vs olmadan uzun yol eziyet(bizce)
Şimdiki hedefimiz karadan gezdiğimiz kıyıları (özellikle Adiyatik) denizden yelkenli ile gezmek.
Garavel adını verdiğimiz aracımızı sarı siteye koyar koymaz birisi talip oldu. Henüz yazlığı kapatıp İstanbula dönmediğimiz için araca bakamadılar.
Nacizane tavsiyem üzerine para harcayıp yaşanır hale getireceğiniz aracın yeni, bakımlı, güçlü ve donanımlı olanını almanız. Ben T5 den çok memnun kaldım. Param yetse T6 hatta T7 California Ocean alırdım. Ama şimdi fellik fellik center cocpit yelkenli arıyoruz.
Fazla ayrıntıya girip vaktinizi aldıysam ne olur affedin.
Selam ve sevgilerimle
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,709
Mesajlar
1,522,533
Kayıtlı Üye Sayımız
166,549
Kaydolan Son Üyemiz
musaözbilmez

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst