veteriner
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Arkadaşlar piyasada genelde cadde araçlarını modifiye edenlerin kullandığı, veri almaktan çok dekor gibi araca takılan bir sürü gösterge var, volt, hararet, devir , yağ hararet, yağ basınç vs....
Bunlardan yağ basınç göstergesi üzerine düşünüyorum. Konu ile ilgili teknik bir bilgim olmamasına rağmen, mantık yürütüyorum. Göstergelerde PSI veya Bar cinsinden bir değer okuma aralığı var. Eğer kaliteli bir gösterge, düzgün şekilde monte edilirse aracın kendi yağ lambasından farklı olarak yağ basıncının hem normal seviyesini hem de bir problem varsa kritik seviyeye düşüp araç yağ lambası yakmadan da problemi gösterebilir mi?
Genelde off roadda kullandığımız araçlar on yaş üstü, km'si yüksek araçlar. Ayrıca off road koşullarında aşırı zorlamalar sonucu 3-5 km'lik etaplarda dahi bazen motor dolayısıyla yağ aşırı zorlanabiliyor.
Bu yağ basınç göstergesine bakarak araca yağ değişimi yapıldığında gösterdiği basıncı ölçü alarak ; zaman içinde oluşan basınç azalmalarından aracın yağ eksilttiğini veya yağın özelliğini yitirip değişim zamanı gediğini kabaca da olsa anlayabilir miyiz? Yoksa aracın orjinal yağ lambasının yaptığı işten öte iş yapmaz mı?
Bu konuları genel otomobil sitelerinde araştırdım ancak elle tutulur bir şey bulamadım.
Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
Bunlardan yağ basınç göstergesi üzerine düşünüyorum. Konu ile ilgili teknik bir bilgim olmamasına rağmen, mantık yürütüyorum. Göstergelerde PSI veya Bar cinsinden bir değer okuma aralığı var. Eğer kaliteli bir gösterge, düzgün şekilde monte edilirse aracın kendi yağ lambasından farklı olarak yağ basıncının hem normal seviyesini hem de bir problem varsa kritik seviyeye düşüp araç yağ lambası yakmadan da problemi gösterebilir mi?
Genelde off roadda kullandığımız araçlar on yaş üstü, km'si yüksek araçlar. Ayrıca off road koşullarında aşırı zorlamalar sonucu 3-5 km'lik etaplarda dahi bazen motor dolayısıyla yağ aşırı zorlanabiliyor.
Bu yağ basınç göstergesine bakarak araca yağ değişimi yapıldığında gösterdiği basıncı ölçü alarak ; zaman içinde oluşan basınç azalmalarından aracın yağ eksilttiğini veya yağın özelliğini yitirip değişim zamanı gediğini kabaca da olsa anlayabilir miyiz? Yoksa aracın orjinal yağ lambasının yaptığı işten öte iş yapmaz mı?
Bu konuları genel otomobil sitelerinde araştırdım ancak elle tutulur bir şey bulamadım.
Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.