Yağ Basınç Göstergesi Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,781

veteriner

www.bagbasiveterinerklinigi.com
Mesajlar
1,931
Tepkime Puanı
34
Yer
DENİZLİ
Web
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Arkadaşlar piyasada genelde cadde araçlarını modifiye edenlerin kullandığı, veri almaktan çok dekor gibi araca takılan bir sürü gösterge var, volt, hararet, devir , yağ hararet, yağ basınç vs....
Bunlardan yağ basınç göstergesi üzerine düşünüyorum. Konu ile ilgili teknik bir bilgim olmamasına rağmen, mantık yürütüyorum. Göstergelerde PSI veya Bar cinsinden bir değer okuma aralığı var. Eğer kaliteli bir gösterge, düzgün şekilde monte edilirse aracın kendi yağ lambasından farklı olarak yağ basıncının hem normal seviyesini hem de bir problem varsa kritik seviyeye düşüp araç yağ lambası yakmadan da problemi gösterebilir mi?
Genelde off roadda kullandığımız araçlar on yaş üstü, km'si yüksek araçlar. Ayrıca off road koşullarında aşırı zorlamalar sonucu 3-5 km'lik etaplarda dahi bazen motor dolayısıyla yağ aşırı zorlanabiliyor.
Bu yağ basınç göstergesine bakarak araca yağ değişimi yapıldığında gösterdiği basıncı ölçü alarak ; zaman içinde oluşan basınç azalmalarından aracın yağ eksilttiğini veya yağın özelliğini yitirip değişim zamanı gediğini kabaca da olsa anlayabilir miyiz? Yoksa aracın orjinal yağ lambasının yaptığı işten öte iş yapmaz mı?
Bu konuları genel otomobil sitelerinde araştırdım ancak elle tutulur bir şey bulamadım.
Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
 

Etiketler

Ekli dosyalar

  • 2012-11-25_215228.jpg
    2012-11-25_215228.jpg
    87.3 KB · Görüntüleme: 553


Ynt: Yağ Basınç Göstergesi Hakkında

Yağ basınç göstergesi dusuk devir ve yuksek torklu motorlarda onemlı bir isleve sahip... Basınç degeri özellikle yağ hararetine bağlı olarak çok değişken olabiliyor.Okuma aralığı geniş bir basınç saati ile motor devri ve yağ hararetine bağlı olarak basınç değerlerindeki farklılar çok iyi gözlemlenebiliyor. fotograftaki 205 te olduğu gibi yag hararet saati ile birlikte kullanımı daha işlevsel olabilir....Basınç saati ile yağ eksilmesi tespiti mümkün olmayabilir....motorda yağ basınç düşüklüğü problem olduğu gibi aşırı yüksek basınçta çeşitli problemlere işaret eder yağ lambası bu durumlarda pek işe yaramayabilir...Bence faydalı bir gösterge ama olmazsa olmaz da değil.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,026
Mesajlar
1,527,421
Kayıtlı Üye Sayımız
166,770
Kaydolan Son Üyemiz
auron

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst